Tips på ny snowboard

Rastasmurfen

Ny medlem
Tips på ny snowboard
Vill ha förslag på ny bräda. Har åkt mycket både i pist och offpist. Har haft samma bräda i 10 år.
Jag e 173 cm lång, 78 kg
Boot stlk 42

funderar på: Libtech trs, snow mullet, burton custom mm

Senast ändrad:
Tips på ny snowboard
Trs 154 eller 157 är fina grejer, snowmullet om du prioriterar lössnön. Håll till till Lib/Gnu tycker jag. Om du inte provat något nytt på 10år så kommer du le av en mervinbräda. TRice 157 kan du kika på också kanske?

Senast ändrad:
Tips på ny snowboard
Jag har haft samma bräda sedan 96. Jag åker bara bräda nån/några gånger per år eftersom jag gått tillbaks till skidor. Det är ju dock rätt så nice att ta fram brädan på en puderdag. Vad är skillnaderna på en gam-bräda och en modern?

Tips på ny snowboard
rockerteknologi och magnetraction som mervin använder funkar bra på hårt och is, särskilt om du väljer en bräda med c2 rocker (gullwing camber)
LibTech+NEW+C2+rocker+TECH.jpg

dom bra nya brädorna blir mer surf/skate-känsla. du väljer svängen mer själv, mer lekfullt och roligt helt enkelt. det är mina tankar kring det hele.

Senast ändrad:
Tips på ny snowboard
Rastasmurfen sa:
Vill ha förslag på ny bräda. Har åkt mycket både i pist och offpist. Har haft samma bräda i 10 år.
Jag e 173 cm lång, 78 kg
Boot stlk 42

funderar på: Libtech trs, snow mullet, burton custom mm
bla bla bla jävla mesar. Om man inte själv ens kan avgöra vad man skall ha under fötterna, hur skall det då gå när man väljer lines på berget. Har ni lapptopen med då också?

Tips på ny snowboard
supermodell sa:
bla bla bla jävla mesar. Om man inte själv ens kan avgöra vad man skall ha under fötterna, hur skall det då gå när man väljer lines på berget. Har ni lapptopen med då också?
inge bitter du.. ut o kör dina feta lines istället för o runka här då..

tröttskalle

Tillbaka
Topp