Prisjämförelse av alpresor (nyår och sportlov)

henke_720

Ny medlem
Hello!
Satte precis ihop en liten prisjämförelse av olika alpresor för att övertala polarna att hänga med i vinter. Den blev riktgit bra och omfattande så jag postar den här med. Jag har prioriterat:
[prioritet 1] billiga resor (inte ens kollat flyg)
[prioritet 2] endast stora skidorter
[prioritet 3] bra fest

Alla priser är med buss, boende och liftkort. Vecka 7 har jag räknat med upphämtning i Göteborg, vecka 8 upphämtning i Malmö och vecka 9 har jag räknat med upphämtning i Stockholm. JAG HAR ALLTID VALT DET BILLIGASTE BOENDET PÅ ORTEN!

====NYÅR (upphämtning i Malmö)=========================
[BAD GASTEIN]
med Lion Alpin/Hojmark - 6988 kr (Lägenhetshotell)

[CHAMONIX]
Nortlander - inget ledigt! (Annars 6045 kr) (Lägenhetshotell)
Lion Alpin/Hojmark - 6298 kr (Lägenhetshotell)

[SERRE CHEVALIER]
med Rollin'Snow - 5880 kr (Lägenhetshotell)

[ST ANTON]
Lion Alpin/Hojmark - 9397 kr (Lägenhetshotell) OBS! Tåg från Höje Taastrup i Danmark, de kör inte buss dit!

[VAL DISERE]
Langley Travel - 6700 kr (Lägenhetshotell)
Lion Alpin/Hojmark - 6770 kr (Lägenhetshotell)
Lion Alpin/Hojmark - 6497 kr (Lägenhetshotell)

====SPORTLOVET=====================================
[BAD GASTEIN]
Lion Alpin/Hojmark - v. 7: 6768, v. 8: 6698 v. 9: 6788 (Lägenhetshotell)

[CHAMONIX]
Nortlander - inget ledigt! (Annars 6545 kr) (Lägenhetshotell)
Lion Alpin/Hojmark - v. 7: 7478 kr, v 8: 7298 kr, v 9: 7798 kr. (Lägenhetshotell)

[SERRE CHEVALIER]
Rollin'Snow - v.7: 6565 kr, v. 8: 6400 kr, v.9: 6565 kr (Lägenhetshotell)

[ST ANTON]
Lion Alpin/Hojmark - 9697 kr (Lägenhetshotell) OBS! Tåg från Höje Taastrup i Danmark, de kör inte buss dit!
Nortlander - v. 7: 8395 kr (OBS! Buss från Malmö), v.8: 8145 kr, v. 9: 8145 kr (OBS! Buss från Malmö) (Lägenhetshotell)

[VAL DISERE]
Lion Alpin/Hojmark - v. 7: 7450 kr, v. 8: 7070 kr, v.9: 7570 kr (Lägenhetshotell)
Nortlander - v. 7: KÖR EJ, v. 8: 7545 kr, v. 9: 7545 kr (obs! från Malmö) (Lägenhetshotell)

[VAL THORENS]
Lion Alpin/Hojmark - v. 7: 6977 kr, v.8: 6597 kr, v.9: 7097 kr (Lägenhetshotell)
Nortlander - v. 7: 6845 kr, v. 8: 7095 kr v. 9: 6895 kr (Lägenhetshotell)

Kommer uppdateras snart, inte helt klar än :)

Senast ändrad:
Intressant jämförelse, skulle vilja tillägga att UCPA har resor för strax under 8000 de angivna veckorna och då ingår även mat, skidutrustning och guide. På många resmål känns det som om de är de billigaste alternativet (de reser dock endast till frankrike)

Varför inte boka allt själv via ortens hemsidor, flyg till Zurich eller annan stor flygplats och sedan tåg till orten (2-4 timmar).

Ex. St. Anton över nyår Flyg, tåg (t/r flyplats-orten), boende i dubbelrum centralt inkl. liftkort = 7500 kr.

Lite dyrare än förslagen ovan, men om man vill flyga och har arbete så kanske man tjänar på det eftersom man inte behöver ta lika mycket semester.

Tyvärr så bokas Österrike upp snabbt över nyår, tyskarna invaderar. Så det kan va svårt att få tag på riktigt lika billigt boende.

//

Slugggo sa:
Intressant jämförelse, skulle vilja tillägga att UCPA har resor för strax under 8000 de angivna veckorna och då ingår även mat, skidutrustning och guide. På många resmål känns det som om de är de billigaste alternativet (de reser dock endast till frankrike)
Skippade UCPA då vi inte är intresserade av det konceptet, har egen utrustning, vill åka själva i vårt gäng och tror vi kan pressa matpriserna vääldigt mycket :)

Men för att få en bra prisjämförelse ska jag lägga till UCPA senare i helgen, deras hemsida ska ju komma upp idag. Ska även försöka lägga till STS Alpresor i helgen, dock tycker jag bara de känns riktigt dyra....

De blir ju förhoppningsvis lägre priser per person när man åker tillsammans. Eller hur har du utgått?

aepe sa:
De blir ju förhoppningsvis lägre priser per person när man åker tillsammans. Eller hur har du utgått?
Nope! Alla priser har jag utgått på det billigaste boendet med full beläggning. Oftast innebär det att jag tittat på lägenheter med 4 eller 5 bäddar och då fyllt varje säng.

Rollin Snow äger! Bästa priserna, bästa bussarna, bästa reseledarna, bästa barrundorna

henke_720 sa:
aepe sa:
Nope! Alla priser har jag utgått på det billigaste boendet med full beläggning. Oftast innebär det att jag tittat på lägenheter med 4 eller 5 bäddar och då fyllt varje säng.
okej, jag fick tidigare ett pris på 6595 me lion v. 9. 5 personer. från stockholm. å de va ändå inte billigaste hotellet. men bra sammanställning iaf!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp