Det vanligaste sättet att "bygga om" pjäxor är att ytterligare styva till
randopjucken genom att använda en alpin innersko. Ska du åka med
alpinpjäxor tror jag att stegjärn är enklaste, och kanske enda, sättet att
få bättre grepp på hala ställen.
Är inte säker på att har greppet slutsatsen...