Innan ni skriver "Vad ska jag köpa för skidor?"

Patrik_V

Ny medlem
Tänkvärt innan ni skriver "Vad ska jag köpa för skidor?" som en ny tråd:

Är jag den enda i år som köper skidor?
Slutsats: Nej antagligen inte, då kan det finns andra som skapat liknande trådar, bäst jag söker i sökfunktionen "skidor 08/09" eller liknande.

Är jag den enda som inte är en mästerparkråtta eller fluffkung, utan åker lite blandat?
Slutsats: Det booorde finnas fler som åker ungefär likadant som mig och som behöver köpa skidor, kanske har dom redan skapat en liknande tråd när dom letat efter skidor, bäst att jag söker lite.

Jag är beredd att lägga flera tusen på ett par skidor, borde jag kolla runt lite bland olika tillverkare och kanske välja ut ett par modeller jag sedan ber Freerides smarta forumanvändare säga sina åsikter om.
Slutats: ja

Borde jag knäcka ägg i gröten för att få i mig mer protein?
slutsats: ja

Lycka till med skidvalet:)!

Powdapowa sa:
Jag är beredd att lägga flera tusen på ett par skidor, borde jag kolla runt lite bland olika tillverkare och kanske välja ut ett par modeller jag sedan ber Freerides smarta forumanvändare säga sina åsikter om.
Slutats: ja

Borde jag knäcka ägg i gröten för att få i mig mer protein?
slutsats: ja

Lycka till med skidvalet:)!
Vad grundar du dom slutsatserna på?

Borde jag följa mallen;

Kön:
Ålder:
Längd:
Vikt:
Styrka/allmän kondition:
Åkskicklighet:
Åkstil:
Tidigare skidor och omdömmen:
Var jag skall åka:
Övrig information:

Ja, och om den inte följs bör man inte förväntas sig experthjälp i första vändan...

Fyller man däremot i hela faderullan blir det lätt att starta en diskussion och det blir lättare att bedömma hur lika/olika man är och vilka rekommendationer man kan ge.

Tillbaka
Topp