Senaste innehållet av TopiNieminen

  1. TopiNieminen

    [Artikel] VIDEO: Ny pjäxa från Lange

    Någon som har beställt än?
  2. TopiNieminen

    [Artikel] Detta är Sveriges bästa skidort

    Jag gillar inte heller kläppen, så juryn har rätt. Vad tycker alla kvinnor om Kläppen?
  3. TopiNieminen

    Utbyggnad av liftsystemen i världen

    Nu gäller mitt anseende elassisterade cyklar enligt lag som jag länkade till nyss i tråden, och det ska övervakas av polisen som man gör det i trafiken också och ingen annan framförallt inte naturvårdsverket som inte är neutral i denna fråga. Har läst att de vill även förbjuda vanliga cyklar...
  4. TopiNieminen

    Utbyggnad av liftsystemen i världen

    Jag cyklar både emtb och akustiskt MTB och då cyklar jag samma stigar med samma mängd genvägar eller håller mig på banan. Tråkigt är med trenden att ta bara svartvita observationer när det gäller just sådana här frågor, men man har ju blivit ganska neutral när man läser dessa åsikter tack vare...
  5. TopiNieminen

    Utbyggnad av liftsystemen i världen

    Ja sant, felskrivet av mig. Dock skillnaden av elassisterad cykel och motorfordon håller jag mig på lag (2001:559) om vägtrafikdefinitioner.
  6. TopiNieminen

    Utbyggnad av liftsystemen i världen

    Enligt mig finns det inget förbud gällande elcyklar utan bara Naturvårdsverkets tolkning om allemansrätten kring dessa hojar, därmed ingen lag som bekräftar något förbud.
  7. TopiNieminen

    Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?

    Varför skulle inte Romme behöva denne lift? Har du tänkt hur den betjänar anläggningen?
  8. TopiNieminen

    Var är det fortfarande bra skidåkning?

    Dock tar det inte lika lång tid med vanlig bil.
  9. TopiNieminen

    Skejta med pinbindning?

    Jag har inte provat å skata med mina Madshus Panorama M55 + Rottefella xplorer, men jag kör dem med dess korta hudar och de är relativt snabba lagg å ta sig fram på skare och får även precis plats i längdspåren framförallt lite senare på dagen. Där kan pjäxorna spela ganska stor roll när det...
  10. TopiNieminen

    Nybörjare på topptur, frågor....

    Det kanske var en höjdar AS däremellan?🤔🥳
  11. TopiNieminen

    Ett par skidor för både pist och ski-touring, den gyllende kompromissen!!

    Bindningarna som du anger vikt på är väl ändå vikt per styck? Annars måste jag byta ut alla mina bindningar de lättare varianter.
  12. TopiNieminen

    Visa din liftkö 🙈

    Får försöka leva med det här.
  13. TopiNieminen

    Skistar - Det här gjorde Ni inte så bra!

    Alldeles för få cheyer å ragga på... 🌞
  14. TopiNieminen

    Ett par skidor för både pist och ski-touring, den gyllende kompromissen!!

    Elan Ripstick? De är väl lite tyngre turskidor / lättare AM-skidor. Åkte såna 86mm breda i pist som rehabskidor efter jag hade krossat ben opererat 24/25.
  15. TopiNieminen

    Ett par skidor för både pist och ski-touring, den gyllende kompromissen!!

    Lättvikt och pist lirar aldrig ihop. Men skidorna som du själv funderar på är bra på tur upp och ned. Klarar du av att åka smattrande skidor i pist så fungerar de även där men är inte ens hälften så roliga som dina QST 99 där då.
Tillbaka
Topp