...ser att simon thyrber redan vid 15 års ålder har hittat returtangenten, grattis vi är glada för din skull.
Glider påstår inte att någon är en skamfläck etc. det var du som förslog det. Han generaliserar inte heller eftersom han inte påstår något överdrivet ex. säger att "ALLA åker med klibbor för ALLA vill se ut som proffs".
Klibborna har man väl egentligen för att visa att man tillhör en grupp, precis som att börsmäklare har slips och hårdrockare gillar att ha svarta kläder. Jag slår vad om att glider inte har redbullhjälm, a-frames och oakleys camo-brallor på sig (samtidigt), han tillhör nämligen inte den gruppen.
Med generalisering menade jag att du fullständigt sket i att det faktiskt är skillnad på kläder och klistermärken, jag har kläder för att inte frysa, bli blöt, göra mig illa, var stilig etc.
Klistermärken må vara stiliga, men i övrigt fyller de ingen som helst funktion och man kan alltså inte jämföra klibbor med resten av utrustningen på det sätt som du gör. Klistermärken delas ut gratis eftersom det ger företaget i fråga reklam (jag vet att man kan få betala för dom, men det är ju dubbelt dumt). Kläder är långt ifrån gratis.
Nu tycker jag att diskutionen spårat ur -no thanks till mig själv.
Så jag skiter i att skriva mer här.
Det kommer alltid finnas folk som mig själv som tänker "haha! en wannabe" när man ser folk med rebullhjälm. Och det kommer alltid finnas de som är fett nöjda med att de fixat en 30X20cm RedBull-klibba att sätta på brädan.
Kan vi inte bara kramas nu och vara glada för att snön har kommit till södra sverige idag!