Klistermärken på Hjälm

Klistermärken på Hjälm
Jag har hört att klistermärken på hjälmen är farligt eftersom lösningsmedlet i klistret löser upp plasten i hjälmen. Detta ska leda till att hjälmen går sönder lättare där klistermärkena sitter.

Stämmer detta eller är det bara en dum människa som sagt det till mig?

Klistermärken på Hjälm
Ja, innan klistret har hunnit skada hjälmen har du nog köpt en ny ändå. Man bör ju byta hjälm efter några år eftersom krasher och uv-strålning tenderar att försämra hjälmens skyddande egenskaper. Klistermärkena borde ju faktiskt skydda hjälmen från solens strålar... Men vad vet jag...

Klistermärken på Hjälm
Det stämmer, men det gäller inte för alla klister märken.
Det beror helt och hållet vilken typ av klister som används.
Vissa klistersorter innehåller ämnen som "åldrar" plasten, dvs att den blir sprödare, det är samma effekt som UV strålning har på vissa plast sorter.

Klistermärken på Hjälm
Borde ju va något dumt med det eftersom det är emot lagen att sätta dekaler på sin Mc-hjälm (förutom dom som satt när den köptes). Borde ju vara av samma (någon) anledning...?

Klistermärken på Hjälm
när man va yngre och lirade hockey sa JOFA-representanter att man inte skulle stickra hjälmen dels för att plasten försvagades något samt att de kunde dölja eventuella sprickbildningar...

I say fuck it, sticker your helmet.

och byt med jämna mellanrum!

Klistermärken på Hjälm
Ska nog va ett kraftigt jävla klistermärke om det ska pajja hjälmen. Ett sånt är säkert radioaktivt och köttätande!

Klistra på!

Klistermärken på Hjälm
Det är ju skitsvårt att sätta klibbor på hjälmen, eftersom den är rund fuckar det alltid till sig i kanterna på klibban... bättre då att sätta klibborna på bilen, skidorna, takboxen eller datorn, detta för att som sagts dölja sprickor, repor, rost etc.

Klistermärken på Hjälm
kör med die-cut stickers, sitter alltid bättre och är snyggast.

ett alternativ som funkar rätt bra är att värma på klistermärket samtidigt som man sätter fast det på hjälmen, bubblor och veck brukar försvinna då...

Klistermärken på Hjälm
Måste bara hålla med glider om att det ser löjligt ut med reklam-stickers. Vi måste förstå att proffsen tar bra betlat för att åka åka omkring med klibbor, får man inget betalt är man alltså en s.k. wannabe.

(Klibbor med roliga motiv och/eller texter är förståss ursäktade eftersom de till skillnad från rena loggor har ett undehållningsvärde)

Klistermärken på Hjälm
är det fel att göra reklam för märken man tycker är schyssta bara för att man inte får betalt för det?

shit vilken tråkig inställning.

Klistermärken på Hjälm
jag tror inte det gör någon skillnad men kanske skadar lacken som sch lover säger hehe

men om du är orolig för det så sätt dina stickers på laggen istället!det e också ballt

X)

Klistermärken på Hjälm
håller också med vecco .
gillar man ett märke och vill göra lite gratis reklam för det så e det fan bara kul ju!
d e kul o se va folk har för stickers o vad dom då gillar för märken.

ruskigt trågig inställning.

"be what u wanna be eaven if it makes u look like a wannabe,man!"
X)

Klistermärken på Hjälm
Off-pisthoppet är en kille med stil. Anledningen till att folk började åka med klistermärken var ju för att proffsen gjorde. Dem verkar det som att man vill likna. Är det inte bättre att åka för att det är kul, istället för att ha saker för att verka ball och extrem. Slappna av...Be who u r, not who u wanna be

Klistermärken på Hjälm
käre glider! :)
anser du att man är en skamfläck och en simpel oäkting för skidsporten för att man åker omkring med klistermärken på krukan bara för att proffsen var först? dum fråga. om man läser ditt inlägg ser man att det är din poäng.

nu till min poäng.
om det är oäkta att åka med klistermärken på proffsens sponsorer borde det rent teoretiskt vara lika oäkta att köra med proffsens kläder och utrustning eftersom dom faktiskt var först och då är det inte en själv.

med andra ord: om man använder proffsens märken gör man det för att vara cool och inte för att man gillar att åka skidor?. eller hur menade du mr glider?

"Be who u r, not who u wanna be" haha

Klistermärken på Hjälm
Godiskillen>> Nu är du väl ute och cyklar och generaliserar... projicerar?

...Man kan också använda "proffsens" kläder, skidor, pjäxor etc. för att det är de prylarna som är bekvämast, snyggast och övehuvudtaget fungerar bäst, men du kanske gör det av andra skäl?.

Warpklibbor sitter troligtvis lika fast som en alianklibba.

Klistermärken på Hjälm
Gelendesprung- mogen diskussion. vem fan bryr sig om ifall nån har stickers på sin hjälm. han kanske tycker att det är snyggare. men du åker väl runt o kollar på vad alla andra har på sig, istället för på hur de åker.. har du glömt bort vad frågan var från början el?

Klistermärken på Hjälm
kära Gelendesprung :)
läs gliders inlägg som ligger ovanför mitt, sen läser du mitt.
min poäng var den motsatta, jag spydde på gliders generalisering.

tack för mig.

Klistermärken på Hjälm
...ser att simon thyrber redan vid 15 års ålder har hittat returtangenten, grattis vi är glada för din skull.

Glider påstår inte att någon är en skamfläck etc. det var du som förslog det. Han generaliserar inte heller eftersom han inte påstår något överdrivet ex. säger att "ALLA åker med klibbor för ALLA vill se ut som proffs".

Klibborna har man väl egentligen för att visa att man tillhör en grupp, precis som att börsmäklare har slips och hårdrockare gillar att ha svarta kläder. Jag slår vad om att glider inte har redbullhjälm, a-frames och oakleys camo-brallor på sig (samtidigt), han tillhör nämligen inte den gruppen.

Med generalisering menade jag att du fullständigt sket i att det faktiskt är skillnad på kläder och klistermärken, jag har kläder för att inte frysa, bli blöt, göra mig illa, var stilig etc.
Klistermärken må vara stiliga, men i övrigt fyller de ingen som helst funktion och man kan alltså inte jämföra klibbor med resten av utrustningen på det sätt som du gör. Klistermärken delas ut gratis eftersom det ger företaget i fråga reklam (jag vet att man kan få betala för dom, men det är ju dubbelt dumt). Kläder är långt ifrån gratis.

Nu tycker jag att diskutionen spårat ur -no thanks till mig själv.
Så jag skiter i att skriva mer här.

Det kommer alltid finnas folk som mig själv som tänker "haha! en wannabe" när man ser folk med rebullhjälm. Och det kommer alltid finnas de som är fett nöjda med att de fixat en 30X20cm RedBull-klibba att sätta på brädan.

Kan vi inte bara kramas nu och vara glada för att snön har kommit till södra sverige idag!

Klistermärken på Hjälm
Good points Gelendesprung!
Totalt kaos i Oslo i gårkväll. De har ju köpt de gamla spårvagnarna från Göteborg. Tål jättemycket snö...
Hoppas nationsbehörighet får lov att visas på ett litet (1x1,5 cm) blått och gult klistermärke i pannan, när man bor utomlands..
Snow

Klistermärken på Hjälm
Håller med en pojk där uppe! det ÄR svårt att få klistermärken fast bra på en hjälm eftersom hjälmen är rund, det blir massa veck i klistermärket, fast det kanske går bättre med mindre märken!? Klistermärken på hjälmen är ju lite som att man köpte såna där tygbilder att sy fast på byxorna på 80 talet!?

Eller att sätta klibbor på skidorna är ju som att campare och annat liknande sätter märken på sin bil där vars dom varit, eller bara för att det ska se lite coolt ut! :P

/Biggis

Klistermärken på Hjälm
Och om det blir sprickor i hjälmen kan man ju köra med en hederlig silvertejpsbit :P funkar ju till det mesta haha!

Klistermärken på Hjälm
Fan vad ball hjälm lincuz...
personligen tycker jag att det inte är något fel att ha kilstermärken på hjälmen... man kanske har en jätte ful en som man vill bara täcka med alla skit klistermärken som man har...
Vill man ha klistermärken på hjälmen så ska man ha det...
Min åsikt...

Klistermärken på Hjälm
åh men snälla gelendespung! :)
kan du inte analysera en text? jag överdrev gliders åsikter till generalieringar för att han skrev att man inte var sig själv om man körde med det proffsen körde (grovt förenklat) men jag förstår om du känner att du måste skriva giftiga diskussionssvar, för det är du bra på ;)

nej nu kramas vi och ses på snön/afterskiin i vinter *puss till alla riders där ute*

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp