Vilsen skidåkare söker jobb/sällskap i alperna
Hej på er alla!
Sedan jag åkte skidor för första gången vid 2 års ålder har skidor varit ett av mina starkaste brinnande intressen. När jag i somras tog studenten såg jag därför det som en perfekt anledning till att säsonga i alperna.
Jag vet dock inte riktigt vart jag ska börja. Tiden tickar på och inom kort är vintersäsongen här. Tyvärr saknar jag även kompisar med samma intresse för skidoåkning så därför måste allt sökande ske själv. Jag undrar därför om det antingen finns någon som vet ställen som söker personal nu i vinter (var som helt i alperna men helst gärna bra orter) eller om du själv ska ner och kan tänka dig ha någon att dela upplevelsen med. skulle du kunna hjälpa mig med en hänvisning eller ett konkret svar skulle det uppskattas, tack!!

havreboll

Aktiv medlem
Fixa boende och ragga folk. Det är enkelt om du är den som fixat boendet. Jag har inte åkt på säsong med någon jag kände sedan tidigare förutom ett par som åkt med på senare säsonger efter att hängt med på en tidigare säsong. De flesta är sköna så det brukar inte vara något problem :)

Tälja

Medlem
Hej på er alla!
Sedan jag åkte skidor för första gången vid 2 års ålder har skidor varit ett av mina starkaste brinnande intressen. När jag i somras tog studenten såg jag därför det som en perfekt anledning till att säsonga i alperna.
Jag vet dock inte riktigt vart jag ska börja. Tiden tickar på och inom kort är vintersäsongen här. Tyvärr saknar jag även kompisar med samma intresse för skidoåkning så därför måste allt sökande ske själv. Jag undrar därför om det antingen finns någon som vet ställen som söker personal nu i vinter (var som helt i alperna men helst gärna bra orter) eller om du själv ska ner och kan tänka dig ha någon att dela upplevelsen med. skulle du kunna hjälpa mig med en hänvisning eller ett konkret svar skulle det uppskattas, tack!!
Hej
Jag ”säsongar” på heltid sedan 6 år tillbaka
Bor i Mayrhofen i Zillertal. En av dom största skiddalarna i Tirolen, vill du jobba så finns det ”säsongsjobb”.Har du skidlärarkompetens kan du få jobba på samma skidskola där jag jobbar.
Inte så många svenskar som säsongar här men det gör inget.Vill du ha lite mera tips hör av dej,bilar du ned och har tillgång till bil kan du köpa Tirol Snowcard, gäller på 92 skidorter i hela Tirol och Osttirol!!!
Skidhälsningar Åke

Hej August Mit navn er Thomas og jeg er med ejer af 2 restauranter i Val thorens og har boet der i mere end 10 år. Så om du vil til Val thorens så kan jag hjälpa med masser af info !
Vi har nogle senge vi lejer ud i vores staff lejligheder om du tager sådan en kommer du til at bo med andre dansker og svesker mellem 20 og 25 år som alle er her nede for at hygge sig og stå masser på ski.
send mig gerne en mail på thomas@johns.fr eller find mig på messenger så tager vi en snak om at tage på season

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp