Sökresultat

  1. wertigo

    Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

    Kronplatz?
  2. wertigo

    Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

    Courmayeur?
  3. wertigo

    Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

    Schrammacher?
  4. wertigo

    Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

    Ah :(. Förvirrande många orter med snarlika namn i Alpvärlden!
  5. wertigo

    Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

    Förvisso, ledtråden kanske vart lite vag, men dess syfte var att leda in gissningarna mer i Gasteiner-dalen, inte att Stöckl (eller Dorfgastein) vart målet. Ursäkta eventuell förvirring! :)
  6. wertigo

    Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

    Pang, där satt den. Nu har jag inte så himla mkt fakta att gödsla med, men grannorten [Bad Gastein] var på 1800-talet känt för sina radon-berikade bad. Har för mig att berget i närheten är har en viss radonhalt... Anyhow. Detta gjorde att orten blev populär bland kungligheter i Europa på...
  7. wertigo

    Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

    Rätt namn på orten i ledtråden, men nu är ni baskemig nära målet, får jag säga!
  8. wertigo

    Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

    Keep em comming! Getting Closer!
  9. wertigo

    Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

    Du vart närmare tidigare... Det finns som sagt en ort som ligger bara några stackars kilometer från målet, som har ett namn förvillande likt namnet på ett skidmärke.. :)(skidmärket ifråga, tillverkas dock i ett annat alp-land)
  10. wertigo

    Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

    @KaitsuH Kanske skickade ut er på villovägar, men i Altenmarkt [im Pongau] så tillverkas väl Atomic's lagg, iaf? [EDIT]: La till Wikipedia-länk: https://en.wikipedia.org/wiki/Altenmarkt_im_Pongau
  11. wertigo

    Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

    Kallare igen .... Ni kommer ta den snart alltså!
  12. wertigo

    Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

    Nu är vi nära på riktigt, men fortfarande en bit kvar ..
  13. wertigo

    Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

    Inga rätt hittills. Som ledtråd, kan sägas att det finns en ort i (relativt) närheten, där det tillverkas skidor. Ännu närmare målet, finns det en _annan_ ort, som har ett namn förvillande likt ett känt skidmärke
  14. wertigo

    Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

    Inte Radstadt. Om ingen tar det, så kommer en ledtråd 19:30 (så hinner jag äta kvällsmat med)
  15. wertigo

    Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

    Nu börjar vi så sakteliga närma oss...
  16. wertigo

    Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

    Inte Zauchensee eller Flashauwinkl (båda orterna ligger längre ifrån målet, jämfört med @KaitsuH's förslag)
  17. wertigo

    Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

    Inte Obertauern eller Saalbach. @KaitsuH är närmast hittills!
Tillbaka
Topp