Sökresultat

  1. A

    Elpriset: vilka skidanläggningar har råd med konstsnö?

    Ja för vi som kommer från södra Sverige så är det stupbrant
  2. A

    Elpriset: vilka skidanläggningar har råd med konstsnö?

    Finns det tillräckligt med el till liftarna så väntar kalldusch när dom har stäng för dagen, tur man bor i lägenhet uppvärmd med fjärrvärme, det blir som vanligt inrikes anläggning för min del, har ej testat Orsa grönklitt innan då den enda skiduthyrningen på orten vill har 1200:- i hyra för 4...
  3. A

    Är denna Arcteryx-sidan fejk?

    man kan amäla fejksidor: detta svar fick jag: Hello Xxxxxx, I can confirm that https://www.arcteryxstockholm.com/ is not an authorized Arc’teryx retailer and we do not advise purchasing anything from this website. We do not recommend purchasing any Arc’teryx products from...
  4. A

    Varför är skidåkare miljöomedvetna?

    Den enes bröd den andra .. Karlshamnsverket nyanställer https://www.di.se/nyheter/elkrisen-oljekraftverket-nyanstaller-okar-produktionen-kraftigt/
  5. A

    Varför är skidåkare miljöomedvetna?

    Dags att aktualisera en gammal kampanjlåt för mer klimatsmart el från början av 80-talet:
  6. A

    Varför är skidåkare miljöomedvetna?

    Hmm hörde en artikel på radions P1 häromdagen om järnvägen mellan Oslo och Stockholm, resa med tåg tar ca 5½-6 timmar, har kommit på om man slopade alla miljöbilspremier så hande man kunnat vidta seriösa åtgärder för att korta restiden
  7. A

    Blir det någon skidåkning i vinter?

    om man inte hittar Kvikklunsj är KitKat en lämplig ersättare ?
  8. A

    Blir det någon skidåkning i vinter?

    Sen kan ju andra problen än bara Covid19 dyka upp, Tyskarna som delvis fått sina gasleveranser strypta tvingas duscha i kallvatten, inte omöjligt att snalik situation kan uppstå även i Österrike så det inte finns tillräckligt med el att driva liftarna...
  9. A

    Tjena jag behöver jacka och byxor eftersom jag ska till sälen. Vill helst inte spendera mer är 3000kr.

    Decathlons egna märke Wedze https://www.decathlon.se/1703-skidbyxor-herr välj en storlek sörre än normalt
  10. A

    [Artikel] 11 ikoniska skidprylar genom tiderna

    Det mest nostalgiska jag har liggande är just ett par Scottbrillor Inköpta Hösten 2003 Upptäckte nu när jag rotade fram dom är spruckna så dom är bara att slänga :(
  11. A

    Parkeringsavgift för att nyttja sitt köpta liftkort -Skistar igen.

    https://www.salenvandring.se/s_artiklar_210607_sarnabanan.html
  12. A

    Parkeringsavgift för att nyttja sitt köpta liftkort -Skistar igen.

    Huganamej jag som precis köpt egen utrustning för över 12.000:- :(
  13. A

    Parkeringsavgift för att nyttja sitt köpta liftkort -Skistar igen.

    Stöten 4 nätter i en 4-bäddsstuga kostade 1495:-
  14. A

    Parkeringsavgift för att nyttja sitt köpta liftkort -Skistar igen.

    Sista resan var just Stöten med boende inte ens 50 meter från transportlift, men att vara alla dagar i samma anläggning kan vara lite tjatigt, så en avstickare till Idre 1:dagen och kläppen sista dagen fick det bli innan återlämning av hyrd utrustning hos Vasacenter :)
  15. A

    Parkeringsavgift för att nyttja sitt köpta liftkort -Skistar igen.

    Det där med parkeringsavgifer kan man utvecka, man skulle kunna lägga till när man bokar liftkort så man lägger till ett bilnummer utan att krångla med mobiltelefon som inte är kompatibel när man parkerar, sen kanske det finns mer köpvärda aktier än skistar med mer avkastning tex: Lundin engery...
  16. A

    Parkeringsavgift för att nyttja sitt köpta liftkort -Skistar igen.

    Nu är det bara att hoppas att fler bojkottar Skistar till förmån för någon annan anläggning som tänker på oss som kör Kolvätedrivet fordon :)
  17. A

    Parkeringsavgift för att nyttja sitt köpta liftkort -Skistar igen.

    Almänna Parkeringplatser är en service till allmänheten vilket bör finansieras med dom kommunala fastighetsavgifter, fordonsskatt m.m man får in, P-avgift endast för dom mest attraktiva platserna tex. stortorg Privata Parkeringsplatser är en service man har till sina kunder, Skistars tilltag...
  18. A

    Parkeringsavgift för att nyttja sitt köpta liftkort -Skistar igen.

    För kännedom så har: Idre Stöten Kläppen Isaberg (övre parkeringen) inte några avgifter för sina P-platser :)
  19. A

    Duglig resa för liten peng

    Stöten, Kläppen ?
Tillbaka
Topp