Whistler 10/11

H

HNRKK

Guest
Whistler 10/11
Flisan89 sa:
Hej:)

Jag är också sjukt sugen på att dra till whistler i vinter men jag tror att jag kanske är lite sent ute med att fixa arbetsvisum.. Är det någon som vet hur man går tillväga när man ska ansöka om ett sånt och hur vet man om det är för sent?

Är det någon som har nåt boende där det får plats 1-2 pers till?

Är väldigt tacksam för svar:)
Hej, vi är två som också tänkte åka till Whistler i vinter och har inte heller fixat något arbetsvisum... än. Men det är på G och det finns platser kvar!

Här kan du läsa all nödvändig information om det: Arbetstillstånd

Vi har inget boende än heller men delar gärna med några andra så om ni är intresserade kan vi ju kolla lägenheter för fyra!

twixie

Ny medlem
Whistler 10/11
Jag drar också till Whistler den här säsongen. Letar just nu boende och kollektivpolare. Eventuellt ska en polare till mig också med.

Jag ska stanna till och med maj är det tänkt, två av mina polare drog till Whistler i maj och stannar till maj 2o11 så jag har bett dem slänga ut lite boendetrådar. Skulle vara superkul att dra ihop ett gäng och leva säsongarkollektiv. Så är ni sugna så hör av er så kanske vi kan slå våra kloka ihop.

Jag är 25 år, från Norrtälje, gjort en säsong i Stöten och två i Funäsdalen. Har i huvudsak jobbat inom restaurang och skiduthyrning.

Tjipp och hej!

Flisan89

Ny medlem
Whistler 10/11
Nu är arbetsvisumets också på G för oss så det e gött:)

men asså hur letar man boende å så, är ju kass på att googla efter sånt, så finns det nåt bra tips på sidor å sånt? haha..

det hade ju vart hur gött som hels om man blev några stycken som delade boende, blir ju förhoppningsvis lite billigare så oxå, för boendet lär ju bli ganska dyrt känns det som..

hur har det gått med visum för er del?

veggen

Ny medlem
Whistler 10/11
hei folkens!

vi er 2 kompiser, en svensk tjej og en norsk kille begge på 24 år som söker boende for sesongen i whistler. vi kommer dit den 10. november. Gutten kjörer ski og jenta kjörer snowboard. Vi skal begge jobbe og tenker å bli der til minimum mai. Om noen har ledige senger, eller vil gå ihop for å finne boende så ta gjerne kontakt ASAP!!

Hilsen Vegard og Anna :)

MrHenrik

Ny medlem
Whistler 10/11
Jag åker solo till Whistler i början av November så om det finns någon som har boende över så kontakta mig gärna! Har då planerat arbeta där säsongen ut.

Kanske någon annan smurf där ute som behöver en reskompis också?? För det skulle vara väldigt trevligt :)

pudderhygge

Ny medlem
Whistler 10/11
Hei hei!

Vi er to kamerater ifra Norge som stikker dit i slutten av oktober(21.) og blir der til april/mai. Vi søker et sted å bo eller noen å flytte inn med. Vi kjører begge på snowboard, er lett å omgås og liker både freeride(toppturer), park og det som følger med :). Drar for å møte nye folk med samme interesse, ha det gøy både i snøen og utenfor løypa. Bare å ta kontakt!

Hilsen Paul og Sigbjørn.

fridanilsson7

Ny medlem
Whistler 10/11
Hej alla blivande Whistler-folk =)

Jag är en 22-årig tjej från Piteå som åker solo till Whistler den 2:a november.
Om någon ska dit därikring och vill göra sällskap så vore det grymt =)

Hör av er,
Frida

PNyberg

Aktiv medlem
Whistler 10/11
RikardAndersson sa:
Henkilicious sa:
Här kan du läsa all nödvändig information om det: Arbetstillstånd
Hade själv tänkt mej en månads skidåkning. Börjar mer och mer inse att det kanske blir hela säsongen. Hur god tid bör man va ute med att söka detta arbetstillstånd?
så tidig som möjligt :P Grejen är den att det finns bara X antal varje år så missar du tåget nu så kan du söka nästa år aka Januari och få det då :)

annaekbladh

Ny medlem
Whistler 10/11
yooooooooooo.... bor i whistler sen 3 år tillbaka o jag saknar min mannagrynsgröt som fan!!!!!!!! så är det nån snäll själ där ute som vill ta med dig 2 paket mannagrynsgröt över snarast så vore det NIIICEEEE!!!!!! :)))

maila annars på: annaekbladh85@hotmail.com

fISKARgUBBEN

Ny medlem
Whistler 10/11
Yes, jag är också på plats.. Varit här i drygt en vecka!
Bor i Whistler Cay, 10 min promenad från village.
Ni når mig på 1-604-967-1747 om ni har lust att hitta på något eller bara chilla! :)

EFlank

Ny medlem
Whistler 10/11
Tjena alla, vi är ett gäng på 4(3 killar och 1 tjej) som bor på HI whistler hostelet just nu.. Tänkte bara kolla lite om de är något skoj som händer ikväll? har inte varit ute och tagit någon öl sedan vi kom hit, så vi har ingen koll på vart man ska gå..
Så om ni är sugna på öl så är det bara att skicka ett sms, så kan vi styra upp något Mitt nr är: 604-354-9819
:)

veggen

Ny medlem
Whistler 10/11
EFlank sa:
Tjena alla, vi är ett gäng på 4(3 killar och 1 tjej) som bor på HI whistler hostelet just nu.. Tänkte bara kolla lite om de är något skoj som händer ikväll? har inte varit ute och tagit någon öl sedan vi kom hit, så vi har ingen koll på vart man ska gå..
Så om ni är sugna på öl så är det bara att skicka ett sms, så kan vi styra upp något Mitt nr är: 604-354-9819
Eer hostelet billig? Hvor mye koster det per person natta?

EFlank

Ny medlem
Whistler 10/11
veggen sa:
EFlank sa:
Det kostar 30 cad per natt, men blir billigare om man köper ett medlemskort för HI, då får man även billigare bussresa från vancouver till whistler. Sen bodde vi på ett HI hostel i Vancouver också. De har även något jobb/boende erbjudande vilket man kunde bo 2 veckor för ett mycket bättre pris

veggen

Ny medlem
Whistler 10/11
EFlank sa:
veggen sa:
EFlank sa:
Det kostar 30 cad per natt, men blir billigare om man köper ett medlemskort för HI, då får man även billigare bussresa från vancouver till whistler. Sen bodde vi på ett HI hostel i Vancouver också. De har även något jobb/boende erbjudande vilket man kunde bo 2 veckor för ett mycket bättre pris
Takker for info! Det høres jo helt kurant ut. Hvor mye koster medlemskort i "HI"?

EFlank

Ny medlem
Whistler 10/11
veggen sa:
EFlank sa:
veggen sa:
Takker for info! Det høres jo helt kurant ut. Hvor mye koster medlemskort i "HI"?
35 cad, men då får du första natten gratis!

EFlank

Ny medlem
Whistler 10/11
det är nog de billigaste, men de ligger till utanför whistler, cheakamus crossing tror jag området heter.. Men bussen går ofta så de är lugnt.

EFlank

Ny medlem
Whistler 10/11
Vi stannar här till på tisdag tror jag, vi har fixat boende men får inte flytta in riktigt ännu eftersom killen skulle byta ut lite grejer och så.

sofiabeijer

Ny medlem
Whistler 10/11
Hej på er!

Vi är tre glada tjejer, 20 år, som precis flyttat in i en suite i Alpine Meadows här i Whistler. Vi har en sängplats över och undrar om det är någon utåtriktad och glad tjej som är intresserad av att bosätta sig med oss?

Området är som sagt Alpine Meadows, vi har eget kök och egen toalett. Boendet kostar per månad 400 CAD + 10 CAD för hydro.. Är du intresserad så hör av dig så kan vi träffas och disskutera vidare :)

/Sofia, Rebecka & Karin

604-902-1913

jeswes

Medlem
Whistler 10/11
Har också tagigt mej till whistler nu! Bor för tillfället på hostel och letar boende för fullt.
Ingen som har en plats över? Typ fram till nyår?
Peace / Jesper

jeswes

Medlem
Whistler 10/11
Har också tagigt mej till Whistler nu:) letar boende för fullt. Ingen som har en plats över. Typ fram till nyår?
Peace / Jesper

jeswes

Medlem
Whistler 10/11
Har också tagigt mej till Whistler nu:) letar boende för fullt. Ingen som har en plats över. Typ fram till nyår?
Peace / Jesper

thor88

Ny medlem
Whistler 10/11
Hej,,

Passar på att stjäla lite tråden jag med, nämligen också på jakt efter boende i whistler! Så behöver ni en person till i boendet ställer jag gärna upp ;)

För min del spelar det ingen större roll hur boendet är, bara det finns snö utanför och värme inne :) Har en budget som tillåter mig att slippa jobba och bara åka skidor hela dagarna, men målet är klart ett jobb! Perioden jag tänkt vara borta är jan-aprill, men några dagar hit och dit spelar ingen roll det heller.

Som person är jag ganska stabil och brukar alltid gå ihop med de flesta. Kanske kan säga jag heter Alexander och är 22 år med..

Vill någon veta något mer, elelr är sugen på att styra ihop ett boende är det bara att skriva! Antingen här eller på mailen (alexander.thor@gmail.com).

Peace

Softe

Ny medlem
Whistler 10/11
Hej.
Vi är 4 pers som ska åka ner och vill gärna dela boende med fler.
De två killarna och eventuellt en tjej kommer runt 6 januari men jag har skola och den slutar inte förrens den 14 men kommer komma så fort jag kan efter det. Jag (Sofie) och killarna (David och Mikael) kör skidor och Frida kör snowboard.
Vi planera att stanna till minst april.
Vi är en blandning på folk som ska jobba och folk som bara ska leva loppan.
Vi är alla fyra vana att resa och är sociala trevliga personer. David och jag är kusiner och har åkt skidor med varandra sedan vi kunde gå.

Om det är några som känner att de kan klämma in 4 pers till ,behöver inte stor plats ( kan dela sängar) eller några som vi slåihop sig och hitta något tillsammans hade det varit kanon!

Tips på att hitta boende är oxå väldigt uppskattat :)

min mejl är: sofie.sundén@gmail.com skiv gärna till den då jag kollar den konstant :D

Ha det bra alla härliga snöälskare // Softe

IvWest

Ny medlem
Whistler 10/11
Tja!

Drar nu om en vecka! Är grymt taggad!

Vad är det man måste fixa i Vancouver innan man drar vidare mot Whistler?

Arbetsvisum har vi ju, men man måste få ett slags personnummer, right? Hur fixar man det?

Sen måste man öppna ett bankkonto, vilken bank ska man använda sej av tycker ni? Kan man fixa detta i Whistler?

Vi ses! :D

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Topp