Folk till boende i österrike 08/09

colbas

Ny medlem
Ska ner och säsonga, har inte bestämt ort än och jag är inte sen på att ändra mig.
Behöver folk o dela hyra med så om du är seriös och nog gammal och intresserad så hör gärna av dig.

Har inga exakta datum eller månader än men det tål att diskuteras, jag är ledig efter augusti så efter det blir det iaf.

tjena!
jag är seriös, men vad räknas som nog gammal? haha
är iaf kanonsugen på att dra ner till alperna/österrike för en säsong dära. Har du gjort någon säsong tidigare? och isf vart?

ha de
/Simon

Hallå!
Jag och en polare har också tänkt dra ner till Österrike. Bad Gastein dök först upp i diskussionen, då hans syrra hängde där förra året och verkar ha koll på en del med jobb och boenden.

Är öppen för alla förslag på boenden och andra alternativ.
Har dock "bara" tänkt vara på plats januari-mars 09.

hehe underbart med intresse, jag bangar inte bad gastein. Är lite sugen på mayrhofen annars men rba åkning bara så. Jag har inte gjort nån säsong i alpländer förut men har nåra varmare länder på nacken. Och med ålder menade jag mest myndig så att de inte blir massa bangande i slutändan.

Hur verkar det med att få jobb i januari, läste lite andra trådar och det verkar vara bäst o va nere december redan om man vill va på säkra sidan. men jag har ju o andra sidan ingen erfarenhet.

Men det är skönt o se att det finns intresse iaf

Mvh / Tobias

Vad sägs om St Anton då? Tycker det verkar kanon, mycket säsongare/svenskar dära, bra fest och riktigt bra åkning (tror jag då?)
Men jag är ändå positiv till alla orter, bara det blir något av så:) Ska ta och börja läsa lite kring ortera, åkningen etc.

Om det blir av för mig skulle jag nog vilja fara ner i början av december, dels för att det verkar vara mycket lättare att skaffa jobb vid den tiden. Men skulle man kunna fixa jobb hemifrån så ser jag inget negativt i att fara ner i början av januari istället.

Blir det St Anton är jag grymt sugen! Men jag ser helst att jag ändå åker ner i början av december precis som Gavva skrev pga jobbmöjligheter.

Muckar nu i mitten av november så jag har en del pengar jag måste bli av med sen efter det. Så räkna med mig om det blir St Anton!!

Hej!

Innan jag skriver mer vill jag bara beratta att jag ar i USA for tillfallet, det ar darfor min text ser ganska rolig ut utan de tre sista bokstaverna i alfabetet..
Hur som helst, jag var i St Anton i ar, dock bara en vecka, men vill tillbaka dit nasta ar och stanna langre och letar nu boende med nagra roliga manniskor som ska dit.
Jag har bil, och hade garna kort ner om vi ar nagra som kan del pa bensinen. Vill garna aka i december, eller sa tidigt det ar mojligt efter det. Jag ar fodd 87, fyller alltsa 21 i ar, har akt skidor i alperna sedan barnsben och alskar skidakningen och atmosfaren dar nere.
Tycker du att det verkar intresseant far du garna svara :)

kul att se att det verkar vara många sugna på St Anton!
Att bila ner vore ju helt klart en upplevelse, men vad är det för fördelar med att ta bil ner? Kan väl kanske vara skönt att ha en bil där nere som man kan röra sig med, göra utflykter till några andra orter osv.
Men är det billigare att bila ner istället för flyg+busstransfer?

Blir det StAnton, så räkna med mig!

ha de

Är vi full bil så är det absolut billigare och bila ner. Kräver ju dock att vi har ett par chaufförer. Men ja, jag skulle ju helst åka ner i början av december. Och jag vet inte men st anton är säkert inte helt fel.

Jag är absolut sugen på St Anton. Har körkort och är lätt på att bila ner. Ända problemet jag ser med bil är packning, man har ganska mycket med sig för en hel säsong. Självklart går det att skicka, men det kan kosta en del. Man får räkna på det helt enkelt.
Håller med Gavva att det hade varit en upplevelse att bila, plus ett gyllene tillfälle att lära känna folket man troligtvis kommer bo med i x antal månader.
Ha det fett!

Det behöver ju inte vara så att alla som bor tillsammans åker samtidigt ner, i en bil, eftersom det förmodligen blir trångt med packning, utan någon kanske flyger, åker buss osv. Då har man ju ändå en bil att använda var man nu är och kan lättare ta sig till andra orter. Och fler får ju plats i den när man bara har skidor/snowboard med sig.
Det är förmodligen lite billigare att åka bil för de som "bara" betalar bensinen, och inte står för resten av kostnaderna för den (förslitning av däck, försäkring osv), men en enkel bussbiljett kostar inte mycket. Jag betalade 1700 kr T o R Ischgl över nyår, men det kan ju som sagt vara en fördel att ha bil på plats.

Varit sugen många gåner på säsong men 08/09 ska det bli av. Svårt sugen på St Anton så är det aktuellt är jag med. Kan ställa upp med bil med goda packmöjligheter. Har dock rätt kass koll på jobb och boende...tips och hjälpt/samarbete således välkommet.
Låt inte ålderna avskräcka. ;)

St anton eller badgastein har jag funderat mycket på också. Om man kör ner 3-4pers/bil så ska man nog kunna få med sig större delen av packningen. jag har både bil och kort som antagligen kan utnyttjas om man inte hittar något annat som är bättre!
Hör av er om mer :)
mvh/sofia

Jag har också funderat på St anton nästa säsong ..
Söker både boende och människor att åka ner med :]

Hör gärna av er ..!

Tjing.! Jag håller på att söka lite boende och tagit kontakt med någon informationsbyrå i St Anton för att mecka boende. Jag och therese87 har redan pratat om att snacka ihop oss.
jag tror det blir smidigast med bil ner. Hör gärna av er om det är något som låter intressant! :)

/Sebbe

Jag letar ock¨så boende för fullt,känns som om jag skickat iväg typ 500 mejloch fått fem svar :P allt är svindyrt eller upptaget! har också snackat med therese, så dåkanske viär inne på samma planer?

Hej, vi är 2 tjejer som också är väldigt intresserade av att säsonga en säsong i Österrike. Vill åka mkt skidor, men det får samtidigt inte vara en för liten by. Förslag på orter? Lutar just nu åt Bad Gastein! Någon som har något kul bende att dela med sig med?

Hej!
Var och säsongade 07/08 i Bad Gastein. Sjukt roligt, det bästa jag gjirt i mitt liv hittills.
Boende där är ganska lätt att ordna om ni är sugna på att jobba exempelvis någon dag/vecka. Åk ner och ta in på Krones sovsal för 19 £/dag och leta boende på plats. Mycket lättare så. Om ni inte hittar något är det bara att åka vidare till exempelvis St. Anton.
Ha det bra, så ses vi kanske nästa säsong!

Hej alla! Nu är vi 3 alt 4 personer som ska till St Anton till vintern , och vi kommer förmodligen att åka i december någon gång. Hur som helst så behöver vi vara några fler innan vi bokar lägenhet, så är någon sugen: hör av er så vi kan fixa ihop ngt! Vi tänkte nog boka lägenhet i det närmaste.

Tjena! Jag hakar gärna också med er denna säsong! Bara det finns bra backar och boende så är jag på! Någon som behöver en till till boendet? Hör gärna av er!

Jag ska till Mayrhofen what so ever, så om nån mer svensk ska dit kan det ju vara roligt! känns som överlägset bästa offpisten (dvs mkt stora öppna liftnära ytor och inte nån brutal puderhets), galet grym park, lagom mix av säsongare, fest etc. Verkar hyffsat lätt att få tag i jobb o boende :)

Tjo! Fan Mayrhofen verker sweet. Har gjort 2 säsonger i val t å val d, är rätt trött på frankrike å fransmän... Så till vintern blir det österrike eller kanada. Anton verkar vara som sverige 2.0 med extra puderhets.

Nåra tips till förstaårs säsongarna. Man behöver alltid lite flyt för att få softa jobb men det e lättare i nov/dec än i januari. Men det e absolut inte omöjligt i januari, lr senare för den delen. Iallafall inte där jag har vart. Den största fördelen me bil e att man får me sig mer grejjer än me flyget.Man kan stanna i tyskland på vägen ner å köpa öl samt åka ner från den by man bor i för att handla mat. Det sparar man en jävla massa pengar på.

Glöm inte att kolla om liftkorten e billigare om man köper dom i förväg.

puss

Hej!
Jag är helt klart sugna på st Anton, börjar leta boende lite smått, men klart mycket roligare och billigare om man är flera :).

Så är det någon som vill ha med en eller ev två tjejer till så hör av er :) . Ska försöka tjata med en kompis som heldre vill till Verbier.

/Caroline

Tjena! tänkte köra min första säsong_ning i anton, varit där en vecka tidigare, älskar det! har ej fixat med boende eller jobb, är nog bäst att ordna det innan man åker ner så man slipper krångla med det när man väl är nere.. syrran gjorde iaf så, blev skitbra ;) blir det anton för din del och du/ni behöver fler till boende så hör av dig, roligare ju fler man är! *^*

have it!

jonas

Tillbaka
Topp