Quality Travel of Scandinavia AB

Skidguide, Resort Manager eller Destinationschef i Pyrenéerna?

Plats: Andorra / Spanien
Företag: Quality Travel of Scandinavia AB

Inför nästa vintersäsong söker vi engagerade medarbetare som brinner för god service och är nyfikna på att arbeta i Pyrenéernas största skidområden. Vi söker Skidguider, Resort Managers och Destinationschef. Som del av Quality Travel Guideteam är din huvudsakliga uppgift är att se till att våra gäster har en skidsemester i linje med företagets affärsidé – Upplevelser! För dig som söker tjänsten som Destinationschef finns möjlighet till fast anställning med placering på huvudkontoret i Växjö under delar av året.

QUALITY TRAVEL
Quality Travel är en researrangör med över 35 års erfarenhet av resebranschen. Företagets VD Ulf Östmark startade under 80-talet resesuccén White Resor som redan då hade Andorra som ett av sina resmål. Sedan 2009 anordnar Quality Travel skidresor till Andorra och vi är landets representant i Sverige. Vår bokningspersonal finns på kontoret i Växjö och vårt service team finns på plats i Pyrenéerna hela vintersäsongen. Vi är vad vi heter – Andorraexperter!


VAD ERBJUDER VI?
Våra många återkommande gäster är ger kvitto på Quality Travels engagemang och goda bemötande. Som del i vårt team får du ett omväxlande och aktivt jobb tillsammans med andra skidentusiaster i ett taxfree land där solen skiner 300 dagar/år.
Utöver detta erbjuder vi vårt team:
• Gemensamt guideboende i lägenheter
• Uniform: Skidställ och arbetskläder
• Tillgång till skidutrustning
• Liftkort
• Resa t o r till Andorra
• Lön/traktamente
• Möjlighet att påverka och utveckla företaget Quality Travel
• Hela vårt team deltar i vår utbildning i mitten av december innan säsongsstart. Utbildningen sker i Växjö och är självklart kostnadsfri.

VAD INNEBÄR DET ATT VARA SKIDGUIDE?
Vårt team är ”Andorraexperter” som gärna delar med sig av fakta och kuriosa med gästen i centrum. Förutom transfer och pistvisning består guidernas vardag även av tex hotellservice, administration och medverkan vid arrangemang. Som guide är det viktigt att du är en god skidåkare och att du har ett gott öga för service och bemötande i alla situationer.
Vi söker guider för hela vintersäsongen (ca 17 veckor), samt högsäsongsguider för ca 8 veckor under februari och mars.

VAD GÖR EN RESORT MANAGER?
Som Resort Manager bör du vara administrativ lagd men ska även tycka om att bryta kontorstiden med inhopp på tex. pistvisning och andra sociala arrangemang med våra gäster. Dina administrativa uppgifter är tex. schemaläggning, förberedelse av välkomstmaterial, logistik m.m. Du rapporterar till Destinationschef.
Som Resort Manager är det viktigt att du är en god skidåkare, har ett strukturerat arbetssätt och ett inspirerande ledarskap. Vi värdesätter erfarenhet inom liknande områden.
Tjänsten gäller hela vintersäsongen (ca 17 veckor, start direkt efter utbildning).

VAD INNEBÄR ROLLEN SOM DESTINATIONSCHEF?
Vår Destinationschef leder teamet och har övergripande ansvar på plats. Arbetet innebär bl.a logistik, ekonomiansvar och kvalitetssäkring av guideteam såväl som samarbetspartners. Rapportering görs till VD och huvudkontor. Självklart gillar du att åka skidor men du behöver inte vara proffs, arbetet är mestadels administrativt.
Vi söker dig som är duktig på att leda, motivera och inspirera dina kollegor. Med ansvaret denna tjänst innebär är det viktigt att snabbt få överblick, vara duktig på planering och att kunna hantera många detaljer samtidigt. Du bör ha erfarenhet från liknande organisationer, personalansvar eller dyl. Krav på goda kunskaper i Spanska/Franska.
Tjänsten påbörjas med upplärning samt förberedelse för säsongen. Från mitten av december till mitten av April är tjänsten förlagd till Andorra. Möjlighet till vidare utveckling inom företaget enligt överenskommelse.

VEM SÖKER VI?
Vårt team i Andorra får mycket ansvar och vi värdesätter strukturerade och effektiva medarbetare som ser vad som behöver göras och ser till att det blir gjort. Du räds inte utmaningar eller långa arbetsdagar. Vi söker flexibla personer som gillar problemlösning och förstår vikten av gott samarbete. Vårt team är Quality Travels ansikte utåt mot gäster och samarbetspartners och vi ser därför gärna att du är serviceorienterad och att du har förmågan att ”se gästen”.
Kommunikationen i vårt team sker via digitala verktyg: erfarenhet av androidsystem samt goda kunskaper inom Office-paketet efterfrågas.

Du behöver även uppfylla följande krav:
• Erfarenhet av service/resebranschen eller utbildning till reseledare/skidinstruktör alt. Ledarskapsutbilning eller liknande.
• Mycket goda kunskaper i Svenska & Engelska. Kunskaper i Spanska eller Franska är meriterande.
• Kunskaper i Officepaketet (Word, Excel, Teams)
• Körkort och körvana
• Rek ålder är min. 23 år

LÅTER DETTA SOM NÅGOT FÖR DIG?
Skicka då CV och personligt brev med foto där du berättar vem du är och vad du tillför i vårt team.
Ansökan skickas till ulf@qtravel.se senast 1 September (OBS – Tidigare ansökningsdatum för Destinationschef, vi vill ha din ansökan senast 1 Augusti). Som rubrik skriver du vilken av våra tjänster det är du söker.
Mer information om tjänsterna, vad de innebär och deras arbetsprofiler ses på https://www.qtravel.se/om-oss

Intervjuer sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Frågor besvaras av VD Ulf Östmark på ovan mail eller telefon 070 840 22 00. Läs gärna mer om oss på www.qtravel.se.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sök detta jobb

Maila till: ulfqtravel.se
Sök jobbet här: www.qtravel.se/om-oss


Gå tillbaka