Sökresultat

  1. P

    Gå från 'vanlig' snowboard till alpin snowboard/carving snowboard?

    Tja! Jag köpte allt nytt till förra säsongen från Bluetomato, har åkt en del och fixat med inställningar och vinklar för att hitta rätt. Har väl inget relevant att jämföra med förutom en Kneissl slalombräda från 90-talet. Men har kört en del freeridebräda med softboots och jämför man med det så...
  2. P

    Hjälp, jag kommer direkt från 1992 - vilka moderna skidor ska jag ha?

    +1 på den, sambon har ett par och hon är jätte nöjd =)
  3. P

    Gå från 'vanlig' snowboard till alpin snowboard/carving snowboard?

    Kul att det finns fler entusiaster =) Jag kör också på F2 speedster GTS 166 med Deeluxe Track 425 PRO hardboots. Inget slår Alpinbräda och Hardboots i pisten, när det kommer till fart stabilitet och g-krafter, man bara njuter i varje sväng =)
  4. P

    Buss till Kungsberget?

    Å andra sidan tänker alla stockholmare lika vilket medför långa liftköer i Romme. Kungsberget kanske inte har de längsta backarna men deras nya 8-stolslift gör att man hinner åka bra mycket mer på en dag.
  5. P

    Skotertips

    Det här bygget verkar grymt :) https://www.blocket.se/gavleborg/Yamaha_Nytro_2_takt_triple__ev_bytes__75568345.htm?ca=5&w=3
  6. P

    Åreskutan just nu!

    Det ser fint ut! :D
  7. P

    Forumexperiment - Hur många sidor blir tråden?

    Slår ett slag för Alpinbrädeåkning :cool: Och hoppas få se några fler i backen i vinter:)
  8. P

    Sveriges bästa pist

    Åre Stendalsliften och backen bredvid, perfekt lutning och oftast lite folk i pisten :)
  9. P

    Hardboot till snowboard

    Hejsan! Jag köpte nyligen komplett utrustning härifrån :) Deeluxe Track 425 Pro blev mitt val och jag är nöjd. https://www.blue-tomato.com/sv-SE/products/categories/Snowboard-00000000--Snowboard+Boots-0000000E--Harda+Boots-0000000G/ Samt hittade denna gamla tråd...
  10. P

    Är snowboard på väg att dö ut!

    Roligt då kanske man är inne och cool i backen snart :) Har nyss fått hem Alpinbräda och hardboots hemklickat från Blue-tomato :cool:
  11. P

    [Artikel] ExXxtreme Carving

    Gillar detta!! Vart vänder man sig om man vill köpa Alpinbräda, plattbindningar och hardboots... Nån som har tips?
  12. P

    [Artikel] San(d)slös åkning med Jesper Tjäder och Emma Dahlström

    Riktigt coolt! Men detta måste ju gå att utveckla så man slipper brända belag och kunna få mycket bättre glid på sand. Undra vilket material som skulle fungera??
  13. P

    Från telisar till alpint?

    Varför sluta med något...? Kör allt istället :) Börja med snowboard också!
  14. P

    [Artikel] Ny säsong Julius & Björn testar

    De har man längtat efter! =)
  15. P

    [Artikel] Freeride Paradise - En ny sorts lekplats i Tänndalen

    Vilka backar rör det sig om? :-)
  16. P

    Hika med dubbla par strumor?

    "Har du som i rubriken struma bör du uppsöka läkare." Ha ha ha.... :lol:
  17. P

    Någon som har erfarenhet av kläder från Sabotage?

    Har ett par, snygga och varma men dom andas inget vidare om man kör aktivt.
  18. P

    Sickel

    "Sickla med en sickel som är smalare än skidan funkar det med, hoppa bara över att trycka ner hörnet för kung och fosterland i belaget." Bara om man är tillräckligt sicklig..... :P
Tillbaka
Topp