Sökresultat

  1. N

    Posta dina vackraste bergsbilder!

    Från Bjørnfjellet i Riksgränsen mot Narvik
  2. N

    Riksgränsen och Narvik

    Ahh, stort tack för tipset!
  3. N

    Riksgränsen och Narvik

    Hej, Ska till riksgränsen och Narvik från kommande helgen och en vecka framåt. Ni som är där eller har goda erfarenheter därifrån under liknande förhållanden, rekommenderas de vassa skärandes men något smalare allmountainskidan eller de bredare offpistskidorna till resan? Förövrigt, någon...
  4. N

    Riksgränsen transfer

    Som fortsättning på denna tråd till vana gränsenbesökare: rekommenderas medtag av endast puder/topptursskidan eller ska jag försöka släpa med ett par lite mer isvänliga skidor som komplement till puderskidan också?
  5. N

    Riksgränsen transfer

    Tack för svaren. Gick tyvärr inga anslutande alls den tiden som skulle ankomma. Så fick justera ankomsten med flyget istället 😊
  6. N

    Riksgränsen transfer

    Hej, Ska i april 2026 resa till riksgränsen via flyg till Kiruna men noterar att det än så länge finns varken SJ eller lokalbussar som har timing med flygen ankomst till Kiruna. Ni som är vana besökare vid riksgränsen, vad är er rekommendation för transfer från flyget i Kiruna till riksgränsen?
  7. N

    Storlek stighud

    Tack alla, låter helt enkelt som att båda alternativen går att välja mellan. Kanske köper mig ytterligare ett par så man klarar sig om det är lite klurigare underlag. Tack
  8. N

    Storlek stighud

    Hej, Skulle behöva lite stöttning av detta kompetenta forum. Ska till riksgränsen nästa vår och köra lite toppturande. Har inte kört så mycket topptur men däremot åkt väldigt mycket skidor. Har ett par stighudar som jag köpte för två år sedan och nyttjat några gånger där det inte varit...
  9. N

    Tips på bra Offpistskidor med bindning

    Kör också det "gamla" R10 och tycker de är sjukt roliga men upplever dem som lite fladdriga när det går fort i uppkörda backar. Är sugen på ett par lite bredare för att kunna tura och överväger de nya R11 alt. Hustle 11 är dock lite fundersam kring att H11 är lite för lik gamla R10 i...
  10. N

    Guidelagrave.com omdöme

    Perfekt. Stort tack för snabb återkoppling!
  11. N

    Guidelagrave.com omdöme

    Hej, Ska åka till les2alpes i februari och planerar att ta mig till la grave för en dag. Tittar på guider och fastnade vid guidelagrave.com. Innan jag bokar tänkte jag höra här innan om någon har någon uppfattning om dem eller erfarenhet av dem sedan tidigare?
  12. N

    Vi som skall till Fernie

    Hallå! Ska glida till fernie 26e januari och flyger till calgary, tänkte kolla om det e någon mer som ska glida över atlanda då..? åker från arlanda 1010 med stopp i frankfurt. Ska bli så jävla nice att få glida lite puder! Ha de gott
  13. N

    boende m.m i st. anton

    tjenare! Åker ner till anton den 27:e och skulle behöva lite hjälp med boende.. jag har boende från och med 13:e januari men tiden där mellan 27:e och 13:e skulle jag behöva ha någonstans att bo, någon som har några förslag? Tack på Förhand
  14. N

    Packningstips?

    Tjena! Jag ska åka ner till st anton nu i vinter och vara där nere i tre månader, så funderar lite på vad man kan behöva ha med sig ner mer än det självklara av kläder samt utrustning. Har ni några förslag så uppskattas det, och det finns inga dåliga ideér.
  15. N

    Tåg från Zurich till Anton?

    Tja! Tänkte kolla om det är någon som har pris på det här tåget? Kanske bara e jag som är kass men jag hittade inte några priser på den här sidan. Tack för hjälpen!
Tillbaka
Topp