Jobba hemma under sommar och höst för att få ut så mycket som möjligt vad gäller skidåkning är helt klart ett hett tips. Och det är ju för att åka skidor man är där, eller hur? Inte bunkra upp med pengar inför sommaren... Annars har jag hört att skidvallare är ett schysst jobb, eftermiddag och tidiga kvällar jobbas det. Förmiddagar lediga för skidåkning, och sena kvällar/nätter lediga för party.
Jag fick pröjsa sammanlagt 26000 för tre månader i Saalbach, och då levde jag ganska snålt, men inte fattigt. Åkte ner med STS och hade hotellboende för en vecka, och struntade i att flyga med dom hem sen. Hade iofs tur att få lägenhet på plats, och folk att dela den med. Det är bekvämast att fixa boende hemma, så slipper man osäkerheten att inte veta hur länge man kan stanna. Det är tråkigt att behöva klura på boende vecka efter vecka... Jobb kan man fixa på plats om det visar sig att det är skralt med cash.
Ta med en vattenkokare eller stormkök så kan ni bo varsomhelst och ändå äta varm mat. Och gröt är ju billigt. Man tröttnar ganska snabbt på kalla tonfiskkonserver...
Lycka till! / Tove