Vilken skidort är bäst?

jesss

Ny medlem
Vilken skidort är bäst?
Hallå i svängen!
HAr bestämt mig för att åka iväg och säsonga i Alperna till vintern, men har ingen aning om vart jag ska.. Frankrike är ju att föredra, men det är ju dyrare där än på andra ställen... så kanske österrike? Och ska man välja en stor eller liten ort? Har hört att det inte är lika kul att säsonga i tex. Chamonix som i en mindre ort eftersom man inte lär känna alla lika bra... FAst samtidigt vill man ju ha bra o varierad åkning och kul uteliv. Är det någon som har nåt tips på någon bra skidort man ska säsonga i?

ChamBenkeYxan

Ny medlem
Vilken skidort är bäst?
vilken du än väljer så kommer du få kul
det sagt så

om du vill ha bra åkning och bra uteliv
så föreslår jag st.anton en klasiker med tyvär lite för mkt svenskar. (men dom e kul dom med)
puder åkning hittar du massor i st.anton så länge du inte e rädd för att knalla en liten bit.

Chamonix e oxo bra utelivet här e snäppet vassare än anton och åkningen är oxo väldigt bra
tyvär så finns där ett problem med chamonix.
svårt att få tag i puder det åks upp väldigt fort enligt min erfarenhet.
sen känner jag iofs inte till cham lika bra som anton.

Ett annat bra ställe är lech i samma system som st.anton med bara en massa rika människor
som inte har upptäckt att där finns snö utanför pisten
inte mkt till uteliv men sjysst åkning

Robert51

Ny medlem
Vilken skidort är bäst?
Whistler BC är klart bästa stället jag varit på. Klart värt de extra pengarna det kostar...

Kör hårt

Vilken skidort är bäst?
Bäst! Den eviga frågan. något riktigt svar finns inte, det beror på så många faktorer och som allt annat så ligger den största variationen av åsikten i betraktarens ögon.
Men från mina ögon och med mina erfarenheter och värderingar så skulle jag nog säga en blandning av St. Anton och Tre dalarna, med ett litet stänk av Chamonix.
Med andra ord Party, Stort och Extremt.
De små orterna typ Engelberg och Andermatt skulle säkert funka för en viss sorts skiers.
Men som sagt mellan raderna, försök skaffa så mycket info om så många ställen som möjligt och gör ditt val på egen femfingerssak.

Väl bekomme.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp