Vill du se slopestyle i OS?

Hej alla glada

Vi är ett gäng som håller på med en dokumentärfilm om svensk skid&snowboardåkning (newschool/jibbing etc).

I en del av våran dokumentär skall vi försöka ställa OS till svars om varför de har med snowboard halfpipe samt skidor puckelpist, freestyle osv; men inte snowboard/skidor slopestyle. Endel anser att sporten inte hör hemma i OS, andra tycker att det vore himla intressant att se sporten på OS.

Vi vore extremt tacksamma om ni kunde skriva ner _korta_ svar på detta:

1. Vill du se snowboard/skidor slopestyle i OS?
2. Ranka (1. slopestyle 2. halfpipe 3. puckelpist osv) vad du helst vill se av:
* halfpipe
* big air
* slopestyle
* puckelpist
* alpint
* freestyle

Tack på förhand !
MVH
Christoffer

AIsaksson

Medlem
1. själv klart vill man se Snowborad/Skidor slopestyle i OS ett klart JA!
2.Rank:

1 SlopeStyle/freestyle Svårt val
2 Halfpipe
3 Big air
4 Alpint

Lycka till med Doumentären

phillyjoseph

Ny medlem
1. Ja, det är klart vi vill ! (=

2. 1. Slopestyle
2. Halfpipe
3. Big Air
4. Puckelpist
5. Freestyle
6. Alpint

Senast ändrad:
S

simonl

Guest
1 självklart

2 . 1.slopestyle
2. big air
3. halfpipe

osså kan jag svara på eran fråga varför dom inte har med slope big air o.s.v.
Denna newschool jibbing är väldigt ung och en ny sport.. men vem vet.. det kanske redan är på väg in. os i vancouver kanske vi ser jon och dom?

Senast ändrad:

sebbe_h

Ny medlem
Ja va fan...

1.slopestyle
2.halfpipe
3.puckel
4.big air
5.alpint
6.freestyle

OM jag inte har helt fel så får det bara vara med ett visst antal grenar i OS. På sommar OS har jag för mig att det får va 28 grenar ( friidrot räknas som en). samma sak lär ju gälla vinter spelen. Alltså måste man ta bord en gren innan man kan dra in ex slopestyle.

Sen en liten fråga.. borde du/ni inte ha med ski/boardercross i er undersäökning?

Mountain_Man

Ny medlem
1. Nej
2. 1/Alpint 2/Puckelpist 3/Halfpipe

Om man ska lobba för ytterligare skid/bräd-grenar i OS anser jag att det självklara alternativet är Halfpipe på skidor. Halfpipe på bräda får väl numera anses som etablerat och seriöst och steget till att låta även skidåkarna tävla i pipen torde inte vara så stort. Dessutom är det en utomordentligt bra publiksport som passa perfekt i TV-rutan.

Big Air upplever jag som allt för "jippobetonat" (men jag skulle iofs. kunna vara farsa till merparten av jibbeliten ...), Slopestylen tycker jag inte känns riktigt färdigutvecklad som seriös idrottsgren ... jag tror det kommer att hända en del på detta plan de närmaste åren.

För övrigt måste jag säga att BoarderCross känns som en lätt pinsam tillställning ...

That´s all kids! / MM

Erik

Ny medlem
1. Ja!

2. (1) Slopestyle

2. (2) Big Air

2. (3) Halfpipe

2. (4) Puckelpist

2. (5) Freestyle

2. (6) Alpint

Henrik_koivisto

Ny medlem
1. klart det vore trevligt att se

2: rankingen
--------------

1. slopestyle

2. halfpipe

3. puckelpist

4. alpint

5. big air

6. freestyle

-------------

anledning till att big air kommer långt ner är för att jag anser det vara för mkt "show" med bara ett hopp.. Mer uppvisning än tävling tycker jag, man behöver bara vara duktig i luften, inte på rails etc. Halfpipe är en tävling där du måste länka ihop ett helt åk och sätta det perfekt för att ta hem vinsten.. Slopestyle lika så, en röd tråd igenom åket är det som gäller.. Puckelpist är lite likadant, gäller att hålla ihop åkningen och sätta sina 2 hopp, blir mer intressant än t.ex big air och freestyle då man bara har ett hopp att fokusera sig på och utföra perfekt.. lättare att utföra ett hopp perfekt än att utföra en hel rad hopp/rails perfekt..

jeppenator

Aktiv medlem
1. Såklart man vill se slopestyle i os!
2.Rank:

1 SlopeStyle LÄTT!!!
2 Big air
3 Halfpipe
4 Puckel

Senast ändrad:

Jonek

Ny medlem
1. givetvis

2.---
1. halfpipe för laggen
2. puckel
3. alpint
4. slopestyle
5. freestyle/big air

för tråkigt o titta på big air/freestyle.. känns för mkt som uppvisning bara oms det nämdes tidigare, samma som med slopestyle.. inte tillräckligt utvecklad enligt mig, men skulle vara förjävligt kul att titta på..

JoseFLINE

Ny medlem
1. ABSOLUT! yaay \o/

2.
-------------
1.Slopestyle

2.Big air

3.Halfpipe

4.Puckelpist

5.Freestyle

6.Alpint

M

MattiasSt

Guest
1.) Självklart!!!!

----------
2.)

1. Slopestyle
2. Big air
3. Halfpipe
4. Puckelpist
5. Alpint
6. Freestyle

J

jibb-j

Guest
1 det ska llätt va me! bästa iden någonsin!

2. 1. Slopestyle
2. Halfpipe
3. Big Air
4. Puckelpist
5. Freestyle
6. Alpint

hasch_plankan

Ny medlem
1. Självklart slopestyle är ju en av de roligaste grenarna att se på enligt mig ;)

2. 1.Slopestyle/freestyle
2.Big Air
3.Halfpipe
4.Puckelpist

Mar_cus

Ny medlem
1. JA alltid!!!
2.
* Slopestyle
* Big Air
* Halfpipe
* Puckelpist
* Freestyle
* Alpint

Senast ändrad:

ALXX

Ny medlem
1.sjäääälvklart vill man det

1.slopestyle
2.halfpipe
3.bigair
4.puckelpist
5.freestyle
6.alpint

E

ernst

Guest
1. Big Air
2. Slopestyle
3. Halfpipe
4. Puckelpist
5. Jib Session urband rails

HenrikEkberg

Ny medlem
absolut!

Men kan det inte vara så att slopestyle mm är en trend som kan gå över?
Just nu känns det ju absolut inte så men vem vet, vi vill ju nästan stryka en gren som freestyle nu. Så om fyra år... hur ser vi på slopestyle och jibbing då?

1. slopestyle
2. big air
3. Halfpipe
4. puckel
5. freestyle
6. alpint

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp