Fernie och Kicking Horse 13/14

Nikolaj

Ny medlem
Tjäinare!

Vi är två glada uppsalastudenter som under kommande säsong kommer att pressa puder i Kanada!
Planen är att vara på andra sidan atlanten från mitten på januari till mitten av mars och bosätta sig halva tiden i Fernie och halva tiden i Kicking horse.
Vi är båda vana åkare och kommer att tura en del under vår vistelse i Kanada, detta ställer dock krav på tillgång till bil då vi gärna turar i omkringliggande skidorter/berg.
Finns det några balla personer där ute som skulle kunna tänka sig att haka på oss, så tveka inte med att höra av er!

Senast ändrad:
heeej!

Jag kommer dra ner till Fernie (igen) i början på december! Jag va i Kanada ett år 2011/2012 men läääängtar tillbaka så nu drar jag igen!

Antar vi synes där!!

hei :) jeg har tenkt og reise til fernie i begynnelsen av januar, og være der til slutten av mars. er det noen som kunne tenkt seg og dele hus der då?

Jag hade också tänkt dra till kanada och troigtvis någon av dom orterna. Är bara lite fundersam, har båda orterna parker, nån som har koll eller är det bara puder som gäller? Hittar fan inget på deras hemsidor.

Fred

Hej!
Jag vet allafall att Fernie inte har någon park att skryta med, inga hopp bara några enstaka features. Där är det freeride som gäller och ut och bygga puder kickar!

Va över till kicking horse en helg men vi var där för pudret så vi kollade aldrig efter parken. Men vet att dom har bättre park än Fernie!

Emma

klemantin sa:
Hej!
Jag vet allafall att Fernie inte har någon park att skryta med, inga hopp bara några enstaka features. Där är det freeride som gäller och ut och bygga puder kickar!

Va över till kicking horse en helg men vi var där för pudret så vi kollade aldrig efter parken. Men vet att dom har bättre park än Fernie!

Emma
Okej, tack så mycket! Verkar som det blir kicking horse. Alla låter sjukt övertygade på den orten!

Någon park finns absolut inte i Kicking horse, eller fanns inte i vintras. De sa att det tidigare funnits men sedan RCR tog över så la dom ner den p.g.a. skaderisk. Men jag rekommenderar verkligen Kicking horse, mycket roligare berg med bättre möjligheter att åka skidor hela vägen ner till liften från slackcountry och turande än Revelstoke. Golden är inte allt för rolig men har sin charm och man träffar definitivt trevliga och likasinnade människor.

Lake louise har park, så dit kan du åka. Skulle dock inte rekommendera att säsonga där eftersom det blir väldigt mycket folk från Calgary där och du har en bit till boende i Banff. Banff är mer turistigt och det finns mer restauranger och uteliv dock så söker man det så är Banff nog bättre än Golden, men man åker till Kanada för skidåkning och det går absolut att festa i Golden också.

Hi people!

Anyone looking for shared accommodation in Fernie? I know a house with a few empty beds left.

Pm me :)

-Rasmus

Hej! Jag är en kille på 21 år med siktet inställt på Kanadas vita guld. (Troligen Kicking Horse eller Fernie). Tänkte från början på december till april eller så. Kör på sparade pengar så inget jobbande.

Reser ensam då mina skidintresserade kompisar börjat plugga.. Så är det någon som har plats i ett boende?

PMa eller mail: vilhelm.rosen@gmail.com

Senast ändrad:
Vi är 3 studenter från Lund som behövde en paus från plugget. Vi ska vara i Fernie 28 Dec - 1 Mars. Vi letar boende för fullt, hör av er om ni behöver skönt folk i en stor stuga eller om ni också vill leta med oss.

Mvh / Mattias

Vi har fixat boende på Raging Elk, en 4-bäddare med eget badrum men delat kök. Det verkar vara rätt soft ändå, 600/pers/mån. Vi har alltså 1 plats ledig, hör av er om ni behöver boende.

Tillbaka
Topp