Vem vill du åka skidor med?

JesperAdamsson

Aktiv medlem
Det här skulle kunna ses som ett populäritetstest eller ett ickepopuläritetstest eller bara en rolig grej. Frågan i fråga är alltså vilken "Freeride.se-profil" skulle du vilka spendera en heldag på berget med? Jag tycker man ska motivera sitt svar för att ge den här tråden urspårningsmöjligheter.

Jag själv skulle vilja testa spendera en dag på berget med Jibberisch för att jag har otaliga frågor till honom, jag skulle alltså bli den där dryga jäveln i liften.
Tillexempel vill jag vidareutveckla våran skiss på atomubåten. Sen har jag alltid undrat om han verkligen åker med den där masken och om det verkligen är en mask?! Sen vill jag fråga om Luke är hans son, eller om dom bara sa det för att få filmen att gå ihop...

Vilken "Freeride.se-profil" skulle du vilka spendera en heldag på berget med?
skrev det igen för att underlätta för idioter som mig själv :)

För att underlätta får ni några exempel på "kända" Freerideprofiler:
Julius & Björn
MnO
Jarle
Nojlas
Carled
PNyberg
La_Grave
Heddious
Lee-nus
Jeppenator
Maximiliam
(Thom8, han lever kvar i våra tankar.)

Senast ändrad:
Jag skulle vilja åka med Heddious. Enbart för att se om hon lever upp till mina förväntningar på hur en redaktör på Sveriges största skidforum skall åka.

Jag återkommer efter skidtestarhelgen med svar på om hon levde upp till mina förväntningar!

Han den där Pizzaaugust

Edit: Okej då.

Jibberisch i så fall. Fast jag hade sett till att spänna pjäxorna för hårt så att allt blodflöde stryps med omedelbar verkan. Detta för det så fort som möjligt ska uppstå en mindre förfrysningsskada och således även ge mig en anledning till att tjata oss in på en allt för tidig afterski. Sedan hade jag hetsätit chilinötter och bitit mig i tungan(självklart med noga precision för att uppnå en så stor svullnad som möjligt), skämtsamt läspat fram "nu skulle man haft lite senap" och sedan låtit Jibberisch sväva iväg fritt i allt mer diffusa och genialiska ämnen i takt med att fler öl slinker ner. Självklart tar jag sedan notan.

Att bita sig i tungan kan även funka som ursäkt för att få avvika om Jibberisch inte lever upp till vad jag förväntat mig efter alla dessa forumtrådar.

Senast ändrad:
Haha, way to ge mig prestationsångest Johan. Och jag har alltid sagt att jag åker hellre än bra. Känns f.ö. väldigt hedrande att klassas som profil. :)

Vem jag hade velat åka med beror väl lite på vart i världen åkningen ska ske. Är det Kanada som gäller tror jag till exempel att en sån som PNyberg kan vara ett alldeles strålande sällskap medan Jeppenatorn är helt rätt guide i till exempel Kläppens park. Men för att utmana mig själv också så säger jag att jag skulle vilja åka i La Grave, med antingen la_grave eller Glisseur, för jag har fått en känsla av att de två har väldigt bra koll på stället. Att jag förmodligen skulle avlida av höjdskräck är en helt annan sak.

Tror även att det skulle vara riktigt kul att uppleva Åre i hasorna på antingen Utter, centralbyrakraten eller Skare.

PS. Pizzaaugust? Men, hur?

Haha har du en tråkig måndagskväll Jesper?

Själv skulle jag lätt börja med Julius och Björn. Tror det inte är någon annan här på forumet som har lika roligt som dem två tillsammans när dem åker skidor.
Annars skulle det vara trevligt att ta en åktur på la_grave och PNyberg då dem båda verkar ha väldigt bra koll på saker och ting. :)

Senast ändrad:
Hmmm.... Tror jag skulle vilja åka lite lagg med Julius, Skidåkning är ju det bästa som finns men varför ser det ut som att han har det roligare än oss andra? Det är något lurt med det hela tror jag!

Självklart Jibberisch av alla ovanstående anledningar samt Julius & Co för att jag helt enkelt vill ta reda på om de verkligen har så roligt som de verkar ha!

Vill även fråga om åldern på den första herren, har alltid undrat det

Jag hade nog valt Jarle för då kan man vara helt säker på två saker....det kommer finnas bacon och Guinness!

PNyberg sa:
Jag hade nog valt Jarle för då kan man vara helt säker på två saker....det kommer finnas bacon och Guinness!
You had me at bacon.
Guinness kan jag dock vara utan. Föredrar Kronenbourg, eller egentligen all sorts ljus, lättdrucken lager. Med skruvkork.

Jesper Tjäder skulle jag nog tyckt vara roligt att häng med en dag i backen. Hans kreativa och inspirerande sätt att åka på ett par skidor är intressant tycker jag. Känns som en skön, stabil snubbe med båda fötterna på gjorden och vet vad han vill. Skulle gärna tagit del av lite tips och råd av han. :)

la_grave sa:
JesperAdamsson sa:
Kraftigt besviken på era motiveringar.
Skulle jag motivera mig skulle jag väl som vanligt bli avstängd av någon ömhudad moderator
Det beror väl på hur du motiverar. Kan du göra det utan att hemfalla till formuleringar och uttalanden som ömhudade moderatorer anser faller under rubriken "personangrepp" får du motivera hur mycket du vill. :)

Tompan14 sa:
Jag hade valt att lägga en heldag på berget med Centralbyråkraten och tjata hål i huvudet på honom.
Jag vet inte exakt varför, men jag skrattade högt åt det här.

Intressant frågeställning och det finns ju många olika, beroende på syfte så att säga.

Reine - vore ju en inte helt tråkig idé. Det skulle vara sjukt kul att se på nära håll hur hårt och fort han faktiskt åker på platser där man själv får anstränga sig som en idiot för att ens ta sig ner levande.

MnO - skulle ju kunna vara en häftig upplevelse för att uppnå någon form av prylnördsnirvana. Risken finns bara att jag blir totalt knäckt av att inte kunna bidra tillräckligt

Jibberisch - Herrejösses vilken upplevelse det skulle kunna vara.

la_grave - Vem vill inte se på riktigt hur vår hjälte straightlinear hela La Meije från topp till dal?

Och ja självklart vore det riktigt coolt att få åka runt en dag i Åre med Centralbyråkraten, sen lär man ju iaf hitta ordentligt där :)

Har åkt med några stycken av de som listas, alla är förträffliga människor som är trevliga att umgås och åka med.

Med det sagt hade jag valt PNyberg, helt enkelt för att vi alltid har roligt på berget, av berget, vet vart vi har varandra och han är en extremt bra vän. Dessutom kommer vi väldigt bra överens. (lots of homo)

PNyberg sa:
Dåligt med guiness nu för tiden, förirrat mig djupt i porterns värld, bacon finns alltid <3

Hedda; gillar du inte öl?

Jarle sa:
Har åkt med några stycken av de som listas, alla är förträffliga människor som är trevliga att umgås och åka med.

Med det sagt hade jag valt PNyberg, helt enkelt för att vi alltid har roligt på berget, av berget, vet vart vi har varandra och han är en extremt bra vän. Dessutom kommer vi väldigt bra överens. (lots of homo)

Heddious sa:
You had me at bacon.
Guinness kan jag dock vara utan. Föredrar Kronenbourg, eller egentligen all sorts ljus, lättdrucken lager. Med skruvkork.
jo, men inte Guinness. för mörkt för min smak.

Men om du inte får välja någon du har åkt med då?

FredAsp sa:
Jag tyckte det var skoj efter att läst skigirls tråd. Därför skulle jag vilja åka med la_grave för han verkar kunna se det roliga i saker som tydligen inte är så uppenbara för alla.

Sen skulle jag ocskå vilja åka med Reine för att se hur bra han är i verkligheten och om kamerorna från fwt ljuger på något sätt åt något håll.

Till sist undrar jag vad denna tråd gör i OT-forumet? Kan det egentligen handla mer om skidåkning/freeride?

Tomtefar sa:
Till sist undrar jag vad denna tråd gör i OT-forumet? Kan det egentligen handla mer om skidåkning/freeride?
Antagligen för att en heldag innebär skidåkning plus after ski med alla svettiga aktiviteter som hör dit till. Om du förstår vad jag menar, blink blink!

Enligt mina erfarenheter är det i princip utan undantag trevliga människor av de mer eller mindre erkända Freeride-profilerna. Därför så skulle jag vilja ha en skiddag med la_grave. Gärna i just La Grave. Förhoppningsvis är han mycket trevligare än jag tror att han är och verkar vara på internet. Är inte det får jag väl satsa på att köra skiten ur honom istället.

Förutom det vore det ju kul att åka med dem som jag inte hunnit åka med än. Typ Jarle, Lee-nus, Hedda, Carled osv. Känns som garanterat bra stämmning!

Tompan14 sa:
Tomtefar sa:
Antagligen för att en heldag innebär skidåkning plus after ski med alla svettiga aktiviteter som hör dit till. Om du förstår vad jag menar, blink blink!
ligger den i OT-forumet kan den spåra ur mycket mer utan att stämningen behöver bli grinig :)

FredAsp sa:
Tydligen inte uppenbart för vissa att det kanske inte är så roligt för henne att läsa det...
Att som 19-åring, efter en säsong i Åre, fråga om man har talang för att man kan åka fort nerför en svart pist och dessutom lägga ut film på sig kräver en stor mängd självdistans, öppenhet och ärlighet. Egenskaper jag föredrar framför att göra allt för att passa in. Därför skulle jag gärna vilja lägga till henne till min lista. Med ytterliggare motivering (kanske densamma som la_grave hade i åtanke?) är att jag gärna hade delat med mig av min kunskap för att göra henne (dig om du läser) till en bättre åkare utan att betala för en skidlärare.

Hmm, jag skulle vilja åka med Jibberisch.

Allt för att se vem denna hemlige man är under masken.
Men, jag tippar på att jag skulle bli svårt frånåkt av Jibberisch, jag är nämligen helt övertygad att denne man tävlar på riktigt hög nivå, antingen i Världscupen eller på Freeride World Tour.

Jarle sa:

PNyberg sa:
Dåligt med guiness nu för tiden, förirrat mig djupt i porterns värld, bacon finns alltid <3

Vis ses för lite du och jag. (mo' homo)

Varken skidor eller freeride profil men jag hade velat åka snowboard med någon av dessa godbitar!
Torstein horgmo, seb toots, amiee fuller och/eller anna gasser :D

Senast ändrad:
Heddious sa:
Men om du inte får välja någon du har åkt med då?
Då skulle jag vilja påstå att det är kontextberoende. En dag med Centralbyråkraten skulle troligtvis vara riktigt givande tror jag, om jag nu har kunskap nog att förstå vad han pratar om. Prylnörderi med MnO på näst intill atomär nivå skulle vara riktigt kul. Att bli guidad runt Hemavan av Corin, Val T av dig, Åre av Utter osv skulle säkerligen ge en riktigt bra skiddag, likaså en slaskig parkdag med Natorn (detta skulle vara lärorikt). Jibbersich tror jag att jag hade haft en jäkligt rolig dag med.

Reines åkning hade vart mäktigt att få uppleva från första parkett. Likaså Fransson, jonsbert, Sverre, Niklas karlström, Adam Falk osv (många proffs som har profiler här på sidan)
En teknikdag med Mattias Hargin hade varit jäkligt kul det med.

la_grave hade vart spännande att se vad det är för filur, frågan är om jag har bollar stora nog att köra dödsåkning i La grave med den mannen...

Hur ska jag kunna välja en? Jag behöver premisser! Plats, snöförhållanden osv.

Per, du har alldeles rätt, ser ut som att jag åker ner en vända i januari, hur ser det ut för dig då?

Senast ändrad:
Nu kommer OT på OTforumet, tjoho.
Alla dödsåken av la_grave som folk pratar om. Var kan jag läsa/se/höra om dessa. Låter spännande.

OnT.

Reine är kung så ja, svaret är enkelt.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp