Någon som är erfaren på att vurpa på longboard

JolineJ

Ny medlem
Nu är det så att jag helt enkelt är kass på att ramla, så ganska enkel fråga hur fan ska jag ramla snyggt när jag åker longboard?
Går det få en rulling precis som när man cyklar?

Det går, jag var lite ambitiöst en gång och skrev sms samtidigt som jag åkte och körde rakt in i en trottoarkant.
Vet inte om man kan säga att jag slog en kullerbytta, men det ger en bild iaf, så det går bra.

Som tur var var det inte nån som såg mig :P

Rulla är äna bäst, då kommer man upp fort och mindre risk för att man pajjar kläderna. Dock är jag ganska dålig på det och det brukar alltid resultera i att jag glider på asfalten när jag ramlar. :(

om du vobblar så ramlar du inte, du hoppar av och kutar =)
om du slajdar så ere bara att rulla, det gör man med automatik typ :P

Sist hoppade jag av och kutade, tydligen är jag inte snabb nog för det slutade med att jag gled och samtidgt önskade att jag hade haft typ en dubbel DD i kupstorlek som hade dämpat.

Det här är väl den erfarenhet jag har utav att ramla av en longboard. Hände förra veckan, var på väg till en kompis. Skorna var inte snörade och det var en kant på asfalten, jag började vobbla och gjorde sälen på asfalten dvs jag landade på bröstet. Som tur var så hade jag en tjock DC-hoodie så jag fick ha kvar mitt skin på bröstet ;).

Senast ändrad:
jaha? det har ju inget att göra med hur man ramlar smidigt på longboard....

Hmm... bilderna hjälper mig inte direkt men kan ju säga att det där är mini skarpsår....

För mig har brädan börjat vobbla yber mycke så de var som den bara flög iväg från min ben haha, men tur som var, var det gräs brevid för det var en smal cykelbana. så jag föll på gräset.

Trötta personer som skriver rullning, prova det i 60+ och se hur de går. Enda sättet att baila någorlunda är att glida, fixa knäskydd och gloves..

haha, en polare som hade noll kontroll åkte ner för en hyfsat brant gångvägs backe och fick bra mycket fart och vobbla till och gled ut på en bil väg på asfalten och skrapade upp hela armar och ben så han fick åka till sjukan bara för han hade så mycke skit isåren :S såg inte skönt ut men ja skratta en då..
skade glädje är den ända riktiga glädjen ;)

Ehmm.. de är bara att bita ihop och glida :P Rulla i höga farter slutar bara i att du bryter armar å ben :P

skaffa skydd :P

Som jonathan säger, "rullning" eller "roll" är värdelöst när du åker i högre hastighet... gör du en roll i över 55 km/h så kommer det sluta med att du rullar kol-mask och slå i huvudet X antal ggr samt att du förmodligen bryter en arm... Dock om man bara är relativt klantig och.. tja vad vet jag, åker i lägre hastighet och får wheelbite eller.. kör in i en sten så fungerar det med roll..

Däremot förstår jag inte riktigt "ramla snyggt", ramla inte alls eller ramla säkert när du väl gör det ;) För i de flesta fall då jag ramlat i alla fall så brukar inte jag ha tid till att tänka: okej nu ramlar jag, om jag flyttar ena foten bakåt, sträcker ut mina armar, ramlar frammåt och böjer mig, tar emot och sedan gör en kullerbytta. Just go with the flow =D

Köp knäskydd och ev. Crashpads shorts.

TSG force III (3) knäskydd
Storlek Large för normalvuxna
Storlek XLarge för bitiga män med massa muskler.

Tillbaka
Topp