böcker om åkteknik?

böcker om åkteknik?
Youturns bok "Freeride -skidåkning på riktigt" är fantastiskt bra, ligg på lite hårdare så du får tag i ett exemplar. Det är väl investerade pengar och den teori och teknik som gås igenom i "piståkning" hjälper dig vidare även i lössnön.
Jimmy Odéns "Freeskiing" är väldigt, väldigt bra bok om bergsliv under vinterhalvåret. Den är kanske inte den optimala åktekninksboken men den tar upp så mycket mer att den ändå är rekommendabel.

böcker om åkteknik?
Precis som PavelV skriver är Ultimate Skiing en helt nödvändig bok. Grym bok som förklarar allt man behöver veta om skidåkning på ett enkelt sätt, och som dessutom har en otrolig mängd foton som verkligen fungerar perfekt som illustrationer till det han säger.

böcker om åkteknik?
För några år sedan (5-6) när jag jobbade i USA så ansågs boken "The Complete Encyclopedia of Skiing, 3rd Edition" av Bob Barnes vara bibeln. Vet dock inte hur den står sig idag i jämförelse med övriga böcker i tråden men väl värt att kolla på kanske.

böcker om åkteknik?
Jag köpte Youturns bok efter vecka 7 då jag åkte med Peter som har skrivit boken. Det är en grym bok med mycket tips och trix som kommer hålla dig sysselsatt ett bra tag. Köp med filmerna även om det inte alltid är den bästa kvalliten så får du se och samtidigt förklarat vad han menar i boken. Jag kan tänka mig att han ibland är svår att få tag på (via mail) då han åker mycket skidor 70-100 dagar om året. Jag rekomenderar att ligga på ev ring för det är en grym bok.

Snödjup

Tillbaka
Topp