söker boende i åre! från augusti till maj.

aslindner

Ny medlem
har kommit in på campus i åre med all världens lycka! börjar skolan i augusti - sport och skidlärarlinjen. sjukt najs! men boende.. någon som känner någon, eller som vet något. eller någon som har samma problem som jag, någon mer som kommit in? alla är så välkomna med att höra av sig. jag behöver all hjälp jag kan få!!! TACK.

Jag fick besked idag om att jag kommit in på skidlärarlinjen, helt överlycklig!
Så jag är också i behov av boende :)

Hejhej! Jag har också kommit in!! :D Jag funderar på att bo på nybo men ska kolla upp hur det är först (y)

Om ni behöver boende från eran utbildnings start och inte har hittat något så kan ni höra av er till mig här. En 2a som hyrs ut från och med sep och några månader framåt. Då har ni några månader till på er att hitta något fast boende.

Min bror både på nybo när han gick linjen för tre år sen. Det är väldigt mycket liv där eftersom 14 personer bor tätt inpå varandra, men om man gillar att vara i smeten så passar det bra :) Kan själv tycka att det är skönt att ha det lite lugnt ibland.

Hallå! Fick samma fina brev som ni ( tror aldrig post har varit så uppskattat förut...) och söker nu oxå boende. Hör gärna av er om ni behöver någon att dela hyran med eller har plats för en kille till:D Är det bra standard på Nybo?

Det är ganska många som pluggar på campus som väljer att bo i lägenheterna i duved. Jag har bott där i 3år och det är jätteprisvärda. kostar 2500/mån och då ingår allt.
TV,Värme,El
Nu har jag fått lägenhet inne i Åre så min kommer bli ledig i augusti. vet också att en annan sagt upp sin precis så den blir också ledig i aug.
kolla Akelius

offe_L sa:
Om ni behöver boende från eran utbildnings start och inte har hittat något så kan ni höra av er till mig här. En 2a som hyrs ut från och med sep och några månader framåt. Då har ni några månader till på er att hitta något fast boende.
ah! najjs. men i september har ju utbildningen redan börjat?! hehe

Missbobbie sa:
Min bror både på nybo när han gick linjen för tre år sen. Det är väldigt mycket liv där eftersom 14 personer bor tätt inpå varandra, men om man gillar att vara i smeten så passar det bra :) Kan själv tycka att det är skönt att ha det lite lugnt ibland.
åh jag skulle säga att det är tio gånger skönare att bo två, tre stycken i en lägenhet. jag menar dela med fjorton andra pers i ett år - men som sagt, säkert lika trist att bo själv! (:

Kula82 sa:
Det är ganska många som pluggar på campus som väljer att bo i lägenheterna i duved. Jag har bott där i 3år och det är jätteprisvärda. kostar 2500/mån och då ingår allt.
TV,Värme,El
Nu har jag fått lägenhet inne i Åre så min kommer bli ledig i augusti. vet också att en annan sagt upp sin precis så den blir också ledig i aug.
kolla Akelius
AH NAJJS!! tack för hjälpen. ska kolla upp det!! (: det är ju dock en bit från duved till åre! hehe....

aslindner sa:
Kula82 sa:
TV,Värme,El
kolla Akelius
AH NAJJS!! tack för hjälpen. ska kolla upp det!! (: det är ju dock en bit från duved till åre! hehe....
Det är inte alls långt mellan åre och duved.

Vill ni ha billig hyra får man söka sig utanför Åre.
I Järpen är det galet billigt att bo, lika så Undersåker.

Tancoll sa:
aslindner sa:
Kula82 sa:
TV,Värme,El
kolla Akelius

jo, jo, det är det ju såklart. självklart mycket billigare. men har en liten bit är det allt, åh undersåker är ju rätt bra avstånd ändå. hittade en lägenhet där först. för 2900, men det är ju en bra bit att ta bilen varje dag till skolan!! (:

aslindner sa:
Tancoll sa:
aslindner sa:

jo, jo, det är det ju såklart. självklart mycket billigare. men har en liten bit är det allt, åh undersåker är ju rätt bra avstånd ändå. hittade en lägenhet där först. för 2900, men det är ju en bra bit att ta bilen varje dag till skolan!! (:
Du flyttar till södra norrland så 1,5 mil är inte speciellt långt.
Visst kan det vara jobbigt att ta bilen om det kommer mycket snö osv men E14 brukar vara bra.
Du kommer ha betydligt längre hem till päronen/gamla vännerna osv.

Jag bor och börjar studerar nu i höst i byn Hålland den ligger i Undersåker typ 1.5 mil från Åre..

Hjälper mycket om man har bil.
Det har jag åtminstonde ;)

Längtar till hösten och vintern

Jag bodde på Nybovägen 2006/2007.
Standarden är som man kan förvänta sig om 14 personer ska bo i samma hus. Dvs stort slitage, och en del saker som inte fungerar. Relativt trånga rum och man får förvänta sig att dela rum med någon.
Dock mkt trevligt att bo tillsammans med andra, beror ju på hur man är som person, har man stort behov att få vara själv m.m.
Dock kan jag rekommendera att bo på Nybo, du får vänner för livet. Jag har kontakt med flera som jag bodde med fortfarande.

Så en extra upplevelse om du ska gå utbildningen är att bo på Nybo.
Och grattis till antagningen.
Sen brukar det gå att fixa boende efter hand. Har man inte bästa boendet direkt så går det ofta att byta under vintern, med kontakter etc.

Vänlig hälsning Erik.

Hur går det för er som ska börja på linjen med boende?
Jag har fixat boende under höstterminen men får bara ha den lägenheten till 31/12
Så söker efter boende från 1/1-2013
Någon som har så man kan dela boende då? :)

Har 2st ettor lediga i Undersåker/Hålland, uthyres på kort eller lång tid. 1,5 mil till Åre. 50 m till busshållplats mot Åre elr Järpen. (Så får ni bo i ett hus fullt av skidor..)

//Patrik
info@skidad.com
070-247 76 32

Som flera andra har skrivit så är Duved inte alls långt bort 5-6min från Åre med bil, vilket du antagligen kommer vilja ha om du ska flytta opp till Åre. Delar man en taxi för att kanske festa inne i byn så blir det 135kr delat på 8 pers (om man är så många man kan). Sen är det jäkligt skönt att bo en bit utanför när det bir som mest hektiskt över högsäsongsveckorna kan jag tycka.
Fördelen med Duved framför Undersåker/Hålland är i mina ögon att skidbussarna går så du åker gratis in till byn relativt frekvent, Flera som bor där så att få lift eller dela taxi är inte lika stort projekt även om jag vet folk utan körkort som karar sig utmärkt ifrån Hålland (inte svårt att få lift i Åre)..
Syns i vinter!

Tancoll sa:
aslindner sa:
Tancoll sa:

Du flyttar till södra norrland så 1,5 mil är inte speciellt långt.
Visst kan det vara jobbigt att ta bilen om det kommer mycket snö osv men E14 brukar vara bra.
Du kommer ha betydligt längre hem till päronen/gamla vännerna osv.
Under säsongen går skidbussarna från tidig morgon till sen kväll, så det är absolut inga problem att bo i Duved.

har en lägenhet nu. fram tills jul. men vill ha en kompis, vill inte bo själv.. en trea med två sovrum. 52kvm. ja hör av er om intresse finns. hyra på 3500:-/mån.

Grattis till antagningen! Det är inte fel att bo i Duved om man inte tycker att nybo lockar. Kan vara svårt att hitta centralt i Åre. Gick ut skidlärarlinjen nu i juni. Och jag bodde under hösten på nybo, och det har sin charm men sina nackdelar också. Hade min skidskolepraktik under året på annan ort än Åre och då valde jag att bo i Duved med två andra brudar under vårterminen. Bra bussförbindelser. Det gäller att sitta på nätet mycket och nyttja alla kontakter man har. Hoppas ni får ett bra läsår, lycka till! Kommer att vara bland de bästa år ni kommer minnas på ålderdomshemmet :D

Cecilia Bjenne (Bjenne här på FR) har fått en lägenhet ovanför handelsbanken, typ så centralt du kan komma som hon vill dela. hör av dig till henne här. jag säger åt henne att kolla den här tråden också.

Kula82 sa:
Cecilia Bjenne (Bjenne här på FR) har fått en lägenhet ovanför handelsbanken, typ så centralt du kan komma som hon vill dela. hör av dig till henne här. jag säger åt henne att kolla den här tråden också.
har redan både boende åh en kompis. men hoppas hon hittar någon annan åh bo med!!

jaha du tog den, tänkte du nog tacka nej då den bara var till jul
Grattis!
Ja det fixar sig nog för'na inte så svårt att hitta folk som vill bo.

Syns i vinter!

Senast ändrad:
Skulle de vara så att någon av er har problem att fixa boende direkt så skulle en möjligtvis kunna hyra in sig hos mig medans man du letar boende. Lever ensam på 74 kvm i området Torpet (10-15 min gångavstånd in till torget) de är bara att skicka PM för mer info. Har en extrasäng ståendes och hyran går la på runt 2000 så fall.

har plats för 2 dock har jag bara en extranyckel, de är de !

//J

Snödjup

Tillbaka
Topp