Pricecheck, formerly known as "Vad i helvete?"

Nojlas sa:
Utter: Har du någonsin skrivit i en forumtråd utan att dra en paralell till bilindustrin ;) Love it!
Haha, jag vet... insnöad på det nu :)
Kollar blocket, rejsa, mobile.de etc många gånger per dag nu för att kolla dagspriserna på 996 GT3, Exige med kompressor och GT-R... kommer bli dyrt till våren :D

Edit: https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=63305 usch och fy!

Senast ändrad:
Gudrunnator sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=63345

Tror den här killen kan få det svårt att bli av med skidorna, går lös på 559 € hos sport-conrad :)

http://www.sport-conrad.com/index.asp?disp=warenkorb&CartPack=70005249*72603008

Nog för att dom är nya men ändå, bara att dom är uppackade gör att jag inte vill betala mer än kanske 75-80% av nypris, kanske låter sjukt men ändå.
Haha ... kartongen de ligger på är exakt en sådan som SC packar sina skidor i ... En kvalificerad gissning är att han köpt skidorna från vår Tüske vän men fått kalla fötter. För ordningens skull, priset inkl.frakt är 584 Euro vilket motsvarar omkring 5 350 kr. Grejorna är kanon, ingen tvekan om det, och jag tror man lätt kan få 2 500 för bindningarna och strax under 3 000 kr för skidorna om man säljer dem separat. I paket är man naturligtsvis tvungen att gå en bit under SCs pris ...

Jag sålde själv ett likadant set för några veckor sedan (men lätt begagnat), jag fick 1900 kr för bindningen och 2500 kr för skidorna. Hade kunnat sålt minst två par skidor och tre par binsningar till detta pris. Då hade inte SC lagt ut K2s 09/10 modeller (åtminstone hade inte jag sett det), hoppas att köparna av mina grejor inte blivit besvikna, men just då var priset rätt!

/MM

PS! I det här fallet "stör" SCs låga pris begagnatmarknaden ... kan vara en idé att avvakta lite tills SC sålt slut på 09/10 grejorna, då finns nog chans att få ut lite mer ... DS!

Senast ändrad:
Är det bara jag som är förvånad över alla som bara åkt "typ" en eller två dagar på sina skidor? Mkt märkligt det där...

Nojlas sa:
Är det bara jag som är förvånad över alla som bara åkt "typ" en eller två dagar på sina skidor? Mkt märkligt det där...
jag tror de köper utan att först ha testat, bara lyssnat på hypade recensioner (och sen köper vissa feta puderlagg i tron att alla orter alltid är fyllda av djupt champagnepuder... )

Senast ändrad:
SNDVLL sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=63354

jösses
Han hade många andra fina annonser med fin fiina priser. Ett par gamla borrade elan 999...3900kr. Och min favorit...."skidbestigningsyxa" (læt kul....det heter væl inte så eller?)

SNDVLL sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=63354

jösses
Hehe, jag sålde ett par Gotama -09 för ett och ett halvt år sen för 3000 och tyckte att jag fick jäkligt bra betalt eftersom jag kunde köpa ett par oanvända Katana för 3500. Nu vill alltså nån sälja en äldre modell för mer och det är ett år senare....

Mattiasaberg: Komplettera med årsmodell, längd, antal skiddagar, skick och bilder så går det att göra en bedömning. Annars är det ju lika lätt att svara på som: - Vad är en Volvo V70 värd?

;-) / MM

Jag har lurat lite på det där med bud, framförallt när jag kikat på lägenheter som ser ut som skit men själva skalet är värt så mycket så det tar ut ett jävla överpris, i bud.
Om ingen lägger ett bud får de väl helt enkelt sänka priset, right?

Skulle eventuellt kunna gå att applicera på en del annonser här på Freeride också, ingen nämnd ingen glömd =).

Men ... bygger inte normal budgivning på att man börjar på en låg nivå för att locka budgivare ... och hoppas på att buden ska trissas upp rejält? Inte är väl tanken tvärtom ...?

;-) / MM

Jo, det är väl egentligen tanken MM, dock långt ifrån alla som nyttjar det, onekligen ;).

Rose_N sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=63512

Jomensåatt.......

Har inte den där modellen ett par år på nacken också?
Man ser ju redan på bilden att det där är en riktigt "billig" dunjacka, inget loft alls. Hade den inte varit salomon hade den kostat 999kr på team interstadium.

OskarHolmblad sa:
4frnt EHP 09/10, 193cm långa och med P18. Lite skav på ovansida, något coreshot också.
Vad ska man ta för dom?
Nu kan jag bara tala ur egen synpunkt men jag skulle inte ge mycket för ett par skidor med coreshot (antar att det är sten el. liknande som gjort det).

För att dra en parallell till bilvärlden. Ett coreshot är ungefär som att få ett järnspett rätt ner i motorhuven. Du kan säga \"jo men motorn startar ju fortfarande\" (dvs. skidorna går att åka på) men du vete fan hur det ser ut under huven.
Risken finns att man knäcker skidan vid första åket.

Jag kan ju ha missförstått dig också, du kanske menar att beläggningen har fått sig en törn bara :-).

Senast ändrad:
Freeridefredde sa:
Nu kan jag bara tala ur egen synpunkt men jag skulle inte ge mycket för ett par skidor med coreshot (antar att det är sten el. liknande som gjort det).

För att dra en parallell till bilvärlden. Ett coreshot är ungefär som att få ett järnspett rätt ner i motorhuven. Du kan säga \"jo men motorn startar ju fortfarande\" (dvs. skidorna går att åka på) men du vete fan hur det ser ut under huven.

Jag kan ju ha missförstått dig också, du kanske menar att beläggningen har fått sig en törn bara :-).
Bara för du har fått ett coreskott så är inte risken större för att knäcker skidan. Ett coreskott innebär att det har blivit ett hål genom belaget in till skidans bas bara. Och är det lagat så är det inga problem.

Senast ändrad:
Hasse_Lindborg sa:
Freeridefredde sa:

Bara för du har fått ett coreskott så är inte risken större för att knäcker skidan. Ett coreskott innebär att det har blivit ett hål genom belaget in till skidans bas bara. Och är det lagat så är det inga problem.
Du har absolut rätt, det jag menade var att om man köper en skida med coreshot så kan man inte veta hur mycket eller hårt detta coreshot var på skidan. Då kan man bara hoppas att det fixades av en person med kunskap, och inte hemma i garaget med stearin som man smält ner i hålet... ;-)

Ps.
@OskarHolmblad: menar inte att snacka skit om dig el. dina skidor, som jag skrev tidigare är detta personliga tankar.

Senast ändrad:
Ha, jag tar inte illa upp. Men jag vill fortfarande veta prisantydningar. Det var en smekning av en sten som rispade upp belaget lite bara. Inte stomp på sten.

SNDVLL sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=63587

Sköna priser på båda paren. Även härlig stavning på modellerna från en kille som jobbat i en "ski tech verkstad"..
Fruktansvärt i överkant på Salomon skidorna då Tysken säljer dessa 10/11 modellen för 560 euro. De som han säljer i annonsen är ju använda, gamla modellen samt borrade.

Misterister sa:
SNDVLL sa:
https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=63587

Sköna priser på båda paren. Även härlig stavning på modellerna från en kille som jobbat i en "ski tech verkstad"..
Fruktansvärt i överkant på Salomon skidorna då Tysken säljer dessa 10/11 modellen för 560 euro. De som han säljer i annonsen är ju använda, gamla modellen samt borrade.
såg också dessa nyss, han får nog sänka med minst 1500-2000:- för att någon ens ska bli intresserad.

Tillbaka
Topp