Sökresultat

  1. madness

    Göra egen Magnetraction

    Satt och undrade i lördags hur det gick för dig, men glömde fråga.
  2. madness

    "En riktigt bra deal!" – Eller cykeln på köpet!

    Vafan, när jag var 7 kunde jag inte ens klippa rakt med en sax, och nu bygger 7 åringar fågelholkar? Men coolt var det.
  3. madness

    Gula belag eller svarta

    Självklart färgen. Men jag har hört, vet ej om det stämmer, men svart är hårdare och tar emot valla bättre. Personligen så märker jag ingen skillnad i färgerna på olika belag.
  4. madness

    Hjälm till vettigt pris

    Men om man ska köpa efter priset, så tycker jag man är fel ute. Beställde en poc, fråga inte om modellen, satt som en säck potatis på mitt huvud, provade en sweet igniter, nästan 3 ggr så dyr, men satt som en smäck. Dock blev det även nya goggles, men nu köper jag bara igniter när jag behöver nytt.
  5. madness

    Hjälm till vettigt pris

    Hjälmar är som pjäxor/boots, den som passar bäst är den du ska ha. Och 3-4000 är en ganska billig livförsäkring och har du hjälmen så länge som du har haft din gamla, så kostar den dig ca 500/år. Om det är dyrt, ja då vet jag inte.
  6. madness

    Göra egen Magnetraction

    Killer Loop, den vore klippt och skuren för detta.
  7. madness

    Göra egen Magnetraction

    Fråga innan denna gång. Så inte en till snowboard behöver dö, eller köp en warp på myrorna eller marketplace på fb.
  8. madness

    Sockor för snowboard?

    Köpte ett par Burton midweight igår. Var nästan för varma i plusgrader. Men värt att kolla på.
  9. madness

    Göra egen Magnetraction

    Innan du börjar med detta projektet, vad är det för bräda du tänker offra nu? Tänker på ditt splitboard-försök.
  10. madness

    Brukar folk åka till fjällen sjuka?

    Problemet är att när man väl åker till fjällen sjuk, så kommer du inte stanna inne, utan tänket är, men frisk luft kommer vara bra och göra mig frisk.
  11. madness

    Går från snowboardboots till skidpjäxor! STENHÅRDA!!!!

    Lyssna inte på folket här, de lurar dig bara till att bli en heltidskryckåkare. Håll dig kvar på den mörka sidan. Vi har roligare!
  12. madness

    Squash eller pantera?

    Grymt. Tror du kommer bli väldigt nöjd med den.
  13. madness

    Squash eller pantera?

    Squash har jag åkt, var en ok bräda i pist, inte en som jag hade velat åka på hela veckor i pist med och kanske inte en bräda för mig. Magnum har jag inte provat. Men nitros brädor är bra, många av dem är riktigt bra idag.
  14. madness

    Squash eller pantera?

    Den är gjord för lite större människor i allmänhet, 163an så börjar rek vikten på 75, de är lite bredare, vilket passar större fötter.
  15. madness

    Squash eller pantera?

    Squash är jävligt bra och roliga brädor, Men hade jag varit du, så hade jag nog även sneglat lite på magnum brädorna.
  16. madness

    Åre? Vemdalen? Funäsdalen?

    Park och fest så är det Åre. Inget folk i backarna och inga köer, funäs. Aldrig varit i Vemdalen. Så det lämnar jag blankt.
  17. madness

    StepOns/Ins - Statusuppdatering

    Burton har 3 fästpunkter, två vid tårna och en i hälen. Jag har inte åkt i varken K2 eller Burtons system, men de man möter som har step on svär att det är det bästa de haft. Har själv problem med att det knakar och knäcker i bingingen.
  18. madness

    104kg, 189cm lång - svårt att svänga vänster, ska jag prova Tip/Tail Rocker?

    Även jag kan lägga in en hundring, men den går till POW.
  19. madness

    104kg, 189cm lång - svårt att svänga vänster, ska jag prova Tip/Tail Rocker?

    Köp inte pjäxor på XXL eller Intersport, de har oftast inte tillräckligt med kunskap. Gå till en butik som sysslar med utförsåkning.
  20. madness

    Hur är skidbackarna nu när det är varmt

    Det är inte lättare, krävs mer teknik. Men för att få teknik så måste man åka. Så prova, antingen kommer du gilla det eller hata det.
Tillbaka
Topp