säsongs boende Bad Gastein, finnes,

nilshusse

Medlem

Säsongs boende i Bad gastein.

Jag förfogar över 8 st små lägenheter i Bad Gastein, Österrike.

det är mestadels 1or som vi tänkte ni skulle bo 3 personer i varje,

läget är centralt med ca 600m till bahnhof och ungefär lika långt till Stubnerkogelbahn, som är närmaste liften.

I lägenheten finns ett mindre kök och självklart sängar, även någon slags soffa eller dyl.

en tv (vi ska försöka att få ner svenska kanaler) och även ett trådlöst nätverk med Internet, dock är bredbandet något som vi svenskar är bortskämda med så vi får nog nöja oss med att surfa men att ladda ner filmer m.m. kommer inte att fungera.

priset är ca 280euro per bädd och månad, kall hyra, elen är per lgh och påverkas av er då det är eluppvärmt. Men med förnuftigt brukande så borde det inte bli så dyrt för er.

skidstall och "vallarum" kommer att finnas.

Jag själv kommer att bo i lgh i samma fastighet, och kommer att hjälpa till med allt som ingår när man gör säsong, man måste anmäla sig på kommunen m.m. (jag har några års erfarenhet av denna härliga by).

vänligen kontakta mig via PM eller ring på 0763 191515 KVÄLLSTID.

mvh anders broman.

Hej!

Vi (Elin Wrammerfors och Hanna Rozijan) är väldigt intresserade av att dela en etta från slutet av november till slutet av april så som det ser ut nu! Hur dyrt brukar det bli med elen i månaden, när betalar man hyran, måste du ha ngn handpenning och har du något tips på var man ska leta och hur man ska söka för att försöka få et jobb där man även har tid att åka skidor?

Hör gärna av dig så snart som möjligt! Vi är mycket intresserade!

Senast ändrad:
tjen är sugen på att hyra en lägenhet men bara mars månad om de kan gå för sig?
har sägonat 2ggr innan i bg så jag har en hel del erfarenhet. kommer inte jobbba utan bata åka skidor.
hör av dig så fort som möjligt är gr0ymt intresserad. du kan skicka mail på marku_sam_87@hotmail.com

/Samuel

hejsan,

Jag kan inte lova att lägenheterna är 100% iordning innan 1 dec.
men om ni kan tänka er att vara lite flexibla så tror jag nog att det ordnar sig.

ang. elen så vet jag inte vad det kommer att kosta, andra som har hyrt ut samma lägenheter hade en högre hyra men då ingick elen, detta missbrukades så jag tror denna lösning kommer att få hyresgästerna att ta mera ansvar.
priset för el är ungefär densamma i österrike som i sverige.
Depositionen (samma som en månads hyra) betalas in på ett konto i samband med att man bokar lägenheten,

det är svårt att leta jobb hemifrån sverige, men om ska ner så tidigt som slutet på nov. eller början dec. så lär det nog ordna sig.

ang. boende i mars så tror jag inte det finns någpot ledigt då, det har bokats riktigt flitigt redan och alla har bokat hela säsongen.

kan tillägga att det verkar som om det bara blir säsongare/bummare i hela huset.
så det lär ju bli en skaplig fritidsgård = )
och med andra ord inga sura infödingar som gillar att skälla ut svenskar såfort dom får chansen...

väl mött/ broman

Hehe... klockrent broman... =) Nästan så man blir lite avundsjuk juh.. Där vill jag med bo ju.. ha det kul med klagomålen från grannarna.. *lol* Så vi ska dundra ned för bergen tillsammans i år då??!! Hade varit trevligt å spännande hehe, och till och med lite farligt =).... ses snart... snickra på...

filip,

ser fram emot säsongen som fan!
jag kommer vara den enda sura granngubben...

angående farligt så kan vi ju låta gammal vara äldst... ; )

ses snart!

Hejhej igen!

tänkte fråga hur det är med dusch och wc. finns det i varje rum? annars så skulle jag nog vilja säga att vi har bestämt oss för att vi väldigt gärna vill bo i en etta hos dig :) vill du att vi ska ta handpenning/kontonummer och ankomstdatum på telefon eller skulle jag kunna få din email?

Hade varit skönt att fixa allt så snabbt som möjligt så att vi kan boka nerresan!

Tack på förhand! //Elin och Hanna

Hejsan! Vi är två tjejer som behöver boende i början av januari och 3 månader framåt. Dessa lägenheterna låter super, är där någon som fortfarande är ledig? I så fall, har du tips på andra ställen man kan bo?

Tack på förhand / Josse

börjar bli fullt, men jag kommer att slänga in en kommentar när jag pusslat färdigt,

det har snöat ordentligt där nere!!

Här är en till som gärna vill ha en plats! Åker till Bad Gastein 27 nov och letar boende från den 5 dec. Något ledigt fortfarande? Hälsn, Jennie

Hej!

Vet du ifall man får boende som skidlärare i BG? Om man inte får det så låter ditt boende väldigt intressant. Kommer ner på kurs i slutet av november och sen kommer jag att vara nere hela säsongen. Är ensam dock men de kanske går å lösa? :p

MVH
Jan

Huset är nu fullt,

tror man kan få boende via skidskolan, men dubbelkolla med arbetsgivaren..

Tack alla för visat intresse, Vi syns därnere!!

Hej.

Jag är intresserad av en sovplats från December t.o.m. Mars.
Hur stora är ettorna. Det känns lite som att klämma in 5 turkar
i ett studentrum för att göra så mycket kulor som möjligt. Hoppas
att jag har fel.

Mvh

Mikael
0739-052167

Hej,

Huset är dessvärre fullt för säsongen 09-10.

av turkar.

Och jag är på bahamas och rullar mig i stålar...

Eller...

Så är jag nere i badg. och sliter röven av mig, för att hinna renovera och göra iordninig innan säsongen börjar,

Detta är en dröm som jag haft i många år, och som är en STOR investering.

Anledningen till att jag vill ha tre pers i varje lägenhet är ju självklart för att kunna få in resurser för att klara räntor, renoveringar och driftkostnader, säsongen är bara en tredjedel av året och på sommaren finns här ett överflöd av lägenheter- men skidåkningen är då begränsad..

mvh/ anders broman

Hejsan!

Kommer att säsonga I BG denna vinter och söker efter både jobb och BILLIGT boende.

Tänkte kolla om erbjudandet finns kvar för säsongen 10/11?
Och om det då är samma upplägg och pris?

Tänkte även kolla ifall du vet vart man ska vända sig för att få jobb där nere?

Tack på förhand!
/petter

gå in på "prylar" forumet och sedan köp/sälj, kolla under boende. där har ni upplägget för 2010-2011

Mvh Anders

Tillbaka
Topp