filmkamera

Kumlin

Ny medlem
filmkamera
ska köppa en film kamra runt 8000 kr ska vära ganska lätt att hita fisheye till och görna bra kvalite!
tack på förhand

filmkamera
kolla runt på www.scandinavianphoto.se , det brukar finnas det mesta där. hittar du något intressant så letar du upp kameran på pricerunner och hittar lägsta möjliga pris.

filmkamera
Canon HF10 är sjukt grym, kostar 8400kr som billigast ny. Då spelar den in på minneskort vilket blir vanligare och vanligare då det tål kyla/stötar. Så ett 16gb kort kostar runt 700kr

Sen så kan man efter hand köpa fler minneskort och det känns som att det inte kommer att ta lång tid nu föres det kommer ut kort på 32gb eller liknande.

filmkamera
jag tycker också du ska köpa nv-gs500, den verkar fett bra för priset. du ska itne ha hårddisk kamera för hårddisken kan frysa om du filmar skidor å sånt. Och om du inte har en skitbra dator ska du inte heller ha high-definition kamera för då går det skitsegt att redigera.

filmkamera
FILMKAMERA SÄLJES!!
FÖR FOLK SOM VILL HA EN BRA KAMERA I BRA SKICK!! KOLLA IN MINA ANNONSER!
KAMERA SÄLJES!!
KAMERA SÄLJES!!
KAMERA SÄLJES!!
KAMERA SÄLJES!! /dante

filmkamera
Fick precis hem en canon hf100. 4500kr inkl frakt från usa. Sjukt nice färger och kvalité på min 42" full hd tv. 16gb minneskort(class 4) kostar fan bara 500kr typ och det räcker till typ 4timmar 1080p tror jag det var.

Enda jobbiga är avchd gränsnittet som inte stöds av så många program än. Tror enda som stödjer är sony vegas om man inte vill konvertera innan man redigerar.

Men hoppas att det löses nu iom Premier Cs4 kommer i slutet på augusti.

Finns rätt många olika fisheye o vidvinkel på ebay till den av varierande kvalité.

Dock verkar det som att sökaren inte är den bästa men det blir väl så när det är cmos. Har en panasonic nv gs-250 som funkar mycket bättre när det skakar o sånt. Så som followcam etc. kan jag tänka mig att nv gs-500 är bättre. Men på ett stativ i backen kan inte hf100 vara något annat än underbar!

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp