rädda vintrarna!

czkl

Ny medlem
rädda vintrarna!
Internationell klimatdag 8/12
Den 3 till 14 december kommer representanter från 180 länder att mötas i Bali, Indonesien, för att diskutera klimatfrågor i FN:s regi. I anslutning till det mötet kommer manifestationer att genomföras över hela världen lördagen den 8 december, för att påverka våra ledare att ta klimathotet på allvar. De samhällen vi lever i är inte långsiktigt hållbara utan måste förändras. Målet är att visa att vi är redo att ta de steg som behövs för att förhindra en global katastrof, nu är det upp till beslutsfattarna att visa ledarskap!

Runt om i världen kommer engagerade, oroliga och frustrerade människor att för tredje året i rad gå ut på gatorna och kräva att världens ledare agerar i
tid.
Lösningarna på klimatproblematiken finns redan. Nu är det en kamp mot klockan för att se till att de genomförs medan vi ännu kan förhindra de värsta konsekvenserna av klimatförändringarna. Vi har bara sju år på oss att vända trenden med de ökande utsläppen av växthusgaser. Om vi ska kunna undvika en global klimatkatastrof måste omställningen till ett hållbart samhälle ske mycket snabbare än idag.

Därför är det viktigt att vi sluter upp tillsammans och visar världens ledare att vi kräver att de ska ta klimathotet på största allvar. Det är dags att rädda jorden. Vi har ingen tid att förlora!

Mer info:http://www.cemus.uu.se/klimat/ http://klimatet.org/ http://www.globalclimatecampaign.org/
www.drinfo.se/klimathotet

Göteborg
14:00-16:00. Kungsportsplatsen: Manifestation av Göteborgsbaserade miljöorganisationer.

Lund
12:00. Samlingsplats: Stortorget

Malmö
15:00. Samlingsplats: Gustav Adolfs torg

Stockholm
14:00. Samling på Norra Latins gård vid Norra Bantorget.
14:30-15:30. Demonstrationståg till Mynttorget.

Umeå
11:30. Samling Mimersskolan
12.00. Avmarsch till manifestation med tal och aktiviteter på Rådhustorget.

Uppsala
10:00-12:00. Manifestation på Celsiustorget.
Tåg avgår klockan 12:09 och 13:09 från Uppsala för den som vill ansluta till Stockholmsmanifestationen.

rädda vintrarna!
exakt alpvalp. det skulle bli varmare även om inte människan fanns. vi skyndar bara på processen lite med våra växthusgaser. men växthuseffekten är ju en bra sak., det blir varmare och varmare och tillslut blir det istid igen !

rädda vintrarna!
Och 85% av alla de representanterade länderna skickade sina ambassadörer med flyg. Klimatdagar har lyckats uppnå samma hype som hockeybilderna hade.

rädda vintrarna!
OlaMelin sa:
Och 85% av alla de representanterade länderna skickade sina ambassadörer med flyg. Klimatdagar har lyckats uppnå samma hype som hockeybilderna hade.
Öh, hur kom resterande länders ambassadörer dit då? Och hur skulle dom ta sig dit tycker du? Kontikiflottar? Det är ju trots allt en ö, och jag tror inte att dom började åka båt för några veckor sedan.

rädda vintrarna!
Utter sa:
OlaMelin sa:
Öh, hur kom resterande länders ambassadörer dit då? Och hur skulle dom ta sig dit tycker du? Kontikiflottar? Det är ju trots allt en ö, och jag tror inte att dom började åka båt för några veckor sedan.
Tror att ett par länder vill vara lite överpräktiga och "värna om miljön" så jag tror inte det är helt omöjligt att Australien skickade sina med båt. Typ från Darwin. Singapore har nog tagit taxi/tåg och båt dit. Även ett par länder till i Sydostasien lär ha tagit sig dit. Men Utter, du har nog rätt i att 85% är fel. Om jag säger 97% då; överkomligt?
Det jag ville ha fram är att flygplatserna i Padang Bai och Semarang använts flitigt av Greenpeace superhjältar.

rädda vintrarna!
OlaMelin sa:
Utter sa:
OlaMelin sa:
Tror att ett par länder vill vara lite överpräktiga och "värna om miljön" så jag tror inte det är helt omöjligt att Australien skickade sina med båt. Typ från Darwin. Singapore har nog tagit taxi/tåg och båt dit. Även ett par länder till i Sydostasien lär ha tagit sig dit. Men Utter, du har nog rätt i att 85% är fel. Om jag säger 97% då; överkomligt?
Det jag ville ha fram är att flygplatserna i Padang Bai och Semarang använts flitigt av Greenpeace superhjältar.
Hehe, jo. Dubbelmoral for the win!

rädda vintrarna!
öhh är alla dumma de är vårat fel vafan jorden har funnits i jävligt länge om man kolla på alla förendringar som har skett som senaste åren så ser man ju att de e i vår tid som de har ändrats och om vi nu skyndar på de så äre ju ändå så att vi skyndar på den otroligt mycke. de e bara folk som inte orkar göra nått åt de för att dom är för lata för att förendra deras egen livsstil till det bättre! Sen om man går in på sidorna som alpvalp la upp så kan man se reklam på sidan för bilar. de kan ju vara så att forskarna eller den som har skrivit har blivit mutate de vet man aldrig. De va bara de = )

rädda vintrarna!
alpvalp och Studsmatte...det finns ju klart fler bevis før att det ær en mænsklig inverkan på klimatet æn en naturlig faktor!

Eller klart, IPCC ljuger værldens befolkning rakt upp i ansiktet, plus att FN bara valt ut de sæmsta forskarna med sæmst rykte før att genomføra konkret forskning på vad som hænder. Och det ær ju klart att tidningarnas spekulationer och nån mediakåt forskare från sverige eller var fan som helst som sæger att allt ær naturligt har rætt! Speciellt nær de bedriver forskning med en bugdet som ær en piss i Nilen i jæmførelse med vad FN lægger ner i IPCC forskning...

Tillbaka
Topp