Hammarbybacken - skäms!

Storsnasen
58 inlägg
Storsnasen 58 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad Storsnasen (8 år sedan)

Nu får det fan räcka! I morse var jag och skulle hoppa i "parken" i Hammarbybacken. Kom vid öppningsdags och märker att hoppet inte har någon kick. Pistmaskinen är i alla fall där och håller på. Jag frågar en anställd som står och halvsover i backen när hoppet blir klart - han svarar "om en halvtimme ungefär". Det låter väl okej. Efter trekvart har pistmaskinen lassat upp en hög bumlingar på hoppet och åkt ned på fikapaus. Ingen gör något i parken. Nere vid lifthuset står två anställda och halvsover. Jag frågar vad som händer - en kille svarar "nu ska dom upp och shapa hoppet med spadar". Jag vet att det ligger en hög hårda bumlingar på hoppet och det kommer ta minst trekvart till innan hoppet är klart. Jag vet också att hoppet kan bli hur som helst, för ingen kommer bry sig om att testhoppa och kicken kommer att vara för "fjungig" eftersom den är handgjord. Jag åker hem.

Jag har åkt där till och från i fem år. Nu var det här bara det senaste exemplet på flera hur jävla sämst Hammarbybacken är på att sköta en park. I Stockholm finns hur mycket jibbers som helst som längtar efter en bra park i stan. Vad gör SkiStar för att möta denna kundkrets? Jo, slänger upp ETT sunkhopp, som halva tiden inte går att hoppa på. Det finns hundra andra fel med Hammarbybacken och deras park, här nämns lösnigar på några av dem. ANSTÄLLDA PÅ HAMMARBYBACKEN: LÄS!!!

Antingen, ta bort info om att ni har en park på hemsidan, eller...

LÖSNINGAR: Minst två hopp i rad (INTE BREDVID VARANDRA). Shapa parken när backen är stängd (INTE NÄR DEN ÄR ÖPPEN). Lägg parken avsides (INTE MITT DÄR ALLA ANDRA ÅKER). Fixa ordentliga kickar (INTE SOM SER UT SOM HEMMAGJORDA BMX-HOPP). Fixa ordentliga landningar (INTE SOM SER UT SOM URGRÖPTA SLÄNTAR). Sluta lägg upp snöhögar här och var och tro att det är "hopp" (BYGG RIKTIGA BIG JUMPS).

Någon kan ju exempelvis åka till Kungsberget och titta hur man gör. Jag kan betala. Det är det fan värt för att få en bra park i Stockholm. Året är 2010 - jibbing kräver kvalitetsparker!

Svårbestigen Citera

Svar

Allemaaan
1088 inlägg
Allemaaan 1088 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad Allemaaan (9 år sedan)

man orkar ju inte läsa ens. vad glad för att du har en park i huvudtaget plus finns flera i sthlm så som flottsbro, väsjöbacken, bruket mfl.

sluta vara så otacksam och negativ. Med tanke på hur lite snö det är kvar här så är det kanske inte så jävla lätt och bygga en park som i Åre särskilt inte heller med tanke på backens storlek etc.

make snow not war! Citera
Julben
284 inlägg
Julben 284 inlägg 9 år sedan

alla som är lite thug taggar till väsjöbacken

erikjo
12 inlägg
erikjo 12 inlägg 9 år sedan

Julben :

Håller med!

errrikkk Citera
buzzlightyear
192 inlägg
buzzlightyear 192 inlägg 9 år sedan

va glad att du har en park sad...

alberthogberg
14 inlägg
alberthogberg 14 inlägg 9 år sedan

men hur fan ska hammarby backen, kunna sammarbeta med skistar?
jag fattar inte! Visst, i början på säsongen var backen hyfsad, bra hopp och så...
men nu är det cp!

dasdafjgoåpyo4gt Citera
Wesssel
53 inlägg
Wesssel 53 inlägg 9 år sedan

Du måste ha haft väldigt otur eftersom jag har varit där två eller 3 gånger den här säsongen och det har alltid funkat! Men jag håller helt med på att hoppan ska vara på rad och att det är lat personal!

jhei
382 inlägg
jhei 382 inlägg 9 år sedan

ditt namn passar bra in på din personlighet verkar det som.
1 fråga bara, varför åker du där om det är så jävla dåligt?

general portion Citera
user62594
368 inlägg
user62594 368 inlägg 9 år sedan

Det är därför vi också har Väsjöbacken smile

banaz
49 inlägg
banaz 49 inlägg 9 år sedan

Julben :

exakt, där har vi ett jätte stort hopp, hehe

R-R
1176 inlägg
R-R 1176 inlägg 9 år sedan

alberthogberg :

men hur fan ska hammarby backen, kunna sammarbeta med skistar?
jag fattar inte! Visst, i början på säsongen var backen hyfsad, bra hopp och så...
men nu är det cp!

men gud är du dum i huvet, skistar äger ju hammarbybacken ditt hjon

snygganton
1 inlägg
snygganton 1 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad a-n-t-o-n (9 år sedan)

Jag var där för några veckor sen då gick det inte att använda parken för det var typ 5 åringar som åkte runt där så man kom ju inte ens fram till hoppen.Varför inte sätta upp en åldersgräns och hoppen var ju som ett farthinder bara för dom var så små.sad

theoJ
353 inlägg
theoJ 353 inlägg 9 år sedan

kontakta dem istället för att göra en larvig tråd på ett forum. om du inte gillar Hammarbybacken så kan du ju bara åka till en annan backe...

hansolo
56 inlägg
hansolo 56 inlägg 9 år sedan

jävla p12, va där 11 och då var hoppet uppe.. sjukt roliga boxar och rails har de förövrigt också... vart ska man lägga parken där ingen åker? det är folk som åker i parken just för att det är en park pajas, folk hoppade hela dagen och det var inget fel på det, lägger du parken någon annan stans kan jag garantera att det kommer vara lika mycket folk.

du måste vara sämst om du tycker det är så dåligt, stockholms bästa rail/box setup lätt

may the force be with you Citera
porky
486 inlägg
porky 486 inlägg 9 år sedan

eller så åker du till flottsbro som har bra hopp

ja svarar endast med sanning så lyssna på mig Citera
paffare
385 inlägg
paffare 385 inlägg 9 år sedan

Alltså, hammarbybacken skulle kunna vara så mycket bättre än vad det är. Nu är iallafall raillinen bra. Hoppet har aldrig varit bra, konstant isig landning. Om man kollar på väsjöbacken eller flottsbros hopp så ser man att det går. Denna vintern har dessutom varit den kallaste och med mest snö på länge. Vi får istället alla hoppas på att den årliga springsession blir bra. Förra årets corner var skön och rolig.

Yes I think its air I am breathing. Citera
Rullator
328 inlägg
Rullator 328 inlägg 9 år sedan

det kan bero på att dom inte har någon park maskin, eller att det var 10+ igår och att snön smälte bort? Dom är lata, JA! Men vad fan hjälper det att du wainar på freeride?

SverigeTomten
2182 inlägg
SverigeTomten 2182 inlägg 9 år sedan

Du kräver för mycket av en sån liten backe, var glad med allt som livet ger.

Hey man! peace man! Citera
Storsnasen
58 inlägg
Storsnasen 58 inlägg 9 år sedan

SverigeTomten :

Hehe, jo men jag känner mig lite gladare nu än i morse. Ingen höjdare att gå upp halv åtta på en söndagsmorgon för ingenting.

Poängen med det här inlägget är att det ska hända något. Freeride har stor genomslagskraft, och jag vill att den ska användas till att göra parkerna bättre. Jag tycker inte vi jibbers ska nöja oss med halvdanna hopp och lat personal. Jag är i alla fall en kund som inte är nöjd!

När jag började åka park för tio år sedan var det alltid så här. Ingen satsning på jibbers, och allt som följde med det (generellt en dåligt iordninggjord park). Det är tråkigt att inse att det fortfarande är så idag på många ställen.

Svårbestigen Citera
MC_BLINGELING
646 inlägg
MC_BLINGELING 646 inlägg 9 år sedan

"Arguing on the internet is like running in the Speciel Olympics
Even if you win, you're still retarded"

Roosvall
176 inlägg
Roosvall 176 inlägg 9 år sedan

Storsnasen :

SverigeTomten :

Hehe, jo men jag känner mig lite gladare nu än i morse. Ingen höjdare att gå upp halv åtta på en söndagsmorgon för ingenting.

Poängen med det här inlägget är att det ska hända något. Freeride har stor genomslagskraft, och jag vill att den ska användas till att göra parkerna bättre. Jag tycker inte vi jibbers ska nöja oss med halvdanna hopp och lat personal. Jag är i alla fall en kund som inte är nöjd!

När jag började åka park för tio år sedan var det alltid så här. Ingen satsning på jibbers, och allt som följde med det (generellt en dåligt iordninggjord park). Det är tråkigt att inse att det fortfarande är så idag på många ställen.

Om Hammarbybacken inte vill satsa på jibbers så väll detta inte ditt problem?
Det är som att gå till donken å grina över att det inte serveras pizza... jösses!
fan jag tror iofs inte donken skulle ha så goda pizzor, då kan man hellre gå till en riktig pizzeria, men fortfarande! sluta whina!

Storsnasen
58 inlägg
Storsnasen 58 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad Storsnasen (9 år sedan)

Om Hammarbybacken inte vill satsa på jibbers så väll detta inte ditt problem?
Det är som att gå till donken å grina över att det inte serveras pizza... jösses!
fan jag tror iofs inte donken skulle ha så goda pizzor, då kan man hellre gå till en riktig pizzeria, men fortfarande! sluta whina!

Jo, det är mitt problem när det de anger att de har en park, jag betalar för att åka i den, men sedan finns den inte. Säger McDonalds att de har pizzor? Blåbär!

Svårbestigen Citera
victorfriberg
12 inlägg
victorfriberg 12 inlägg 9 år sedan

åk till flottsbro

victor Citera
jibber3500
1 inlägg
jibber3500 1 inlägg 9 år sedan

haha, bra där storsnasen, jag måste ändå berömma ditt stora intresse i den backe du ändå verkar ogilla så starkt, om man efter 5 år fortfarande är lika missnöjd kanske man ska börja köra käpp eller liknande.

eller så kanske de helt enkelt bara är så att den trötta killen som stod och sov i backen sket fullaste fan i vem du va eller vad just du (som ändå bara gnäller) tycker. Me tanke på alla glada, nöjda och trevliga gäster som faktist vistas i backen så kan jag personligen tänka mig att du försvinner lite i mängden bland dom posetiva, förstående och kunniga människorna.
Att bara komma till en anläggning och klaga ger en inget direkt bra utgångsläge för att påverka, kolla på snowboardklubben SSAK, dom gjorde de man ska göra, startade en klubb byggde upp andan samlade folk och byggde därefter tillsammans med personal en grym park, sen att den parken senare på sässongen kanske inte är lika bra som i början har sina naturliga förklaringar. Med 10 plusgrader och regn en söndagsmorgon ska man nog inte åka till någon sthlmsbacke och tro att allt ska vara bäst, man ska nog heller inte ta för givet att parken kanske alltid kommer i första han på nätter och kvällar när backen ska prepareras, för om de inte finns nått liftspår eller avstig så behöves de ingen park, sug på den.
sen att hoppet byggs om som de gjorde i söndags är de bara du som klagat på, pga av ditt dåliga tålamod missade du nämligen öppningen av ett grymt hopp som ingen annan än du i efterhand har klagat på, tålamod lönar sig.

Lösning: om man istället pratar med personal på en normalt sätt och diskuterar så kommer man förmodligen få fler svar och där av bli klokare på situationen.

Men om sanningen ska fram tror jag inte att nån i hammarby eller nån som brukar åka i hammarby egentligen vill ha dig tillbaka då de enda du bidragit med är dålig attityd till den annars så bra och kamratliga stämmning som brukar råda, så håll dig på internet chippen, du är förmodligen bättre på de hur som helst.

puss puss pucko!

v-larsson
1607 inlägg
v-larsson 1607 inlägg 9 år sedan

Storsnasen :

SverigeTomten :

Vi får bygga vår egen park i vår backe. Ta en spade och hjälp till lite själv istället.

go big or go to lindvallen Citera
dA-Emil
39 inlägg
dA-Emil 39 inlägg 9 år sedan

Förstår att du inte gillar det, men du ska vara glad över det du har. Här där jag bor finns det 3st backar och ingen backe har en park, så mitt ord är:

Va glad för det ni har att åka på grabbar och flickor!!

ekebom
329 inlägg
ekebom 329 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad ekebom (9 år sedan)

Vi ställde oss förfan och byggde klart hoppet direkt när backen öppnade (med spadar jaa). Vi blev klara efter knappt en timme! Du stack i princip direkt, och detta vet jag eftersom att jag befann mig i lifthuset när du kom och klagade och även såg när du åkte.

Hoppet blev sjukt bra och det fick vi höra av alla de som testhoppade, så yttra dig inte om saker du inte har den blekaste om.. Förresten, åk till flottsbro istället! Där är du säkert välkommen efter detta..

Life is an everyday struggle Citera
SverigeTomten
2182 inlägg
SverigeTomten 2182 inlägg 9 år sedan

ekebom :

Vi ställde oss förfan och byggde klart hoppet direkt när backen öppnade (med spadar jaa). Vi blev klara efter knappt en timme! Du stack i princip direkt, och detta vet jag eftersom att jag befann mig i lifthuset när du kom och klagade och även såg när du åkte.

Hoppet blev sjukt bra och det fick vi höra av alla de som testhoppade, så yttra dig inte om saker du inte har den blekaste om.. Förresten, åk till flottsbro istället! Där är du säkert välkommen efter detta..

Flottsbro, good shit. H-bybacken har en hel del saker att lära från flottsbro och viceversa.

Hey man! peace man! Citera
Storsnasen
58 inlägg

ekebom :

Jag kan säga att jag var där på eftermiddagen, och hoppet var som vanligt dåligt. Litet och fjungigt. Så yttra dig inte om saker du inte har den blekaste om... Spelar iof ingen roll om hoppet blev bra eller dåligt, har man ETT hopp i parken bör det vara klart när backen öppnar.

Svårbestigen Citera
Storsnasen
58 inlägg

jibber3500 :

haha, bra där storsnasen, jag måste ändå berömma ditt stora intresse i den backe du ändå verkar ogilla så starkt, om man efter 5 år fortfarande är lika missnöjd kanske man ska börja köra käpp eller liknande.

eller så kanske de helt enkelt bara är så att den trötta killen som stod och sov i backen sket fullaste fan i vem du va eller vad just du (som ändå bara gnäller) tycker. Me tanke på alla glada, nöjda och trevliga gäster som faktist vistas i backen så kan jag personligen tänka mig att du försvinner lite i mängden bland dom posetiva, förstående och kunniga människorna.
Att bara komma till en anläggning och klaga ger en inget direkt bra utgångsläge för att påverka, kolla på snowboardklubben SSAK, dom gjorde de man ska göra, startade en klubb byggde upp andan samlade folk och byggde därefter tillsammans med personal en grym park, sen att den parken senare på sässongen kanske inte är lika bra som i början har sina naturliga förklaringar. Med 10 plusgrader och regn en söndagsmorgon ska man nog inte åka till någon sthlmsbacke och tro att allt ska vara bäst, man ska nog heller inte ta för givet att parken kanske alltid kommer i första han på nätter och kvällar när backen ska prepareras, för om de inte finns nått liftspår eller avstig så behöves de ingen park, sug på den.
sen att hoppet byggs om som de gjorde i söndags är de bara du som klagat på, pga av ditt dåliga tålamod missade du nämligen öppningen av ett grymt hopp som ingen annan än du i efterhand har klagat på, tålamod lönar sig.

Lösning: om man istället pratar med personal på en normalt sätt och diskuterar så kommer man förmodligen få fler svar och där av bli klokare på situationen.

Men om sanningen ska fram tror jag inte att nån i hammarby eller nån som brukar åka i hammarby egentligen vill ha dig tillbaka då de enda du bidragit med är dålig attityd till den annars så bra och kamratliga stämmning som brukar råda, så håll dig på internet chippen, du är förmodligen bättre på de hur som helst.

puss puss pucko!

Det finns så mycket i ditt inlägg som bara är korkat och en massa påståenden om mig som inte stämmer, så jag orkar inte ens svara. Hej på dig!

Svårbestigen Citera
ekebom
329 inlägg
ekebom 329 inlägg 9 år sedan

Storsnasen :

ekebom :

Jag kan säga att jag var där på eftermiddagen, och hoppet var som vanligt dåligt. Litet och fjungigt. Så yttra dig inte om saker du inte har den blekaste om... Spelar iof ingen roll om hoppet blev bra eller dåligt, har man ETT hopp i parken bör det vara klart när backen öppnar.

Seriöst? Är du dum i huvudet eller? Ska inte jag yttra mig?! Jag har väl en aning om någon eftersom att jag byggde hoppet och själv hoppade på det.. Du är den enda som säger att hoppet var dåligt. Hur kan det komma sig?

Storsnasen
58 inlägg

ekebom :

Storsnasen :

ekebom :

Seriöst? Är du dum i huvudet eller? Ska inte jag yttra mig?! Jag har väl en aning om någon eftersom att jag byggde hoppet och själv hoppade på det.. Du är den enda som säger att hoppet var dåligt. Hur kan det komma sig?

Vi har väl lite olika referenser om vad ett bra hopp är. Förresten, jobbar du där? I så fall är det ju ganska klart att det aldrig kommer bli någon bra park i Hammarbybacken.

Svårbestigen Citera
ekebom
329 inlägg
ekebom 329 inlägg 9 år sedan | Senast ändrad ekebom (9 år sedan)

Storsnasen :

ekebom :

Storsnasen :

Vi har väl lite olika referenser om vad ett bra hopp är. Förresten, jobbar du där? I så fall är det ju ganska klart att det aldrig kommer bli någon bra park i Hammarbybacken.

Låt oss säga som så att parken aldrig kommer att bli bra. Faktum är att den faktiskt kommer att vara jättekass under nästa säsong.. Du vet vad som gäller; Flottsbro! Du behöver inte ens komma tillbaka för att undersöka saken..

Storsnasen
58 inlägg

ekebom :

Storsnasen :

ekebom :

Låt oss säga som så att parken aldrig kommer att bli bra. Faktum är att den faktiskt kommer att vara jättekass under nästa säsong.. Du vet vad som gäller; Flottsbro! Du behöver inte ens komma tillbaka för att undersöka saken..

Haha, spydigt... Men det roliga är att parken förmodligen kommer att vara kass hela nästa säsong, iaf om man ska se hur trenden har varit de senaste fyra åren. Eller ska du sluta jobba där?

Svårbestigen Citera
ekebom
329 inlägg
ekebom 329 inlägg 9 år sedan

Storsnasen :

ekebom :

Storsnasen :

Haha, spydigt... Men det roliga är att parken förmodligen kommer att vara kass hela nästa säsong, iaf om man ska se hur trenden har varit de senaste fyra åren. Eller ska du sluta jobba där?

Vem har sagt att jag jobbar där? Jag kanske bara är en vänlig själ som hjäper mina vänner när de har mycket att stå i, så att de överhuvudtaget får upp ett hopp i tid? Du gjorde iallafall ett fint försök, men tyvärr så kan du inte relatera tidigare säsonger till mig..

Spangel
984 inlägg
Spangel 984 inlägg 9 år sedan

Storsnase fick nog inte reaktionerna han ville ha smile ekebom ftw m/

Lush Longboards - Team PMS Citera
jatn
2 inlägg
jatn 2 inlägg 9 år sedan

men fyfan vilket skitsnack! Parken är ju så mycket bättre i år än den nånsin varit. Jag har iaf aldrig haft så kul i hammarbybacken som i år med alla boxar och rails som satts upp och tycker det e skit nice att dom varierar setupen och flyttar runt grejerna lite då och då. Nu när det är påskslask är dessutom hoppet väldigt skönt så sluta klaga och åk för helvette!

luddelarsson
178 inlägg
luddelarsson 178 inlägg 9 år sedan

Jag har aldrig åkt i hammarbybacken, men det spelar ingen roll eftersom den här tråden är lika rolig att läsa ändå...

Storsnasen
58 inlägg

jatn :

men fyfan vilket skitsnack! Parken är ju så mycket bättre i år än den nånsin varit. Jag har iaf aldrig haft så kul i hammarbybacken som i år med alla boxar och rails som satts upp och tycker det e skit nice att dom varierar setupen och flyttar runt grejerna lite då och då. Nu när det är påskslask är dessutom hoppet väldigt skönt så sluta klaga och åk för helvette!

Railsen och boxarna har jag inte sagt något om, om du läser ordentligt. Ett hopp är väl alltid "skönt", men det är inte bra om du jämför med hur ett big jump ska vara, och det tror jag du vet. Kom ihåg, vi pratar hela tiden om hoppet i singular. Det finns alltså ETT hopp i denna "park".

Än en gång, poängen med den här tråden är att parkerna ska bli bättre. Men om ni gillar att betala liftkort för att sedan själva vara tvungna att bygga hopp, så kan ni väl göra det. Men jag vill inte. Och jag vill inte heller hoppa i några spadbyggda hopp som ni har byggt.

Svårbestigen Citera
Corken
24 inlägg
Corken 24 inlägg 9 år sedan

Asså alla jävla jon som kommenterar om att han har fel och att han ska sluta klaga kan ju bara gå hem och lägga sig! åk dit, känn på hur skön parken är, sen kan ni komma och klaga på att han har fel. Dock kommer inte de ske för ni kommer hålla med honom! h-backen håller inte ...

Sorter
0 inlägg
Sorter 0 inlägg 9 år sedan

Hur tänker du när du säger att man ska lägga parken avsides? Det finns ju inte direkt så mycket mer utrymme att jobba på. Jag håller med om att hoppet inte alltid är det bästa men har aldrig förväntat mig mycket av hammarbybacken. Tycker dock att parken är mycket bättre i år.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook