Sökresultat

  1. wertigo

    Vad gjorde du med din utrustning idag?

    @Stortlopp Vagt minne att therm-ic erkände ett kvalitetsfel på sina celler, för några år sedan. Där och då kunde man byta ut dem, innan garantin gick ut (2 år garanti, iirc). Stötte på precis damma problem som du, bytte precis bär garantin höll på att gå ut. De nya cellerna funkar kalas, men...
  2. wertigo

    Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

    Fun fact, youtubern ’Shiey’ klättrade upp längs med hissen. Turisterna han stötte på vid toppen såg _rätt_ förvånade ut, haha [Edit]: la till länken till vad jag _tror_ är rätt video:
  3. wertigo

    Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

    Oj, hur hamnade jag i det fina sällskapet? 🙂
  4. wertigo

    Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

    Stämmer! Bilden är tagen från hotellet som drivs av Max Julen (olympisk guldmedaljör i os i Sarajevo, 1984). En ganska tystlåten herre, som dock körde mig och min vän till tåget efter att vi bott på hans hotell. Var ju tvungen att fråga om han kände Stenmark. Svaret blev: "I have met him...
  5. wertigo

    Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

    Ok. Den här gången blir det ingen toalettbild (beklagar @PisteCarver ;)) Eftersom jag skall till bolaget, och har lite annat att stå i, så lägger jag upp en bild som jag tror ni tar rätt snabbt (uppenbara ledtrådar finns...) Den här gången söker jag rätt och slätt orten. På era platser...
  6. wertigo

    Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

    Haha, löste tråden sporadiskt på jobbmobilen under dagen. Signeade ut från jobbet, kikade mobilen, och ser mitt namn. Får ta det som en ära :). Åter till mauden!
  7. wertigo

    Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

    Allright, det här vart ju lite oväntat. Sitter mitt i middagen, så ge mig en timme, så har jag något nytt på plats!
  8. wertigo

    Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

    Vi vart ju här INNAN 15:00 ;)
  9. wertigo

    Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

    Kastar in Saas-fee, med 4 min togo!
  10. wertigo

    Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

    Snyggt! Besökt orten? Fun fact, Montgenevre ligger på den franska sidan i skidsystemet Via Lattea (Vintergatan). Fullt möjligt att skida hit från Sauze d' Oulx ("Sauze ovanför Oulx", det finns ett Oulx nere i dalen med), man passerar en del äldre liftar (någon tidigare lift där stolparna är av...
  11. wertigo

    Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

    Random person, inte undertecknad ;)
  12. wertigo

    Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

    Ok, då kör vi, ny bild, ny ort. Ingen kyrka på denna bilden... För att få rätt den här gången, så söker jag dels namnet på orten, men även namnet på liften som syns i bilden [EDIT]: Editorial note, full rulle på jobbet idag, men jag skall försöka kika in här med jämna mellanrum.
  13. wertigo

    Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

    Tyckte pisten såg bekant, himla fin och ringlande sådär ner mot Samnaun. På jobb atm, dålig tillgång på bilder, men ska försöka ladda upp något under lunchen!
  14. wertigo

    Blir det någon skidåkning i vinter?

    Underbar film! Så fina vyer. Ibland glömmer man varför man gillar bergen så mycket! Keep up the good spirit!
  15. wertigo

    Skidfilm!?

    ”One of those days” är ju helt galna :cool:
  16. wertigo

    Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

    Bannemig. Har aldrig vare sig förr eller senare, googlat så mkt på italienska kyrkor, haha :D
  17. wertigo

    Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

    Montasillone?
  18. wertigo

    Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

    Maria Alm?
Tillbaka
Topp