Någon som vill haka på till Snowpark New Zeeland?

Hej hopp!

Nu är det dags att planera resa till New Zeeland snowpark. Resan ska ske mellan mitten på Augusti och början av Oktober och vi söker nu plats i boende eller andra som har lust att haka på. Vi som ska iväg heter, jag (Emma Dahlström och Felix Lundin, vi åker en del i Kläppen så är nog där ni har sett oss!

Resdatum: ca 19 aug - 5 okt :D

Andra tips om resa till New Zeeland uppskattas, så fyll på tråden.

tel/mail:
Emma - 0730274970 / twintip__@hotmail.com
Felix - 0768348613 /f elix.lp@hotmail.com

Försök hitta boende så tidigt ni kan, då det kommer vara svårt att få boende pga jordbävningen i christchurch. Många har nu flyttat ner till sina sommarhus i Wanaka. Annars så hoppas jag att ni får en härlig resa! Passa på att nöta lite pipe för en pipe med sån kvalite finns inte i sverige.

/Linus

Sjukt sugen på en sån resa. Jag och en polare funtar på att dra om ett år (efter studenten). Kommer inte iväg från plugget under hösten.. Men jag antar att ni tänker åka mer än en vecka eller? Min spanska lärare tipsade konstigt nog om att man kunde köpa någon form av 3-4 stop around the world biljett och att man skulle kunna åka både i Whistler och Wanaka på samma biljett typ. Dock har jag inte kollat upp detta riktigt eftersom det inte är aktuellt föränn om ett år i princip. Som Linus säger så borde ni säkra ett boende tidigt. Min kusin som åkte förra året hade ett jäkla problem med boende ett tag, och om ni åker länge så är någon form av jobb att rekommendera som på ett café etc. OM ni mot förmodan tänker åka om ett år istället så är jag på!

Sjukt sugen på en sån resa. Jag och en polare funtar på att dra om ett år (efter studenten). Kommer inte iväg från plugget under hösten.. Men jag antar att ni tänker åka mer än en vecka eller? Min spanska lärare tipsade konstigt nog om att man kunde köpa någon form av 3-4 stop around the world biljett och att man skulle kunna åka både i Whistler och Wanaka på samma biljett typ. Dock har jag inte kollat upp detta riktigt eftersom det inte är aktuellt föränn om ett år i princip. Som Linus säger så borde ni säkra ett boende tidigt. Min kusin som åkte förra året hade ett jäkla problem med boende ett tag, och om ni åker länge så är någon form av jobb att rekommendera som på ett café etc. OM ni mot förmodan tänker åka om ett år istället så är jag på!

Snödjup

Tillbaka
Topp