Frågor runt SPONS!

Dustbin_Dan

Medlem
Frågor runt SPONS!
Tjena
Har efter många års trägna försök blivit erbjuden det vi alla eftersträvar, nämligen spons/proffskontrakt. Men jag har lite funderingar kring villkor i kontraktet som verkar lite konstiga!

För:
- Jag får ganska mycket pengar som jag får göra vad jag vill med!
- Jag behöver inte ha nån fånig reklam på mig:)
- Fri sjukvård.

Emot:
-Jag måste vara tillgänglig för sponsorn 8-16.30 varje dag och göra det dom säjer till mig. Och det dom säjer till mig att göra har inget med skidåkning att göra:(
Visserligen så slipper jag det 6 veckor om året(och helger) då jag får göra som jag vill!!
- Jag får inga grejjer bara 10% på nån sportaffär i Östersund. Utrustning får jag köpa för pengarna jag får.

Är det en bra deal? Är det vanligt att man blir erbjuden såna sponsorskontrakt?

Frågor runt SPONS!
du måste ju börja någonstans. de är ju bättre än inget kontrakt alls. och om jobbet desutom säger att du får åka skidor? eller måste du sitta på ett kontor mellan 8-16:30? :)

Frågor runt SPONS!
Vad är det för grejer du måste göra? Jag menar om du får 10.000 för ett år och måste komma in på deras kontor 1 dag i veckan hela året kanske det inte är värt det?

Frågor runt SPONS!
Grymt, stort grattis!

Det kan vara värt att kolla upp när du tillåts använda de 6 lediga veckorna. Vissa sponsorer kan hur konstigt det än kan låta vara gnälliga om du använder alltför många under vintern! De föredrar oftast att du använder de under sommaren och det är kanske inte riktigt vad du planerat.

Förutsatt att du får skapligt betalt verkar det vara en schysst deal, kör hårt.

Frågor runt SPONS!
Ar det kanske ytterligare en lektion i konsten att utnyttja ironi nar man vill pavisa nagot men inte riktigt vagar saga det man har pa hjartat?

Kanske ledningen bor fundera over huruvida det skall oppnas en separat ironiavdelning?

/Knarren

Frågor runt SPONS!
Efter att ha läst igenom tråden en gång till lite piggare, har jag kommit fram till att jag också har spons. Jag har samma vilkor som dig men ett extra minus för mig är att jag måste betala pengar till något annan för att jag får pengar.

Frågor runt SPONS!
Hm

Min sponsor ställer ungefär samma krav som den ovan, men ger mej varken pengar eller prylar. Istället
får jag en påhittad grej som kallas poäng. Varje vecka får jag en ny poäng, men jag vet inte vad jag ska
ha dem till, för de finns inte och kan inte bytas mot något annat. Blir jag lurad?

Ja just det, jag får dessutom privilegiet (?) att låna pengar till en ränta som är något högre än räntan vid
t ex ett huslån, för att ha råd att vara sponsrad.

Frågor runt SPONS!
Min sponsor brukar ge mig c:a 6-7000kr per månad 10 månader om året. Dessa får jag bruka efter behag, och det brukar räcka till en full säsong i alperna. För detta behöver jag inte göra några som helst sponsor-relaterade aktiviteter, dock ser min sponsor gärna att jag utbildar mig vid sidan av skidåkning för att ha något att falla tillbaka på efter skidkarriären, och jag måste således ta en viss mängd högskolepoäng varje år. Detta brukar dock inte vara några problem att kombinera med skidåkning.

Frågor runt SPONS!
lol.

En bra deal jag har med min sponsör är att de brukar lämna skidor runt om i stan jag kan använda, Jag måste dock ställa in bindningarna själv, ibland dyker dock andra sponsrade killar upp och påstår att de är deras.

Frågor runt SPONS!
känns lite som att begreppet ironi inte riktigt rotat sig bland en del freeride-medlemmar...

underbart skrivet dan

Frågor runt SPONS!
Knatte sa:
Min sponsor brukar ge mig c:a 6-7000kr per månad 10 månader om året. Dessa får jag bruka efter behag, och det brukar räcka till en full säsong i alperna. För detta behöver jag inte göra några som helst sponsor-relaterade aktiviteter, dock ser min sponsor gärna att jag utbildar mig vid sidan av skidåkning för att ha något att falla tillbaka på efter skidkarriären, och jag måste således ta en viss mängd högskolepoäng varje år. Detta brukar dock inte vara några problem att kombinera med skidåkning.
Hur kan man kombinera högskola med skidåkning om man nu vill åka mycket, måste gå åt en hel del tid

Frågor runt SPONS!
om tiden som du måste vara kontaktbar innebär att du måste sitta i ett kontor eller om du får vara ute i backen hela dagen så äre en bra deal :D

Frågor runt SPONS!
mjaa justeeeeeeeee så vare jaaa. att han bluffa... när han är 36år
och syftade stenhårt på sitt vanliga jobb.

edit: 36år. han var 35 när han skrev och 37 nu
så då tog jag snitt åldern på han just den här tråden, smart va?

Senast ändrad:
Frågor runt SPONS!
Vad yrar du om? Bluffa? Det verkar vara en grym deal.

Hur har det gått förresten Dan? Har du kvar samma sponsor fortfarande? Eller ska du byta till nästa säsong? Vad kör du i för outfit? Och vad satte du för trick när du fick spons? Har du fått en egen pro-model än?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp