www.sport-conrad.de

flippeen

Ny medlem
www.sport-conrad.de
Jag tänkte starta en tråd om allt som gäller kring onlinebutiken sport-conrad.de

Är dom seriösa:
Ja, jag har själv beställt därifrån och jag är väldigt nöjd (dom håller vad dom låvar).

Kontakt:
service@sport-conrad.de (mail adress som gäller kring servicen).
info@sport-conrad.de (Information om sidan, skidor, bindningar etc. etc.)

Betalsätt:
Kort betalning.
Insättnings betalning (du betalar in till ett konto nummer som du får)

Hemsidans språk:
Sidan finns på tyska och engelska, för att ändra språk, klicka på flaggan uppe i högra hörnet.

Utbud:
Väldigt mycket olika skidor & bindningar till rimliga priser.

Frakt kostnad:
Sverige: 22 euro.
Finland: 25 euro.
Norge: 45 euro.

Tull avgifter:
Nej, Tyskland är med i Eu likaså Sverige.

Frakt tid:
Jag som bor i norrbotten fick vänta 10 dagar och jag beställde då på en söndag. Men jag har läst att det kan gå så fort som 3-5 dagar, beroende på vars i landet du bor.

Konstiga ord:
Schuhgröße=Pjäxans/Skons storlek.
Sohlenlänge=Pjäxans/Skons sullängd (står oftast på pjäxan, annars mäter man från häl till tå, undersida såklart.)
Skilänge=Skidlängd.
Men om du väljer engelska så står det såklart på engelska.

Montering av bindning:
Core center=mitt monterat
Mid sole=bak monterat
+cm=Hur många cm längre fram än mid sole. (t.ex. +2 cm, 2 centimeter längre fram från mid sole).
OBS! Nu ska jag inte säga att det där med +cm stämmer för det kan bero från skida till skida. (beställer du K2 Public Enemy så stämmer det där).
När du skriver din information om vars ordern ska skickas. så finns det en liten ruta där nedanför, där skriver du hur den ska monteras. Jag skrev att jag är jibber och vill ha dom monterade efter park, dom svarade tillbax och skrev att mittmonterat verkar bäst för dig. Skriv hur du åker och hur du önskar ha dom monterade, det kan inte bli fel!

Orderbekräftelse:
Den kommer till din email, min kom dagen efter jag beställde.

Leverans:
Det är hemleverans på varorna. Jag var inte hemma när posten kom så jag fick hämta ut dom på posten samma dag istället.

Paketering:
En stor, stor låda där skidorna ligger i, bindningarna är inlindade i antistöt material (sånt som smäller när du trycker på den). :D I paketet finns också ett kuvär med kvitto i.

Priser:
Väldigt låga=väldigt bra, behöver jag skriva mer? :D

Detta var allt jag kunde komma på nu, kommentera gärna och kom med förslag om vad mer som kan skrivas in.
Jag har beställt därifrån och är väldigt nöjd..

"Vi kör på det".

NJohansson

Ny medlem
www.sport-conrad.de
Totalt bra! Såg du skrev att du fick orderbekräftelse redan dagen efter du lade din beställning, jag beställde i förrgår (tisdag 27/9) men har inte fått någon bekräftelse än och idag är det torsdag... Är detta ovanligt? Lade min order via e-post, vet inte om det påverkar något...

Tackar så hemskt mcyket på förhand!

Wilmsson

Ny medlem
www.sport-conrad.de
jag har också köpt mina skidor från sportconrad.Ett par scratch fs med look12 bindning för 3700. Det här inlägget skulle ha kommit tidigare:D. Mkt bra!(Y)

flippeen

Ny medlem
www.sport-conrad.de
nissepisse, det låter som att den ska komma snart, annars vet jag inte alls. Tyvärr, testa info@sport-conrad.de om den inte kommer snart.

M

MathiasG

Guest
www.sport-conrad.de
Håller fullständigt med angående priserna, och dom är väldigt tillmötesgående vad beträffar frågor på mail.

Jag beställer mina skider nu i veckan

Var och kollade alpingaraget och kollade på följande

Völkl AC 4 Unlimited 6200kr
Marker comp 12.0 2200kr fick dom för 1500 med skidan tot 6700 kr
Nordica speemachine 14 4700 kr
totalt 11400 kr

Konrads pris var
Völkl AC 4 Unlimited + Marker comp 14.0 piston control 420 E = 3882kr
Nordica Speedmachine 14 389E = 3585 kr
totalt 7467 kr + frakten iof.

Jag har därmed tjänat in 4000 kr.....tack Conrad det är 2/3 av mitt säsongskort i Chamonix!!! =)

/ Mathias

M

MathiasG

Guest
www.sport-conrad.de
OJ....skulle vara 7700 kronor för skida och bindning....jag har tom tjänat 5000 kr....haha =)

/ Mathias

greggan

Medlem
www.sport-conrad.de
Det skulle nog vara lämpligt attt annonsörer på Freeride.se tog sig en titt hos sportconrad
innan de annonserar ut sina beg prylar till ibland 150% av vad nytt kostar :0)

P

pizzaaugust

Guest
www.sport-conrad.de
sverige var o kolla på k2 pe som gick på 4300 förra årets på intersport ingen bindning..

conrad: Pe 05-06 3500 med bindning m11 free ink frakt

oja så sånna har jagh på mitt rum nu

Fr33rid3r

Ny medlem
www.sport-conrad.de
Skit bra tråd man vet ju ingenting själv. Tänkte köpa Scratch BC eller Völkl Karma, båda med marker m14 free, Vilka är bäst?

JohanDahlstedt

Aktiv medlem
www.sport-conrad.de
jag har tänkt beställa k2 pe från conrad och vill ha mitt monterad vart kan jag skriva det eller
hu många +cm är det från mid sole

det här är bli den bästa tråden på freeride hitils

www.sport-conrad.de
Jag har beställt ett par Völkl Mantra med look p12 jib som landar på 491€ (~4700kr) inkl frakt och montering. Med tanke på att alpingaraget ville ha 8900 med ett par marker monterade så är jag mycket nöjd.

Edit: Nu är laggen framme! Kartongen var lite misshandlad av posten men laggen hade klarat sig. Posten försökte leverera hem först (helt förvånande var jag inte hemma) så det kom en avi två dagar senare och jag kunde hämta dem på närmaste postställe.

/Anders

Robbott

Ny medlem
www.sport-conrad.de
Conrad is the shit, men varför har Monsieur Conrad inte Head?
Jävlar vilka bra priser annars. Var och klämde lite på scratch Bc på udens sport här i Göteborg och såg att dom kostade 7500:- med Scratch 140 bindning. Conrad tar typ 3800:- med Marker 14.0 bindning. Oslagbart!

Carled

Aktiv medlem
www.sport-conrad.de
Jag undrar precis samma sak som Tompa, kommer Cadide´s lilla röda med om man köper ifrån Conrad? Såg att de satt sånna på Garaget nämligen... Det borde väl nästan göra det va? Men det är väl inte så många som har beställt den skida ännu... Men i början av november finns chansen att jag besvarar mig själv!!!

Fr33rid3r: Hur kan du jämföra de skidorna, de skiljer 11mm i midjan? Är det så att du är ute efter en twintip som är så pass stabil att den funkar i pisten eller, eller bara en bra skida för hela berget? För det finns jättemångaskidor runt 90mm som är bra på massa olika småsaker. Tex Mantra, men den saknar ju twintip...

Wilmsson

Ny medlem
www.sport-conrad.de
Tjenare! Jag beställde ett par skidor från sportconrad för ett tag sen och betalade förra tisdagen. Kommer det hem nått papper innan man får skidorna??

P

pizzaaugust

Guest
www.sport-conrad.de
nej men om man inte är hemma så kommer dom på posten o de får du en lapp om

Hans_Lundblom

Ny medlem
www.sport-conrad.de
Jag tänkte höra om man har köpt ett par skidor på Sport Conrad och så är det något fel på dem. Hur gör man då för att reklamera dem. Är det någon som har gjort det? Och i så fall funkade det bra?

S

Slopestar

Guest
www.sport-conrad.de
Kan bara understryka att det är en riktigt bra affär med snabbleverans... Men varför fick jag två pepparkvarnar på köpet som levererades i separatpaket?

Zakarias

Ny medlem
www.sport-conrad.de
tyvärr så godkänns inte reklamationer av skidor inhandlade från utlandet. Man får vända sig till återförsäljaren av skidorna för reklamation, i detta fall sport-condrad.

Wilmsson

Ny medlem
www.sport-conrad.de
Hej!
Jag har köpt ett par scratch FS från Sportconrad. När jag tog ut dom från paketet så såg jag att det var små vita fläckar på skidorna. Det går ej att få bort. Och så ser det inte ut på andra sport affärer. Så jag funderar på att det är en felutgåva från conrad? Är det nån som har råkat ut för samma sak som jag så kan ni väll skriva // Tompa

S

Slopestar

Guest
www.sport-conrad.de
Jag fyllde i med samma som vi använder i Sverige och det funka... Sullängden skall anges i cm, men om du råkar skriva mm fattar de antagligen det med...

Bertborge

Ny medlem
www.sport-conrad.de
Om jag betalar via baknöverförnig, hur länage tar det innan den tyska banken har pengarna?? Jag betalade den 05-10-05 det är 9 dar sen ink helg och jag har fortfarande inte sett skymten av mina Marker M12 Free??

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp