Visa din quiver!

Erik

Ny medlem
vill du visa bilder så laddar du upp dom på www.imagetown.se och skriver in "Forumtagen" här.

Erik

Ny medlem
Sådär men du skulle ta forumtagen som jag sa, dvs
http://www.imagetown.se/images/o5xgnivz[./img]

fast utan punkten (.)

H

Hasse

Guest
Så rätt att denna tråden inte existerar med friåknings skidor så jag låser upp den igen..
Och därför lägger jag upp min utrustning.

Från vänster

Head GS med Tyrolia Free flex 17
Line Prophet 100 186 cm: 134-100-125 mm med Duke
Hendryx Rhino Chaser 185 cm: 160-117-141 mm utan bindning än så länge. P18 skall på dessa.
Hendryx Foxy Ladies 185 cm: 175-132-160 mm med Swallowtails (gjorda efter mina önskemål) med Salomon Equipe 900S Duckstance
Line EP Pro 185 cm: 153-127-150 mm Head Mojo 20 Duckstance
Hendryx Purple Haze 182 cm: 151-113-141 mm P18 Duckstance

Det som saknas är Hendryx Cash is king.

Och mina Spatula som står hemma i Sverige. Orkar inte lägga upp mina snowboards....

//H

Senast ändrad:

FF

Ny medlem
Det var ingen dålig skidgarderob det, Hasse.. Ska du inte sälja av några skidor? Jag menar, hur många puderlagg kan man ha egentligen? ;)

Och så ser jag att du har duckstancen åt fel håll på line-skidorna!

H

Hasse

Guest
Glömde för den delen mina nya SL-skidor men de står på jobbet... Och längdskidorna oxå....

//H

H

Hasse

Guest
Jo då det händer.. Förra säsong var de heta i backen ;)

//H

H

Hasse

Guest
Hendryx Foxy Ladies 185 cm: 175-132-160 mm 18 meters radie med Swallowtails (gjorda efter mina önskemål)

För storbergs åkare som svänger ;) Eller för Patrik Leistedt som tar Laub i 7 svängar med dessa (1500 fallhöjd)

//H

Jarle

Ny medlem
Hasse sa:
Hendryx Foxy Ladies 185 cm: 175-132-160 mm 18 meters radie med Swallowtails (gjorda efter mina önskemål)

För storbergs åkare som svänger ;) Eller för Patrik Leistedt som tar Laub i 7 svängar med dessa (1500 fallhöjd)

//H
Liten paradox där ;) Jodå svänga är kul det med...

Hörde rykten om att Hendryx ska ha testlagg hos kjaergaards i vinter? True or false`?

Senast ändrad:
H

Hasse

Guest
Jo det är därför du är i Sverige och jag är på ett ställe med branta åk ;)

Ingen aning om det skall vara testskidor där. Vet att det finns två ställen i Schweiz som har testskidor.

//H

Ps. Står ett par Armada ARG på jobbet men beslutsångesten är stor. Räcker med 5 par över 113 mm kanske? Ds.

Senast ändrad:

Lima-ko

Ny medlem
"Svänga är för flackåkare och jibbers", något av det sämre jag hört.
Åka rakt ner är för nybörjare eller när man inte vågar svänga.

Mountain_Man

Ny medlem
Hasse!

Vad är det här för tjuv och rackarspel? Först låser du tråden, sen kör du runt och samlar ihop det värsta i skidväg hos pollarna över hela landet. Sen tar du en bild, öppnar tråden, och utan att skämmas ett uns lägger ut bilden på de ihopsamlade skidorna.

Vi vet ju alla att Hasse är Freerides största wannabee och mestadels sitter hemma i källaren i Forssa ihopsjunken i en Ikeasoffa och drömmer om stora berg och vågor. Enligt säkra källor är det bara Headen som är Hasses egna ...

:) / MM

PS! Bara lite avundsjuk ... DS.

H

Hasse

Guest
MM: Alla utam Foxy Ladies finnes även med hyrbindning så jag ser framemot att du skall testa de i vinter ;)

//H

Lima-ko

Ny medlem
Samma människor, vad är det för ena?

Edit: Jag undrade bara vad du menade med samma människor, förstår inte meningen.
jag var också ironisk, med en skvätt allvar i det, hah hah =).

Senast ändrad:

MnO

Aktiv medlem
Det är lite dålig fart på den här tråden. I väntan på att jag fixar en bild på min uppsättning bjuder jag på en bild på hur det såg ut inför hemresan efter en alpsäsong för några år sedan. En hårt jobbande Audi 80 från -90, förvisso med en rätt rejäl box, fick stå för frakten hem av den här samlingen skidor.

Senast ändrad:

Erik

Ny medlem
MnO sa:
Det är lite dålig fart på den här tråden. I väntan på att jag fixar en bild på min uppsättning bjuder jag på en bild på hur det såg ut inför hemresan efter en alpsäsong för några år sedan. En hårt jobbande Audi 80 från -90, förvisso med en rätt rejäl box, fick stå för frakten hem av den här samlingen skidor.

http://rsrc2.bubbleshare.com/media/00/95/b0/01/898390b875504e59bf0fb40e73b44cb54da6b9a4/580x435/Quiver-efter-s-song_580x435.jpg
Hur många personer var ni som delade på dom skidorna då?

ekdahl

Ny medlem
fan vilken skryttråd, seriöst hans. vad fan ska du med alla dom skidorna?

sedan undrar jag varför du har spons? man ser ju dig inte på tävligar direkt

H

Hasse

Guest
ekdahl sa:
fan vilken skryttråd, seriöst hans. vad fan ska du med alla dom skidorna?

sedan undrar jag varför du har spons? man ser ju dig inte på tävligar direkt
Ekdahl: Spons och tävlingar hör inte alltid ihop.. Ge bra reklam, prata med folk, låt folk pröva grejor m.m är oftast viktigare än att tävla. Har nog sålt mera skidor på att folk har prövat mina saker än de flesta andra åkare som är halvkända och får grejor. Här ett mail från våran teamchef i USA som förklar det ganska bra

Regarding your question about what is usually done for team riders, it
seems to
vary actually.

An ideal team rider is one that helps you sell kites. This can happen in a
number of ways.
Sometimes, riders sell kites just because they are very good riders, but the
best team
riders are not only good riders, but can also spread the information on the
beach about
the gear, help fix problems, tell people where to go to buy Naish kites, let
people try the
new kites, etc.

Really this just depends on what you think will help you sell more kites. Is it
having a
team rider who wants to go train in Brazil for 6 months a year? Probably not
unless they
are VERY good, or spend the other 6 months helping you sell kites at home in
Sweden.

Long story short, you know what would work best in your market. Is it best to
give
someone who is at the beach every day extra kites so they can let people try
them? Is it
more valuable to have a rider that is better than everyone else? Is it a good
option to
sponsor a guy who "has the loudest voice at the beach"? All of these things
make up a
good team rider, and it is up to you which person that is.

In any case, I will do what I can to come up with a discount program for you for
a team
rider if you don't already have one.
Hope this helps and talk to you soon.

Ben

//H

Senast ändrad:

oscarius

Ny medlem
Nice..
Kids borde ju köra med "VEM VILL PROVA MINA SKIDOR" - Stilen, istället för den motsvarande "HUR MÅNGA VARV SKA JAG SNURRA FÖR ATT VINNA?"

MnO

Aktiv medlem
Deespin sa:
Hur många personer var ni som delade på dom skidorna då?
Vi var fem pers, så det var inga obscena mängder per man. Själv står jag för sex par i samlingen. Ett par AK Rocket Lab och ett par Explosive 3 190cm var huvudlaggen den säsongen. Notera för övrigt Skyhöyen på Arnon (syns dåligt pga liten bild, men ändå) som ser ut som en tidig prototyp på Duke.

Hasse sa:
MnO: Ser ingen pil i skidorna??
//H
Jag skulle tippa på att det är ungefär fem minuter från att ett par spikraka K2-lagg får ett pilhål. Trevligt bågskyttetema på den här tråden förresten. K2-skidor med pilar i, bilder på koger mm. (Jag är själv ytterst aktiv bågskytt som förtydligande).

Senast ändrad:

Glisseur

Aktiv medlem
Hasse sa:
Så rätt att denna tråden inte existerar med friåknings skidor så jag låser upp den igen..
Och därför lägger jag upp min utrustning.

Från vänster

Head GS med Tyrolia Free flex 17
Line Prophet 100 186 cm: 134-100-125 mm med Duke
Hendryx Rhino Chaser 185 cm: 160-117-141 mm utan bindning än så länge. P18 skall på dessa.
Hendryx Foxy Ladies 185 cm: 175-132-160 mm med Swallowtails (gjorda efter mina önskemål) med Salomon Equipe 900S Duckstance
Line EP Pro 185 cm: 153-127-150 mm Head Mojo 20 Duckstance
Hendryx Purple Haze 182 cm: 151-113-141 mm P18 Duckstance
Och egot är masserat och fint Hasse? ;) Hur många åkdagar har du på respektive skida, eller uppskattar kommer att få den här vintern? Kan vara intressant att höra hur du tänker när du väljer skida för en puderdag, eller vilken planka som passar bäst i bristande skare på Nordals...

H

Hasse

Guest
Egot är super Glisseur ;)

Alla kan ju inte sitta i Åre och uggla...

Foxy Ladies kommer förmodligen herr Patrik L ta av mig om jag känner han rätt.
EP Pro är grymma i bristande skare tror jag...

Eller not...

Purple Haze är min "rockski" så den körs det hårt med nu. Lagat den ett par gånger redan.
Rhino blir normal skida.
GS när det skall dunkas pist, samma med SL skidan. (Ja pist är kul Glisseur men det såg du redan förra året)
EP Pro i mycket puder.
Line Prophet för touring och resterande åkning..

//H

Ps. Jag är inte bitter på SAS. Sjukt kul på Zurich Flypglats just nu Ds.

zodah

Ny medlem
Fischer Watea 2005 191 cm (134/101/124) med Solly 916
Har även Scott Santiago 2003 med Look Px12 men de är i källaren.

Senast ändrad:

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp