St. Anton 14/15

Lannemars

Ny medlem
St. Anton 14/15
Heej! vet att jag är extreemt tidigt ute då denna säsongen inte ens är slut haha! Men lika bra att vara ute i tid så man får sig ett nice ställe att bo på.
Jag drar ner själv för en hel säsong i Anton i nov/dec 14! jag har kontakt med några husägare, så har riktigt fina lägenheter till bra pris, grymt läge och nyrenoverade!! Men iom att jag åker ner själv så behöver jag roommates (haha lonley) har lägenheter på hands med allt från 2-8 sängplatser!! så om det är någon som ska dra ner den kommande säsongen, så hade det vart kul att dela boende! feel free att kontakta mig! ha det gött :D

Om någon har jobberfarenheter i anton får ni gärna dela med er!! Tips och även vart ni inte rekomenderar att jobba osv ;)

Senast ändrad:
St. Anton 14/15
Såvidare jag inte börjar plugga så är ju riktigt sugen på att träffa nytt folk och åka skidor!! :D

Senast ändrad:
St. Anton 14/15
Jag + en polare är också insnöade på att dra till Anton nästa säsong! Gäller bara att lyckas övertala flickvännen att följa med ;)

St. Anton 14/15
Heej, gött! ja det har jag, skriv till mig på pm! eller huur! :D

Va nice!! haha det är bara att övertala henne, klart hon ska med! ;)

Senast ändrad:
St. Anton 14/15
Tjabba! Jag och två (eventuellt mer) polare är sjukt sugna att säsonga nu i vinter (har nuvarande vintern ens tagit slut än? :rolleyes:) och funderar starkt på St. Anton! Skulle vara grymt roligt att bo med andra as well. Så vi är intresserade av mer info!

St. Anton 14/15
Hallå!

Även jag är själv som funderat på att ta mig ner till alperna och st. Anton.
Sitter du inne på någon info får du gärna slänga iväg det till mig med! :)

Senast ändrad:
St. Anton 14/15
Tjäna! Jag och eventuellt en polare funderar väldigt starkt på en säsong i alperna och St Anton är ju ett väldigt intressant mål. Du kan väl höra av dig om du sitter inne på lite bra info?

St. Anton 14/15
Hallå! Jag och en kompis funderar på en säsong i Anton men har inte kollat så mycket på boende än, vad är det för priser du har hittat? :)

St. Anton 14/15
Vill man bo i St Anton och inte får boende via jobbet så bör man räkna på att pröjsa runt 700 euro i månaden per person. Betydligt billigare om man hittar boende i närliggande byar.

St. Anton 14/15
Ja fast det är ju inte soft att ta buss, så bor hällre på dorfstrasse i en lägenhet och betalar! om ingen man bor med har körkort och bil, för då kan man ju bo utanför :)

St. Anton 14/15
Tjääna! jag och eventuellt 2 kompisar till är sjukt sugna på att själva dra ner mot alperna och då antingen St.anton eller chamonix till vintern! Lutar för våran del att dra ner i början av Januari och då stanna säsongen ut! Ju fler man är desto roligare ;)

St. Anton 14/15
hej! ska också säsonga 14/15 men har inte riktigt bestämt mig var.. st anton eller val d'isere. hade vart sjukt kul att bo med flera stycken om jag väljer st anton. men hade också velat ha mer info..

St. Anton 14/15
Tjena!
Jag ska också ner till St. Anton i höst och letar boende, åker själv så hade vart sjukt nice att hitta några att dela rum med ????

St. Anton 14/15
Tänkte även jag försöka mig på en säsong i Europeiska alperna kommande vinter. Siktat in mig på St Anton för arbete, afterski och skidåkning.

Redan spenderat ett år i Kanada så jag är en jävel på silvertejp och bacon (kan även åka skidor.)
Hör gärna av er om det dyker upp något intressant!

St. Anton 14/15
Sjukt sugen på att arbeta i ST Anton under hela nästa säsong (med andra ord så länge jag har jobb o någonstans att bo) och skulle därför uppskatta att bo med några andra goa lirare.

Ifall någon har några tips på jobb man kan söka utöver Krazy Kanguruh så hör gärna av er via PM!

St. Anton 14/15
Burniing sa:
Sjukt sugen på att arbeta i ST Anton under hela nästa säsong (med andra ord så länge jag har jobb o någonstans att bo) och skulle därför uppskatta att bo med några andra goa lirare.

Ifall någon har några tips på jobb man kan söka utöver Krazy Kanguruh så hör gärna av er via PM!

St. Anton 14/15
Tja!

Vi är i nuläget 4 stycken grabbar från Lund som vi alla är födda 95 (vi kan åka skidor även fast vi är från skåne ;) ) och har fått tag i en lägenhet i en by precis utanför St Anton som heter Pettneu. Allt är frid och fröjd förutom att vi vill hitta 2 st till som kan tänka sig att dela denna bostad med oss eftersom det är en lägenhet för 6 personer och vi vill fylla den för att dryga ner hyran lite wink Vi själva hade tänkt åka ner i slutet av Oktober eller början av November. Lägenheten är på 85m2 och har tre stora sovrum med två st toaletter och hyran kommer ligga på runt 4000 per person i månaden.

Någon som är intresserad? Hör gärna av er då av er :)

St. Anton 14/15
Skidglad tjej på 22 som gärna hakar på ett bra, centralt boende i Anton i vinter. Aldrig varit där, men hört extremt gott om det. Tar också gärna emot jobbtips. Söka innan eller skaffa på plats? Och hur bra är snön i oktober/november? Har innan tänkt att det kanske är dumt att åka ner tidigare än typ januari, men om åkningen är bra nog så gäller ju ju tidigare desto bättre. Alla tips mottages tacksamt :)

St. Anton 14/15
Intelisaheller sa:
Skidglad tjej på 22 som gärna hakar på ett bra, centralt boende i Anton i vinter. Aldrig varit där, men hört extremt gott om det. Tar också gärna emot jobbtips. Söka innan eller skaffa på plats? Och hur bra är snön i oktober/november? Har innan tänkt att det kanske är dumt att åka ner tidigare än typ januari, men om åkningen är bra nog så gäller ju ju tidigare desto bättre. Alla tips mottages tacksamt :)
hugostiernspetz sa:
Burniing sa:

Jobbar du heltidsanställning (40-50h/vecka) brukar många företag erbjuda boende med jobbet. Flesta företag gör sin grundrekrytering på sommarhalvåret. Då kontaktar de tidigare anställda för att se hur intresset ser ut för kommande säsong. Därefter anställer de oftast alla "rookies" på plats, på så sätt är de säkra på att personen de anställer faktiskt befinner sig i Anton och kommer att förbli i Anton. Ett tips är att skicka ut ett gäng ansökningar redan nu till olika ställen man kan tänka sig jobba på, visa att man finns. Blir man inte kontaktad innan säsongens start så visar det ens intresse när man väl är på plats.

Oktober/november har aldrig givit någon önskvärd skidåkning. Det är otroligt tidigt. Slutet av november börjar den s.k. preseason. Då brukar de skibums som varken har jobb eller boende äntra Stanton och de flesta barer och butiker har sina *Grand Opening* fester vid den tiden. Skidsystemet öppnar däremot inte förrän december månad.

Jobb: KK, Happy Valley, Anthony's, Bobos, Picadilly, Hotel Post, SportHotel, Hotel Valluga, Hotel Tyrol, Basecamp, SennHütte, Intersport, Jennewein, AlberSport, Dorfstuben, SPAR, Bodega, RodelAlm, städjobb i de flesta hausen, WellnessCenter etc. Finns även massa jobb i byarna utanför Anton som t.ex. St.Jakob och Pettneu.

St. Anton 14/15
Tjo, jag och en annan skön tjej har en lägenhet till hands som är riktigt go, 100m från lift och 100m från dorfstrasse! finns 2 platser kvar, PMa om ni är intresserade! :D

St. Anton 14/15
Lannemars sa:
Tjo, jag och en annan skön tjej har en lägenhet till hands som är riktigt go, 100m från lift och 100m från dorfstrasse! finns 2 platser kvar, PMa om ni är intresserade! :D
Tja! finns de fortf plats kvar? Tjej snart 20 som är sugen på o dela lägga. Var i anton förra året ! :)

St. Anton 14/15
Hej!
Rekommenderas det att man fixar boende hemifrån för de första veckorna medan man söker jobb, eller ska man leta boende på plats också?

Är en tjej på 18 år som ska åka ner för första gången helt själv i vinter. Behöver därför lite tips!

St. Anton 14/15
lindahkansson sa:
Hej!
Rekommenderas det att man fixar boende hemifrån för de första veckorna medan man söker jobb, eller ska man leta boende på plats också?

Är en tjej på 18 år som ska åka ner för första gången helt själv i vinter. Behöver därför lite tips!
Tipsar att du läser den här guiden:
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=55780

Du vill nog ha boende de första veckorna iallafall, beror ju på lite hur du vill göra. Vill du jobba mycket och ha boende via jobbet eller vill du jobba lite och kirra boende på egen hand? Beror som sagt på.

Mvh,

St. Anton 14/15
Någon som hade tängt sig åka ner i november ock kolla jobb eller gör ni det hemifrån ?? Någon som har en plats över för en kille på 20 år ?? Jag e öppen jag åker själv och det e första gången :) men ser fram i mot detta :)

St. Anton 14/15
Till er som letar säsongs boende och vill ha det fixat innan ni åker ner, det lättaste är att maila "Tourismusverband" på info@stantonamarlberg.com och be om en lista på boenden, så skickar dem några a4 med boenden som du kan maila/ringa osv.. :)

Tillbaka
Topp