Visa din fika!

Mountain_Man

Aktiv medlem
Visa din fika!
Det är mycket snack om rockers, vinklar, höfter, puder och diverse trixande här på FR. Dags att ta tag i väsentligheterna på berget.

Visa din fika. Observera att det inte bara ska vara en beskrivning, bildbevis ska alltid bifogas.

Latte och kanelbulle i min absoluta favoritservering. Toppstugan Romme Alpin. Ej att förväxla med Våffelkyrkan ...

/Fikakungen

RandoScando

Turtok
Forumvärd
Visa din fika!
Dra åt helvete, glömde helt dokumentera alla gondolfikor idag! Ska se till att lyckas bättre imorn, jag har ju till och med en ledig dag imorn

Heddious

Aktiv medlem
Visa din fika!
Kul initativ! Dock tycker jag tråden platsar bättre i Allmänt skidsnack-forumet, så jag flyttar dit den. Samt bidrar med en bild på min lunch (pastagratäng i plastburk).

Ace_DG

Aktiv medlem
Visa din fika!

@Mountain_Man
'schäkta mäg då, ingen bild idag (ä ju på jobbe va...)

NATURLIGTVIS kommer det inom sin tid bildbevis på standardfika på (t ex) Kungsberget.
Men, men, MEN.......(!)
Vart tog t ex Romme Alpins legendomsusade Äppelpaj med vaniljsås vägen???
En torr kanelbulle!? Café Latte?!?? Är det vanligt jevvla kranvatten dessutom?!
Här har ju dom sanna koordinaterna i tillvaron förflackats å det allvarligaste!!
Kulturskyming MM! ...vart är vi på väg ...suck!

Omskakad & chockad!
Återkommer,
Eder,
/Ace DG

Senast ändrad:

zupermac

Medlem
Visa din fika!
Bättre än så här blir det inte på jobbet...
p4fBd8U5j

ByB3rg

Aktiv medlem
Visa din fika!

Vart frukost på Romme då. Familjen inte hade några bra frukost hemma.
Blir nog också att ta en våffla senare. I våffelstugan som man var med och byggde. Gäller att passa på när man är hem och hälsar på familjen.

la_grave

Aktiv medlem
Visa din fika!
Av någon anledning står det Chartreuse på Génépie-glaset

Kommer aldrig ihåg vad den där alien-frukten heter. Men god är den. Och extremt kladdig.

vctr

Medlem
Visa din fika!
la_grave sa:
Av någon anledning står det Chartreuse på Génépie-glaset
Kommer aldrig ihåg vad den där alien-frukten heter. Men god är den. Och extremt kladdig.
+1 på dubbla pillejamare.

Tror frukten heter litchi/leeche? Personligen håller jag mig till fruktbarhetens mussla.

erik_lagg

Aktiv medlem
Visa din fika!
Nu faller allt på plats. Personen som föredrar skare framför lössnö och skruvar upp bindningen ett halt varv varje åk, dricker förstås Grön Chartreuse till fika ihop med frukter från yttre rymden.
@LA_GRAVE har sin egen livsstil.

Mountain_Man

Aktiv medlem
Visa din fika!

@Servo2
Smaskigt! :)

@Ace_DG
Tiderna är tyvärr förbi när det serverades Capuccino i halvlitersglas och nygräddad äppelpaj med vaniljsås i mängd så en kunde ta det som lunch ... bättre förr?

/Fikakungen

Snödjup

Topp