Söker bummare till Canada Säsong 11/12

kallanon

Medlem
Hallåj!

Ska ta mig över Atlanten i vinter för fantastisk åkning och gött häng. Har inte bestämt mig vart ja ska åka. Men funderar på Fernie eller Revelstoke. Ska jobba om det finns något gött jobb som ja gillar och inte bränner ut en totalt, då man vill spendera sina krafter på berget.

Är en kille på 21 år som kommer från Alingsås, strax utanför Göteborg. Bäddar sängen och städar när det behagar mig. Detta blir min första säsong men garanterat inte den sista. Är ute efter att bränna så mkt puder som möjligt och ha så roligt som möjligt.

Så om någon/några är sugna på att haka så hör av er, antingen på här eller genom mejl.

karllinus.johansson@gmail.com

Peace!

tjena tjena!

jag har bestämt mig för att dra till fernie i vinter! just nu sitter jag å rå söker jobb och boende! har inte lyckats spara ihop nån märkvärdig summa så kommer absolut behöva ett jobb när jag kommer över!

Sjukt pepp! hur går det själv? boende, jobb, flygbiljet?

//emma

Tjena!

Ja har inte kommit så långt än. Har inte sökt några jobb eller boende än. det enda ja gjort är att ja skickat in ansökan för arbetsvisum. har inte bestämt mig om ja ska jobba än. men det känns som att det kan bli segt utan ett jobb då vissa dagar, om det är kass väder, kan bli långdragna. plus att det är alltid gött med lite extra cash. har du några bra sidor för jobbsökande å boende så får du gärna dela med dig.

Tja boys jag ska också dit vi får hooka upp :-) Blir bra n¨sr vi kommer dit löser sig alltid men bra att kira boende :-)

hör av er!

Danne

sjokeckset sa:
kallanon sa:
sjokeckset sa:
Ingen som är sugen på att dra till Banff? :)
Banff låter inte helt fel. Men varför inte Fernie? Vart där innan?
De verkar inte ha någon direkt park vad jag förstått. :P
Sunshine Village (20 min från Banff) och Lake Louise (40 min från Banff) har båda helt okej parker. Det tar dock ett tag innan Sunshine får igång parken. Bodde i Banff förra säsongen och det är en riktigt trevlig by. Däremot är inte åkningen runt Banff lika kaxig som t.ex. Revelstoke eller Kicking Horse, inte jätte långt till dessa orter dock 3,5 respektive 1,5-2 timmar. Sunshine får den torraste snön men dock inte lika mycket som Revelstoke. Bästa vintern på över 10 år visade dock i vinter att Sunshine kan vara riktigt bra. När de väl öppnar Delirium Dive, som är ett kontrollerat offpistområde, så har man en stor lekplats.

WOOOP!

Jeg er sugen på en sesong! Har ni hittad boande eller? :) Fiksar bara en jobb der borte vist du går tom for Cash.. Men lurt å ha arbeidsvisum i boks før man reiser ja!
Er en kille på 22, fra Norge :)

Magnus.

Claar sa:
sjokeckset sa:
kallanon sa:
Banff låter inte helt fel. Men varför inte Fernie? Vart där innan?
De verkar inte ha någon direkt park vad jag förstått. :P
Sunshine Village (20 min från Banff) och Lake Louise (40 min från Banff) har båda helt okej parker. Det tar dock ett tag innan Sunshine får igång parken. Bodde i Banff förra säsongen och det är en riktigt trevlig by. Däremot är inte åkningen runt Banff lika kaxig som t.ex. Revelstoke eller Kicking Horse, inte jätte långt till dessa orter dock 3,5 respektive 1,5-2 timmar. Sunshine får den torraste snön men dock inte lika mycket som Revelstoke. Bästa vintern på över 10 år visade dock i vinter att Sunshine kan vara riktigt bra. När de väl öppnar Delirium Dive, som är ett kontrollerat offpistområde, så har man en stor lekplats.
Syftade på Fernie. :) Har vänt blicken tillbaka till Whistler igen men Banff kan helt klart vara att ha i åtanke till en annan gång. :)

Maggeboms sa:
WOOOP!

Jeg er sugen på en sesong! Har ni hittad boande eller? :) Fiksar bara en jobb der borte vist du går tom for Cash.. Men lurt å ha arbeidsvisum i boks før man reiser ja!

Magnus.
Blir smått konfunderad nu. Ska du till Fernie? I så fall nej, inte kollat så mycket på bostäder än. Har sökt lite jobb men inget mer. Håller på att skaffa mig ett visum i just nu.

Canada låter najs!
Jag är en kille på 19 år från Stockholm. Har samlat pengar ett tag så jag skulle nog kunna köra en säsong och klara mig utan jobb, även om det inte skulle skada. Jag är mest ute efter boende, och sådant skulle kännas smidigt om man kunde gå ihop några och dela. Är några i samma position?

solders sa:
Canada låter najs!
Jag är en kille på 19 år från Stockholm. Har samlat pengar ett tag så jag skulle nog kunna köra en säsong och klara mig utan jobb, även om det inte skulle skada. Jag är mest ute efter boende, och sådant skulle kännas smidigt om man kunde gå ihop några och dela. Är några i samma position?
Tja!
Ska till Kanada i vinter. Söker också pers att bo med. Kan slå ihop oss om du ska till Fernie. Har inte bestämt om ja ska jobba. Lär bränna en del pengar så det kan va en bra ide och ha någon form av inkomst.

kallanon sa:
Maggeboms sa:
WOOOP!

Magnus.
Blir smått konfunderad nu. Ska du till Fernie? I så fall nej, inte kollat så mycket på bostäder än. Har sökt lite jobb men inget mer. Håller på att skaffa mig ett visum i just nu.
Okei :) Nei tenkte litt på whistler.. men hva er best av fernie og whistler då?

Maggeboms sa:
kallanon sa:
Maggeboms sa:
WOOOP!

Magnus.
Whistler är dyrt men bra. Ähh du är norrbagge...du har råd!

PNyberg sa:
Maggeboms sa:
kallanon sa:
Whistler är dyrt men bra. Ähh du är norrbagge...du har råd!
Haha, lugna nu:P Hvor dyrt da?
Men noen som har ledig boande? :)

Till alla som ska till Kanada, oavsett ort: är det många som drar dit runt nyår/början av januari? Eller drar ni hellre i november så ni får ut hela säsongen?

Clockwork sa:
Till alla som ska till Kanada, oavsett ort: är det många som drar dit runt nyår/början av januari? Eller drar ni hellre i november så ni får ut hela säsongen?
Jag tänkte dra precis innan nyår och sedan stanna till början av april.

Jag känner en kompis som har gjort en säsong i Fernie, verkar vara ett riktigt fint puderparadis med mycket ouppåkt och lite folk.

För er som söker boende i Fernie, gå in på www.ourfernie.com eller via www.ferniecentralreservations.com
enklast är att gå ihop 5-6 st och kirra ett boende genom FCR! kostar typ 3-4000kr/mån per person
jobb måste ni i stort sett söka på plats så kan vara bra att då vara där i början på december så man är garanterad ett jobb. och nej dem har ingen stor hopp park, men dem har en typ rail park med 10-15 rails.

vill ni ha billig flygbiljett också borde ni gå in på www.canadianaffairs.com! därefter finns det bussar som går från calgary till fernie för typ 600kr.

Clockwork sa:
vi är iaf 2 dudes som åker första december o stannar till slutet av april.

Tja!

Tänkte bara kolla om någon kan ge några vettiga svar på mina frågor. Går i 3an nu och är riktigt spyfärdig på skolan och har ingen lust att plugga efter gymnasiet, så tanken är att dra ut och resa och helst åka skidor. Så frågan är Canada eller alperna?

Allra helst skulle jag ju vilja dra till Canada men då min erfarenhet av puderpump = 0 så är jag lite tveksam till att göra första säsongen där, eller tror ni att man som oerfaren åkare med det närmsta "bra" offpist är i de större skogspartierna i sälen/Åre skulle få ut något av att vara där eller ska man börja lite smått i alperna?

Anledningen till att jag tar upp det så tidigt har med det ekonomiska att göra...

Hoppas någon har ett bra svar

/Nylund

solders sa:
Canada låter najs!
Jag är en kille på 19 år från Stockholm. Har samlat pengar ett tag så jag skulle nog kunna köra en säsong och klara mig . utan jobb, även om det inte skulle skada. Jag är mest ute efter boende, och sådant skulle kännas smidigt om man kunde gå ihop några och dela. Är några i samma position?
Typ exakt samma situation :) Jag är riktigt taggad på en säsong i Canada och Revelstoke är det ställe jag hört mest gott om om man gillar mycket snö. Var har du tänkt åka? Boende är det jag också är intresserad av att lösa här hemifrån. Några som hittat nåt bra i Rev och vill dela?

Newlund: Canada helt klart! Med nuvarande dollarkurs är det inte dyrare, o åka puder är betydligt lättare än att lära sig åka skare :D Revelstoke och Kicking Horse är grymma ställen om det är åkningen man priotierar, om det är party så är väl Whistler o Bannf hetare...

Någon som har koll om man kan fixa visum från norge? Då jag är skriven här antar jag att det kanske blir lite mer fixande?? Har googlat det men finner inget..

Hej!
Någon som har ledigt boende i Whistler i feb?
Är ensam tjej som åker, gjort en säsong 09 i Val d'Isère och ser fram emot några grymma månader i Whistler! :D
Har sparat pengar så ska inte jobba något när jag är där.

Hej alla!
Är det någon här som behöver boende till Whistler i början av Januari för ett antal månader, för jag o en kompis har kommit över en superfräsh lägenhet i byn som e nyrenoverad o härlig, hör av er om ni e intresserade!:) Juste 2 personer behöver vi :)

Hej alla!
Är det någon här som behöver boende till Whistler i början av Januari för ett antal månader, för jag o en kompis har kommit över en superfräsh lägenhet i byn som e nyrenoverad o härlig, hör av er om ni e intresserade!:) Juste 2 personer behöver vi :)

powdertothepeople sa:
Hej alla!
Vad kostar det? storlek? någon länk så man kan kolla lite info.

powdertothepeople sa:
Hej alla!
Jag behöver boende från 1:a februari och ut säsongen, vart ligger det och vad är hyran på? Tror jag har en till som är intresserad! (:

hannam sa:
powdertothepeople sa:
Hej alla!
Jag behöver boende från 1:a februari och ut säsongen, vart ligger det och vad är hyran på? Tror jag har en till som är intresserad! (:

och jag är ev intresserad av boende för januari (får inte mer ledigt av jobbet), vad ligger hyran på? Hur stor är lägenheten och hur många blir vi i så fall som bor där??

Hej!

Är som vanligt ute lite i sista sekund.. Men jag behöver köra in de nya skdorna i en månad eller två i branta backar med mycket snö och tänkte därför bege mg till Kanada. Har kikat på bl.a. fernie och banff, var i revelstoke förra året och är sugen på att se en annan ort som också bistår med en massa snö! Har ingen riktigt koll på boende och så än. Så om någn är sugen på att bo med en kul tjej som åker allt, är jag den tjejen. Hör gärna av er! /mickan

Mickan_zingo@hotmail.com

Tillbaka
Topp