Vindsurf Tips

• Trådstartare Trådstartare Busta
  • Start datum Start datum
B

Busta

Guest
Vindsurf Tips
Ja ska köpa en vindsurf om några veckor, och behöver lite tips på brädet, mast, bom mm.... svara så många som möjligt, all information kan hjälpa. lägg gärna ut lite länkar ifall ni vet några.

Vindsurf Tips
Bäst är att börja med en freeridebräda, med hyfsta stor volym, runt130 l. Det finns nybörjarbrädor, men det är inget att utveclas på.
På blocket.se finns allt du kan tänka dig.

Vindsurf Tips
blocket är totalt värdelöst, och du blir garanterat lurad... Steffo.nu återigen, kolla deras köp och sälj, störst i Sverige.

Vindsurf Tips
Jag surfar på en sån fin gammal goding som Mistral One Design. Nu har ju du redan hittat en bräda men för er som är sugna på att testa men inte vill lägga massa pengar på en utrustning försök att få tag i en bättre begangad One design! Den går att göra det mesta på(förutom galna freestyletrick då kanske) och man kan verkligen utvecklas på den :) Ska man bara ut och freeridea så är den perfekt och med lite övning och rätt förhållanden så planar den riktigt fint :)

Vindsurf Tips
Om man skall börja som nybörjare nu så skall man itne köpa en begangnad bräda som är över 2 år iaf. De bräder som är äldre än den är antagligen konsturerade på det gamla viset. Man jämför de nya och gamla brädorna med carvingskidor och icke carvingskidor, så de som är äldre är alltså svårare att lära sig på.
Som en nybörjarbräda skulle jag starkt rekomendera Fanatic Shark. grym bräda som man kan få upp i planing vid 4-5 m/s

Senast ändrad:
Vindsurf Tips
Josslo sa:
Om man skall börja som nybörjare nu så skall man itne köpa en begangnad bräda som är över 2 år iaf. De bräder som är äldre än den är antagligen konsturerade på det gamla viset. Man jämför de nya och gamla brädorna med carvingskidor och icke carvingskidor, så de som är äldre är alltså svårare att lära sig på.
Som en nybörjarbräda skulle jag starkt rekomendera Fanatic Shark. grym bräda som man kan få upp i planing vid 4-5 m/s
Planar du i 4-5 ms? Det gör nästan inte ens formulaseglarna, och de kör typ seglstorlekar runt 10.0- 12.0. Möjligen kan man pumpa igång en stor freestylebräda eller freeridebräda i 6 ms, men då får du ha sån sjuk jävla teknik också.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp