Sökresultat

  1. TopiNieminen

    Köra via Norge

    Om du nu av någon anledning vill köra upp hit Trysil/Nybergsund så ser jag ingen annan vits å fortsätta på norska vägar än att se vyer.
  2. TopiNieminen

    Blir det någon skidåkning i vinter?

    Var det någon nysnö där eller är det fjolårssnö alltihop.?
  3. TopiNieminen

    Merinoull-underställ vilket?!

    Jag fortsätter å köpa Icebreaker 200 för den har inte blivit omkörd av någon annan. Den håller och sitter bra och fungerar perfekt isoleringsmässigt för mig som inte fryser så lätt. Saknar erfarenhet deras tjockare varianter för vid kallare väder lägger jag till ett mellanlager eller byter...
  4. TopiNieminen

    Tankar kring Idre?

    Beror det på stolar kontra gondoler?
  5. TopiNieminen

    Är lange xt3 140 styvare än atomic hawx ultra 130xtd?

    Men gjorde du någon bootfitting med dem innan du tog dem i bruk?
  6. TopiNieminen

    Är lange xt3 140 styvare än atomic hawx ultra 130xtd?

    XT3 140 är fina dojor. Jag älskar mina. Vad behövde du göra med XTD:orna?
  7. TopiNieminen

    Är lange xt3 140 styvare än atomic hawx ultra 130xtd?

    Techfästen gör väl ingen skillnad i GW-sulan? Ok, då kan Cortex vara en ny spelare i den serien av pjäxor. Cortex borde inte vara aktuell pjäxmodell när TS vill ha gångläge.
  8. TopiNieminen

    Är lange xt3 140 styvare än atomic hawx ultra 130xtd?

    Men det vill TS ha. Eller menar du att den skulle vara styvare än tidigare nämnda pjäxor?
  9. TopiNieminen

    Är lange xt3 140 styvare än atomic hawx ultra 130xtd?

    Sulan är fortfarande Grip Walk så där gör inte techfästen något begränsande funktion. Även de andra pjäxor som nämn här har techfästen. Nu vet jag inte hur BOA förändrar pjäxan hos K2 men de med spännen had alldeles för tjocka och mjuka innerskor och därmed kändes inte att de kunde prestera...
  10. TopiNieminen

    Skidhållarsats till takbox?

    Jag har dem och det är rätt skönt att kunna dra fast skidorna, men det begränsar packningsvolymen litegrann med fasta luftfickor. De är ingen bra om du inte drar fast skidorna med spännbanden för då glider skidorna runtomkring hejvilt, dem ligger mer stilla på botten av boxen. Jag fick shimsa...
  11. TopiNieminen

    [Artikel] Trysilgondolen - Ny gondollift i Trysil

    https://www.facebook.com/share/v/18cKTmwkNw/
  12. TopiNieminen

    Är lange xt3 140 styvare än atomic hawx ultra 130xtd?

    Nej, absolut inte. Jag hade inte köpt XT3 140 om de hade varit lika mjuka som Atomic jag hade innan sålde dem och ville inte ens se något liknande efter det. När jag gick runt och letade efter maffig gåpjäxa, dök bägge nya Atomic-pjäxor upp i min tråd då, men jag gillade mest XT3 140 de var dem...
  13. TopiNieminen

    Är lange xt3 140 styvare än atomic hawx ultra 130xtd?

    Jag hade första varianten Ultra xtd 130 svart/orangea och de var ännu lösare än dagens Ultra är. Har inte åkt Prime men har provat dem inne i butiken, XT3:orna passar mina fötter bättre, och att jag använder dem bara för tura så får de vara så lösa de är har dock fått krympa volymen på dem lite...
  14. TopiNieminen

    Är lange xt3 140 styvare än atomic hawx ultra 130xtd?

    Ok. Prime är mycket kralligare i plasten än Ultra. Jag åker XT3 140 men de är som gummistövlar jämfört med mina Head R2 RD pjäxor så jag använder XT3:orna bara för turandet. Så prova Prime eller så får du gå över till riktiga racepjäxor som fräses efter dina fötter.
  15. TopiNieminen

    Är lange xt3 140 styvare än atomic hawx ultra 130xtd?

    Vilken modell på Atomic 130 XTD du tröck sönder? Ultra eller Prime?
  16. TopiNieminen

    Afterski Trysil

    Knettsetra och Skihytta har godast mat enligt mig.☝️🧐
  17. TopiNieminen

    Afterski Trysil

    Jag går inte på AS själv, men Knettsetra har livemusik/trubadur t.ex, sen finns det ju DJ's på några ställen, det anses väl som livemusik också. Men frågar du mig vilket är bra så här jag inget svar, men jag vet att det finns och det satsas på precis lika mycket som alla andra ställen. Trysil är...
  18. TopiNieminen

    Afterski Trysil

    Det bror väl på vad menas med afterski om det upplevs nästan obefintlig. Det har antagligen inte blivit mer afterski än då, men det finns flera ställen som har det däremot. När var din sambo här och inte hittade fram till AS?
  19. TopiNieminen

    Utbyggnad av liftsystemet i Åre!?

    Ja, om man monterar färre sittplatser på vajern så blir det så. Men vad är poängen mer än att enstaka personer kommer upp fortare?
Tillbaka
Topp