X-games på SVT

Max_Faktor

Ny medlem
Ärligt talat var det min 9-åring som hittade det.
Han tar gärna lite feed-back på inlägget (så länge det är positivt).

Corin

Aktiv medlem
Såg också det i tidningen i morse, verkade lite skumt.. Men får väl kolla för att stödja sporten..

fredrisch

Ny medlem
Såg det igårkväll när jag zappade efter Big brother :) kul att dom visar det! Var skoter igår men skidåkningen kommer väl förhoppningsvis senare i veckan. Ikväll är det boardercross och snowboard superpipe tror jag dom sa!

OlaMelin

Ny medlem
SVT kör X Games-vecka och det blir ett 45 minuters-avsnitt per dag fram till nästa måndag.

Tiderna är:
Tisdag (ikväll) 23:00
Onsdag 23:00
Torsdag 22:45
Fredag 00:05
Lördag 22:55
Söndag 23:25
Måndag 23:00

Avsnitten finns här

delta

Aktiv medlem
Men va? sänder de fran ett parallelluniversum eller är det fran det "redan gamla nyheter" x-games?

oavsett är det ju bättre än inget naturligtvis, men fortfarande lite av den klassiska titta-utifran-och-in-pa-actionsport-som-vi-inte-fattar-journalismen och det är sa konstigt särintresse för hur ofta skulle de eftersända skid-vm..

T

Thomsson

Guest
Han kommentatorn fattar jag inte varför han får sitta kvar och kommentera den här sortens sporter.

Han kan ju ingenting, märktes väldigt tydligt speciellt under Red Bull X-Fighters.

JtoB

Medlem
Av: Thomsson [Online] | Igår 18:36 Citera
Han kommentatorn fattar jag inte varför han får sitta kvar och kommentera den här sortens sporter.

Han kan ju ingenting, märktes väldigt tydligt speciellt under Red Bull X-Fighters.

Sluta wajjna, var glad att du får se något

Tompan14

Ny medlem
De sporter som ingår i X-Games är knappast svenssonsporter, att SVT överhuvudtaget bryr sig om att visa dem är stort. Kommentatorerna är alltså inställda på att tittarna inte är det minsta insatta i vad som händer, och lägger därför ribban på den nivån.
Hade det varit en fotbollsmatch så hade de förutsatt att tittarna har koll på regler och liknande, men de flesta svenskar har inte en suck om att t.ex. freestyleåkning med snöskotrar existerar.

T

Thomsson

Guest
Vadå sluta whina rätt ska väl vara rätt?
Finns väl många duktiga insatta som lätt skulle kunna kommentera x-games.

Tror fotbollsfolket skulle whina dem också om nån helt oinsatt satt och kommenterade fotboll.
"Nu rullar han bollen över den vita linjen", det är bra snack det!

A

Axell

Guest
Thomsson sa:
"Nu rullar han bollen över den vita linjen", det är bra snack det!
Låter som något jag kunde ha sagt. :eek:

Sänds det fotboll på svt , är inte det bara på Fyran, och europort mm. ?
Aldrig sett en fotbolls match på tv :cool:

peboan

Ny medlem
Tycker att nivån på kommentatorerna räcker gott och väl för "den stora massan", för
alla som håller på själva kanske det inte tycks vara bra nog men dom visar x-games
i statligt finansierad tv-kanal ! Nåt som man iaf kan tänka sig att betala tv-avgift för :)

Ser heller inte någon direkt anledning till att sända direkt från aspen när tävlingarna går
där, blir ju mittinattensändningar i Sverige och då är ju alla uppe runt 3-4 ? ;)
Måste vara bättre att sända på nuvarande tider, kan dock tycka att dom kunde sänt det
runt 19-tiden så att yngligarna som nyss börjat kan kolla också. (Finns iofs på svtplay men ni fattar).

Lite märkligt dock i sista avsnittet (avsnitt 3) att reportaget om Jon var från 2005, han gör ju duktigt bättre
och snyggare hopp numera plus allt annat han gjort sedan dess, hans storslalom-satsning osv.
Det är trots allt 6 år sedan det reportaget gjordes.

Men till sist, kul att dom ens sänder det, hoppas dom fortsätter och utvecklar programmen.

Bra gjort svt. :uppemetummarna:

Tillägg: Kommentator: Niklas Hyland har följt utvecklingen inom actionsport sedan 1974.
Först som aktiv mellan 1978-1984 och därefter som reporter sedan 1991.

Senast ändrad:

OlaMelin

Ny medlem
SiouX sa:
precis! ;) 15x2 brukar det väl till och med vara? :)
Nu vet jag inte vad du menar med ditt "precis" men X Games-sammandragen på SVT är inte en HBO-produktion ;) Så du kan alltså kolla på X Games-sammandragen på SVT Play UTAN reklam.

Ikväll, torsdag, klockan 22.45 på SVT 1, blir det sammandrag från snowboardherrarnas superpipe och boardercross. Avsnittet går att se redan nu på SVT Play

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp