Vilka öl till skidprepp?

Peete1

Medlem
Vilka öl till skidprepp?
Tja!
Ska montera bindning och ha lite skidmys inför säsongen, vilka bärs ska man införskaffa till detta? Tips på bra skidfixarbärs mottages!

Marboh

Aktiv medlem
Vilka öl till skidprepp?
Skulle spontant säga en session IPA, exempelvis Lagunitas session IPA. Trevlig smakupplevelse, MEN med fördelen att den ligger på ca 4%.

Som bekant går det inte alltid som man tänkt sig. Problem kan uppstå. För egen del brukar detta resultera i följande bergochdalbana:
Först kommer ilskan! ”Men det var väl själva F@&@’N!!!” Ilskan övergår i lösningsorienterat fokus. Här blir man svettig. Sen blir man Törstig! Och beroende på storlek på hinder att besegra och hur lång kampen mot murphys hantlangare blir, kan situationen kräva en uthållighet. Då är fast hand och skarp blick ett måste! Där av rekommenderas en fyllig öl med något lägre alkoholhalt.

Skulle också rekommendera glasflaska och 33cl. Bättre att hämta en till än att behöva känna stressen för att ölen blir varm.

gLasspinneL

Aktiv medlem
Vilka öl till skidprepp?
20200227_200524.jpg

marks

Medlem
Vilka öl till skidprepp?
Skulle spontant säga en session IPA, exempelvis Lagunitas session IPA. Trevlig smakupplevelse, MEN med fördelen att den ligger på ca 4%.

Som bekant går det inte alltid som man tänkt sig. Problem kan uppstå. För egen del brukar detta resultera i följande bergochdalbana:
Först kommer ilskan! ”Men det var väl själva F@&@’N!!!” Ilskan övergår i lösningsorienterat fokus. Här blir man svettig. Sen blir man Törstig! Och beroende på storlek på hinder att besegra och hur lång kampen mot murphys hantlangare blir, kan situationen kräva en uthållighet. Då är fast hand och skarp blick ett måste! Där av rekommenderas en fyllig öl med något lägre alkoholhalt.

Skulle också rekommendera glasflaska och 33cl. Bättre att hämta en till än att behöva känna stressen för att ölen blir varm.
Hahaha! Känner igen mig i processen med ilska och lösningsfokus! Bra tips med 4%. Ska valla 4 skidor ikväll. Tänker en öl per skidpar 😇

Peete1

Medlem
Vilka öl till skidprepp?
Bra tips här! Sen får man smälla på med en riktig goding när man löst alla världsproblem och vill drömma sig tillbaka till Kanada och Rogers Pass

jarnebring

Aktiv medlem
Vilka öl till skidprepp?
Beerbliotek ”Moment of clarity”
Mikkelker ”Kärlek”

Men det ska egentligen vara whiskey och då tycker jag det blir skarpast kanter med Tallisker.

Heddious

Aktiv medlem
Vilka öl till skidprepp?
+1 på Mont Blanc, fast jag skulle föredra Blanche eller Blonde.

Eller för lite mer bummig känsla – Kronenbourg, helst fulversionen, men 1664 duger också.

KaitsuH

Aktiv medlem
Vilka öl till skidprepp?
Tja!
Ska montera bindning och ha lite skidmys inför säsongen, vilka bärs ska man införskaffa till detta? Tips på bra skidfixarbärs mottages!
Det beror mycket på bindningar! Om du skall montera bara vanliga rambindningar, nått normalt starköl passar mycket väl, jag rekommenderar en låda Eriksberg eller Mariestad. Men, om du skall montera Dynafit, eller ännu värre, Plum bindningar, så måste du vara försiktig! För mig tar det så många timmar, att det är nästan bäst att inte dricka för starkt öl. Efter 20 tals starköl går det lätt åt helvete med bindningar, som är mycket noga med monteringen.

RandoScando

Turtok
Forumvärd
Vilka öl till skidprepp?
Det beror mycket på bindningar! Om du skall montera bara vanliga rambindningar, nått normalt starköl passar mycket väl, jag rekommenderar en låda Eriksberg eller Mariestad. Men, om du skall montera Dynafit, eller ännu värre, Plum bindningar, så måste du vara försiktig! För mig tar det så många timmar, att det är nästan bäst att inte dricka för starkt öl. Efter 20 tals starköl går det lätt åt helvete med bindningar, som är mycket noga med monteringen.
När man monterar racebindningar är det bara alkfritt som gäller om häldelarna ska bli raka alltså!

Igel

Medlem
Vilka öl till skidprepp?
Detta året lär väl Coronaölen säljas som aldrig förr..
Men personligen håller jag denna ölen som en topp 3.
Skärmavbild 2020-12-06 kl. 10.33.05.png

Senast ändrad:

Senaste inläggen

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp