Visa din fika!

karambo

Ny medlem
Visa din fika!
Afterskifika med salami och vin i sittliften 😁
20220212_174424.jpg

fredw

Aktiv medlem
Visa din fika!
P.S. Jag mÄste medge, det finns tvÄ delikatesser, jag gillar inte alls: Ovomaltine och Vegemite. Vegemite kan jag inte ens Àta.
Vegemite - nÀstan alla som inte gillar det brer pÄ för tjockt lager. En rostad skiva, litet margarin/smör och sedan ett tunt lager Vegemite pÄ.
Det Ă€r ungefĂ€r som med kaviar fast med köttsmak istĂ€llet för fisksmak. En munfull Kalles Ă€r det inte mĂ„nga som uppskattar (utom min lillebror som sög den direkt ur tuben
)

Punchslap

Medlem
Visa din fika!
En munfull Kalles Ă€r det inte mĂ„nga som uppskattar (utom min lillebror som sög den direkt ur tuben
)
Den klassiska(nÄgot skÀmtsamma) indikationen att det Àr nÄgot allvarligt fel pÄ en mÀnniska brukar ju vara att dom hÀller i mjölken före flingorna, men jag tror vi har hittat en ny variant...

fredw

Aktiv medlem
Visa din fika!
Den klassiska(nÄgot skÀmtsamma) indikationen att det Àr nÄgot allvarligt fel pÄ en mÀnniska brukar ju vara att dom hÀller i mjölken före flingorna, men jag tror vi har hittat en ny variant...
Lugn. Han har slutat att suga kaviar ur tuben och Àr nu byggkonsult. Renoverar kÀrnkraftverk.

PisteCarver

Aktiv medlem
Visa din fika!
Jag svarar. Breakfast of champions = nÄgra öl för frukost. Kimi RÀikkönens favorit.
Off topic, men jag höll alltid pĂ„ Kimi RĂ€ikkönen. Han var snabbast sĂ„ lĂ€nge bilen höll ihop. Glömmer aldrig en brutal omkörning han gjorde pĂ„ insidan av Michael Schumacher i ingĂ„ngen av en kurva pĂ„ sista varvet pĂ„ Spa-banan i Belgien.đŸŽïžđŸ†

EDIT: Nej, nej, nu blandade jag ihop honom med Mika HÀkkinen som Àr den riktiga Formel 1 champion föraren frÄn Finland.

Senast Àndrad:

Kalle_Luzern

Aktiv medlem
Visa din fika!
ah, nu förstÄr jag var namnet Melchsee- Frutt kommer frÄn: körsbÀren pÄ tÄrtan!
(vad kostar en sÄn dÀr paj i CHF?)
De hade specialerbjudande för sÀsongens paj med kaffe. Tror det var CHF 10.50, om jag minns rÀtt kostade paj utan kaffe CHF 8. SÄ med dagens vÀxelkurs typ 115 respektive 90 SEK?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehÄll i vÀntan pÄ vinterns snödump.
Topp