Zermatt

Robert78

Ny medlem
Tja..

Ska till Zermatt snart och har två frågor någon här kanske kan svara på..

1) Jag har hört att man kan checka in bagaget på flygplatsen i Zurich för tågresan ifrån
Zurich->visp->Zermatt...dvs hela vägen.. Någon som har erfarenhet kring detta?

2) Någon här som kört Heli-Skii i Zermatt / Cervinia och har tips om vilket bolag man ska köra med?
Ett drop för 6 personer hade vi tänkt....

Robert78

Ny medlem
Vänta på bagaget i 2 dagar funkar ju inte...Så det är ju inte ett alternativ precis som du skrev...:)

Tack för snabbt svar.

dduuddee

Ny medlem
jag var där förra året å jag tyckte inte att man behövde guide, dock kanske till om man ska åka offpist! rekomenderar att ta sig upp till klein matterhorn de första man gör på morgonen och åka därifrån ner till Plan maison i italien och sedan upp igen, var väldigt flackt nedanför där om ja minns rätt så åkte bara ner till cervinia och val thorens några få gånger för å se hur det är!! lr så efter klein matterhorn ner till schwarsee paradise å upp igen, första åket är alltid bäst! rothorn paradise tyckte jag inte var något jätte bra, var få backar osv! men värt att uppleva!
Ha skit kul!

Senast ändrad:

kappakomplett

Aktiv medlem
Heliskiing i Zermatt är en höjdare, titta in på Guidebyrån (mitt på huvudgatan) och anmäl intresse bara så försöker dom koka ihop ngt.

Senast ändrad:

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp