Har två platser över i lägenhet i S:t Anton!

Koolingen

Ny medlem
Halloj! Skrev tidigare i S:t Antontråden att jag hade svårt för att hitta boende den första veckan innan jag skaffat jobb. Det ändrades rätt snabbt och nu har jag ett kanonboende på G!

En lite introduktion kan alltid vara i sin plats... Vi är två killar på 19 år som ska göra vår första säsong i alperna och är superglada för detta. Vi är från Malmö bägge två så gillar du inte den skånska dialekten kan du titta bort redan nu ;).

Vi letar efter två trevliga människor att dela vår första vecka med. Vi åker ner den 29 November och har stället till den 6 December. Vi räknar med att få boende via jobb efter det nämligen. I vilket fall som helst så är boendet suveränt, 55 m^2, dusch, kyl och allt vad man nu behöver. Det ligger inte så långt från aprés ski stället Moosewirt så det är inte långt från Centrum då alltså. Inte åt helvete i Pettneu eller något sådant icke!

Priset blir 400 euro totalt för 7 nätter för 4 personer, vilket är helt sjukt bra. Blir lite mer än 14 euro/natt/person. Erbjudandet gäller för 4 personer, om vi åker ensamma kostar det 300 euro för oss två så vi tänkte alltså spara lite pengar och skaffa lite vänner på köpet helt enkelt. Det är alltså inte bokat än men jag kan spika det via ett telefonsamtal. Skulle därför se att vi snabbt hittade två personer att dela med så vi kan spika det! Vi vill ju inte bli av med denna chansen.

Om du tänkte dra ungefär den 29 november och letar boende den första veckan så maila gärna: roberto.mastio@scandvision.se, eller ring/smsa 0735132233. Gör som ni vill! Gärna en liten presentation om ni mailar. Vill få detta gjort så snabbt som möjligt så skynda er!

(Ursäkta om tråden kanske är felplacerad, om den är det får någon mod gärna flytta den till Skibum-delen)

Vi ses i backen!

MVH

/Koolingen

Senast ändrad:
Planerar också att göra min första säsong, vore sjukt nice att ha ngra andra att bo med så det inte är lika farligt (:P)

Kan tyvärr inte säga någonting säkert än, vet inte än om jag får ihop det eller när det blir att jag dra ner osv.
Hör av mig när jag kan spika något, så får vi väl se om det är aktuellt :)

cayjo sa:
Planerar också att göra min första säsong, vore sjukt nice att ha ngra andra att bo med så det inte är lika farligt (:P)

Kan tyvärr inte säga någonting säkert än, vet inte än om jag får ihop det eller när det blir att jag dra ner osv.
Hör av mig när jag kan spika något, så får vi väl se om det är aktuellt :)
Hoppas du får ihop det iaf! Bara och höra av dig då och så får vi väl hoppas att det fortfarande finns platser kvar. Men skulle rekommendera dig att skynda på för jag tror platserna kommer ta slut snabbt eftersom alla verkar leta boende!

Jo, förstår att det är så! Men så som jag sitter fast nu kan jag veta först till helgen!
Men ni är alltså inne på att fixa boende via jobb där nere? Hade ni tänkt jobba mycket?

Vi har boende den första veckan och sedan tänkte vi jobba så pass mycket att boendet kommer med i jobbet. Men mest bara så att vi precis täcker alla kostnader vi kommer ha. Skulle tro att det blir runt 20-25 timmar i veckan. Får bli så eftersom vi är rätt fattiga just nu tyvärr. Men vi tänkte hinna med så mycket skidåkning som möjligt och en massa röj på kvällarna!

Tänkte också jobba runt 20-25 timmar, men trodde det skulle vara smidigare att skaffa boende på egen hand, sedan få bara pengar i lön.
Tänkte om man skulle bli av med jobbet så blir man ju av med boende, samt att man kanske får välja vilka man vill bo med lite mer.
Räknar med att klara mig på 20h men lite mer skadar ju inte så man kan hinna med mer röj och bättre standard.

Alltså jo det kan ju vara ett problem att bli av med boendet. Men de boende man får via jobben brukar ligga sjukt centralt och bra så det är därför vi tänkte såhär. Ett likadant boende kostar skjortan om man inte tar det via jobbet. Sedan kanske din idé är bra också och då tror jag vi har en möjlighet att förlänga vår vistelse på det nuvarande stället. Vilket jag hoppas går bra.

Aha, aa då kanske det är riktigt smidigt att göra så också, det är värsta tänkbara scenario (nästan) för mig att hamna skitlångt bort. Får man schyssta dealar på det? Tänkte så man har råd att äta för resterande pengar.

En kompis som gjorde sådär i Bad Gastein fick en rätt schysst deal och bodde svinbra med massa sköna människor. Lönen blir ju reducerad eftersom boendet såklart kostar men han hade ungefär 4-5 euro i timmen tror jag vilket räckte gott och väl till allt övrigt enligt honom. Han hade även med sig 7000 Danska kronor hem efter säsongen. Så jag tror det fungerar bra iaf!

tjennare !
jag är fran skibase i klösterle! nära freeride stället stuben .
om ni har lust att köra tillsammans eller komma in i var affär gör det gärna !

Skibase.net :)

Tillbaka
Topp