Köpråd parkbräda

PontusJohnsson

Ny medlem
Köpråd parkbräda
Tjena, min gamla burtonbräda har börjat bli utdaterad och nu tänkte jag köpa en ny.

Vill ha en mjuk bräda som mestadels kommer användas för parkåkning (mest boxar, rails osv). Vill inte ha en allt för mjuk bräda men ingen absolut ingen styv.

Jag är 195 cm lång så jag tänkte en bräda runt 158, 159.

Har kollat lite på dessa:

http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=17629&ProductDetailId=111648 Endeavor - The RC - 159

http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=16581&ProductDetailId=105561 DC - PBJ - 159 Wide

Känns som att de ligger i min prisklass. Tips och trix välkomnas gärna!

Senast ändrad:
Köpråd parkbräda
I framtiden vore det bättre om alla som vill ha brädrad skriver ut vilka brädor det handlar om istället för att endast länka.

Köpråd parkbräda
Oj, tyvärr inga brädor jag kunde säga nagot om :=D Lite andra trix:

Hur stora fötter - behövs wide verkligen?
Hur tung - är 158-159 tillräckligt? (jag har 158cm pa 72kg/185cm.. 155-156 var alltid för kort för mig)
Funderat pa den klassiska skäjt banaunen ocksa? Eller just nu populära/omtyckta/omtalade som bland annat Stepchild och Forum?
Eller du vill ha camber? Om du vill ha camber - kolla Forum Destroyer (jag tipsar avsiktligt inte om Destroyern med Chillydog (reverse camber)- den e skum).

DC brädan verkar omtyckt just nu.

Kolla:
2011 King of Jib Snowboard Review Part 1
2011 King of Jib Snowboard Review Part 2

Köpråd parkbräda
Tackar!

Har 45/46 i skostorlek och väger 90~ kg.
Funderade på en lib tech skatebanana men känner att det var lite fördyrt att lägga ut 5200:- på en bräda just nu. Är det verkligen värt att lägga ut mer pengar för att få en skatebanana eller annan rocker?

Senast ändrad:
Köpråd parkbräda
Zkaningen sa:
Tackar!

Har 45/46 i skostorlek och väger 90~ kg.
Funderade på en lib tech skatebanana men känner att det var lite fördyrt att lägga ut 5200:- på en bräda just nu. Är det verkligen värt att lägga ut mer pengar för att få en skatebanana eller annan rocker?
Beror på vem du frågar kanske? ;)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp