Visa din snö

johan

Administrator
Ni är välkomna förbi kontoret på Bastugatan 41, Stockholm om ni vill säga Hej!

Några timmar senare så ser det ut så här... Bra drag nu!

5 December Stockholm

Senast ändrad:
K

KungMartin

Guest
Det är rena Antarktis här i Uppsala! Skulle dra o handla, gav upp halvvägs. Ser inte mer än 2-3 meter, och vinden+snön gör att man knappt kan titta upp i mer än en halv sekund.

Vad fan har hänt? Är vi tillbaks till medeltiden? =D Så här jävligt har de inte vart på en stund.

@Johan: absolut! Lär ju va ashärligt att jobba på ett kontor som är dedikerad till en hemsida om vintersport!

Senast ändrad:
K

KungMartin

Guest
haha, jävligt bra ide faktist :p

Senast ändrad:
K

KungMartin

Guest
Det är alltså lika jävligt där i Sthlm. Eller ska jag säga härligt :D

A0S

Ny medlem
Stockholmstrakten måste ju lägga upp några feta bilder ;)

Senast ändrad:

DEriksson

Ny medlem
Flyttade från söder till Luleå för snöns skull men här har den tamefan inte kommit mycket till snö, ca 5 cm :(

Hjulbult

Ny medlem
JoPet sa:
Hjulbult sa:
Hassela i helgen, kom 80cm på 36timmar enligt SMHI:s mätningar och har fortsatt med lättare snöfall sedan dess. Mest snö i landet för närvarande?
Det behöver man ju inte berätta ;)
Vill ju inte locka dit onödigt med folk, hehe.

Men man sitter ju och hoppas på att de ska tidigarelägga premiären :)
Så man kan åka upp till stugan en vända innan jul.
Du verkar ha blitt bönhörd, på deras facebook sida skriver de nu att de tidigarelägger premiären en vecka och kör igång helgen 15-16/12:

http://www.facebook.com/hasselaskiresort?fref=ts

Ronnbaeck

Ny medlem
I gävle är det kanske 40 cm. Men jag gick in på Norran.se och hittade bilder från deras vansinniga snökanon de hade i helgen som va!

Ronnbaeck

Ny medlem
Ursäkta, dessa bilder är tagna från bureå (en bit från skellefteå) och inte skellefteå. En bekant sa att plogbilen hade fastnat, så de var tvungen att fixa dit en bärgningsbil, men som också den fastnade. Så då fick de hämta en stor jordbrukstraktor (fendt 936) med kedjor som drog upp dem båda två hahahah

Ashtraymofucku

Aktiv medlem
Alltså vad i helvette, i Stockholm får man feeeta dump men här i Östersund som ska vara "vinterstaden" har vi fått ynka 10cm!!!!

Valmgren

Aktiv medlem
JoPet sa:
Hjulbult sa:
Hassela i helgen, kom 80cm på 36timmar enligt SMHI:s mätningar och har fortsatt med lättare snöfall sedan dess. Mest snö i landet för närvarande?
Det behöver man ju inte berätta ;)
Vill ju inte locka dit onödigt med folk, hehe.

Men man sitter ju och hoppas på att de ska tidigarelägga premiären :)
Så man kan åka upp till stugan en vända innan jul.
Samma här. Om jag inte missminner mig fick dem även mest snö i hela landet förra säsongen (under en tid). Går bara bättre och bättre, dock behövs åtminstonde en 4-stolslift då ankarliften blir jobbig i längden.

chrtur

Medlem
I Italien så har vi mer snö än hela förra säsongen och här har vi även berg som det går att åka på...det var länge sedan jag hade en så tidig premiär med stughudarna och sådan toppensnö...vet ej hur det ser ut i Stockholm ;)

Ps. Imorgon kommer det mer och blir nog några pudersvängar....?

assr

Medlem

haha, med varning för att verka maniska så har jag och en vän turat slottsbacken 10 gånger, för de 40-50 (?) fallhöjdmeter den erbjuder.

gött var det iallafall!

2-4dm varierande puder

kalle188

Ny medlem
Finns det någon gärna i sthlm området som skulle kunna bevisa det sthlms borgarråd med ansvar för trafik stod och ljög om på svt aktuellt klockan 21 igår? att det hade kommit 60-70 cm snö?
har ju trots allt lite svårt att tro på det! om det finns någon med bevis, alltså inte 70 cm i en snödriva det skall vara rätt mätt...

Btw här i Gbg har vi också fått mycket snö säkert 5 cm.

A0S

Ny medlem
kalle188 sa:
Finns det någon gärna i sthlm området som skulle kunna bevisa det sthlms borgarråd med ansvar för trafik stod och ljög om på svt aktuellt klockan 21 igår? att det hade kommit 60-70 cm snö?
har ju trots allt lite svårt att tro på det! om det finns någon med bevis, alltså inte 70 cm i en snödriva det skall vara rätt mätt...
Jag mätte hemma på mitt släpp, 2 mil sydost om Sthlms innerstad med en tumstock och det var 44cm snö men ute på vägarna såg man drivor upp emot metern... Så ja, en lögn var det

johan

Administrator
Dags att lyfta tråden igen nu när snön äntligen kommit till Örebro med bilder från Storstenhöjden:

Robban72

Ny medlem
De senaste dagarna har vi fått snö på västkusten också. Svårt att få bra bild men taket på vårt förråd ger ändå en liten indikation på hur det ligger till :)

STORPOTATEN

Aktiv medlem

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp