Säsong Val D'isere 2014/2015

johanrydberg
2 inlägg
johanrydberg 2 inlägg 4 år sedan

Bonjour!

Jag och min vän @gustavricksten tänkte åka ner till Val d'isere och säsonga nu 14/15.
Vi tänkte kika efter några härliga killar eller tjejer att dela boende med, då ett boende för 2 personer kan vara lite dyrt. Vi är två sociala killar som gillar att kombinera nöje med skidåkning och letar efter samma egenskaper hos våra potentiella rumskamrater!

Om det är någon som vart där och säsongat tidigare får ni jättegärna komma med tips eller annan värdefull information som kan vara användbar inför en säsong i de franska alperna.

Hur brukar det vara att fixa jobb på plats i början av december? Tips på bästa boende etc?
Vill tillägga att detta är vår första säsong och skulle uppskatta alla tips vi kan få. smile)

Finns det några intresserade är det bara att skriva här eller att PM:a mig eller @gustavricksten.

Svar

havreboll
1047 inlägg
havreboll 1047 inlägg 4 år sedan

Fasiken vad trevligt att se att det är fler som är inne på samma spår som mig. Började bli orolig för att ingen skulle till Valdi i år. Hur länge tänkte ni vara nere ?

Heddious
1779 inlägg
Heddious 1779 inlägg 4 år sedan

Snor tråden litegrann – @dcnb ska du ner i år igen? Isåfall kommer jag och kraschar på din soffa! big_smile

Btw, för att vara on topic – det brukar inte vara allt för körigt att hitta jobb i början av säsongen, bara du är en glad skit som kan tänka dig att göra det mesta. Franskakunskaper är ingen nackdel, men inte heller nödvändiga. Har du någon bra erfarenhet (restaurang/bar/butik/skiduthyrning eller liknande) så är det också toppen, men som sagt inte nödvändigt. Skaffa franskt mobilnummer (folk gillar inte att ringa till svenska nummer pga dyrt) och ett basic CV på engelska och ränn runt överallt så hittar du säkert något.

bummarbloggen.com | jag förstår inte ironi Citera
ni-kolina
15 inlägg
ni-kolina 15 inlägg 4 år sedan

Tjenare!
Härligt med fler som är sugna på säsong i Val di. Jag och min kompis ska också göra våran första säsong och behöver alla tips som går att få angående jobb och boende.

gustavricksten
8 inlägg
gustavricksten 8 inlägg 4 år sedan

Grymt, tack för tipsen! @Heddious har du säsongat i Val dïsere innan? något tips om boende isf?smile

Heddious
1779 inlägg

@gustavricksten ja, fast det var fem år sedan så jag vet inte hur aktuell min info är. vi fixade boende genom en mystiskt dude här på forumet med användarnamnet @richh. vet inte hur aktiv han är numera, eller om han fortfarande har kontakter i byn. annars brukar det gå att hitta boende genom seasonalaccommodation, seasonhousing eller natives.co.uk..
hmm.. kommer inte på fler sajter just nu.

johanrydberg
2 inlägg
johanrydberg 2 inlägg 4 år sedan

Tack för svar!

Har fortfarande inte hittat boende, men vi fortsätter hålla utkik!

Helena94
3 inlägg
Helena94 3 inlägg 4 år sedan

Hejsan! smile

Ja, Richh är fortfarande aktiv i Val d'Isere. Han hyrde ut en lägenhet till en kompis förra säsongen och vi, jag och min vän Olivia funderar också på att hyra från honom den här säsongen. Vi är intresserade av att träffa andra som vill dela en större lägenhet för sex personer, ca 48 m2, till ett pris på 2,420 EUR per person, eller en liten enrumslägenhet för fyra personer till ett pris på 2,222 EUR per person, alla kostnader är inkluderade, plus 100 EUR i insättning som sen återbetalas. Foton finns om någon är intresserad.

Vi ser fram emot en första säsong i Val d'Isere och hoppas på att hitta flera att kunna dela den med! cool

MrsNorris
8 inlägg
MrsNorris 8 inlägg 4 år sedan

Hallihallå!
Jag och mina två sköna brudar har också tänkt dra en säsong i Valen till vintern! big_smile Vi har tittat på en del boenden men inte riktigt hittat något, vilket vi ju inte verkar ensamma om... @Helena94 , var ligger lägenheten som du och din kompis hade kollat på? smile Jag intresseplingar på foton! smile

Vi är alla tre skidåkare (med viss brädförmåga också) i våra bästa år (20), är allmänt glada, skidsugna och taggade på en galet kul första-säsong!

gustavricksten
8 inlägg

@Helena94 jag och @johanrydberg letar som sagt efter rumskamrater:)) du får gärna skicka bilder på lägenheten som omfattar 48 m2!! 2,420 Euro antar jag sträcker sig över en period på 5-6 månader? roll

Inia
10 inlägg
Inia 10 inlägg 4 år sedan

Jag är också väldigt intresserad av att säsonga där i vinter! Om det är så att det är flera stycken som ska hyra en lägenhet så skulle jag mycket väl kunna hoppa på... smile Är också en glad tjej på 20 men jag åker bara bräda big_smile

Helena94
3 inlägg

Härligt med många som ska till Val d'Isere i vinter smile

Här är Rich's e-mail: valbum@hotmail.com Säg att ni är intresserade av att se foton på lägenheten på 48m2, så kommer han att skicka bilder. Lägenheten ligger i centrum av byn. Om man är intresserad av att hyra lägenhet i Val d'Isere till den kommande säsongen så rekommenderar jag att ni hör av er till honom, för han har en del som man kan välja mellan.
Ja precis, man betalar för ca 5 månader, från slutet av november till början av maj.

Om ni tycker att lägenheten ser bra ut så är vi intresserade av att dela lägenhet till säsongen! big_smile

Heddious
1779 inlägg

Moderator goes OT: För att göra forumet mer överblickbart har jag låst de två andra nyligen aktiva Valdi 14/15-trådarna och hänvisat vidare snack om orten hit eftersom denna tråd har flest inlägg och mest info. Detta inlägg är mest till för att denna ska hamna över dem i listan över senast aktiva.

Hoppas ni alla får en fantastisk vinter, må era Planks-tröjor vara långa och färgglada! Ta ett åk i Fornetskogen åt mig med så är ni schyssta smile
/Heddious

fillemasen
1 inlägg
fillemasen 1 inlägg 4 år sedan

Tjabba! är en ensam kille (kan bli två men förmodligen inte) på 21 bast. Jag är så sjukt jävla sugen på en säsong men behöver någon att dela boende med! Är det så att det finns kvar boende plats @Helena94 eller finns det någon annan som möjligen har boende eller vill vara med och hitta boende?

Namnet är Filip, 21 år från Helsingborg. Kommer att vara min första säsong, jag har redan jobb på nattklubb i valdi. Skiderna har varit uppe på vinden nu i 2 år så känner att det är dax med lite skidåkning igen!

Ser fram emot svar, får gärna skriva här eller PM:a mig!

/ Filip

MrsNorris
8 inlägg

Hallå alla glada!
Är det någon mer än jag som har försökt kontakta @richh via hans mejl valbum@hotmail.com, men inte fått något svar? hmm Vore ju trevligt med lite kontakt med honom om han faktiskt har lägenheter att förmedla wink

Heddious
1779 inlägg

Här Valdi-folket, have some stoke! big_smile

Leo Taillefer 13/14

Helena94
3 inlägg

Hej! smile
Jag har fått svar från Rich nu och han skrev att han hade varit bortrest så nu borde han ha svarat? Annars brukar han svara snabbt wink

mxeman
72 inlägg
mxeman 72 inlägg 4 år sedan

rich är en festlig jävel... you'll see.........tongue

MrsNorris
8 inlägg

Han har svarat nu! big_smile Fäst!
Någon som har koll på bästa/smidigaste/billigaste sättet att ta sig till Valdi? Är det flyg till Geneve typ, och transfer därifrån? smile

LouiseJJ
3 inlägg
LouiseJJ 3 inlägg 4 år sedan

Jag är en glad 20årig brud som är riktigt taggad på min första skidsäsong! Är det någon som behöver fylla ut lägenheten så är detta energiknippe intresserad! smile
Skicka gärna pm smile
Louise Jigman på fb om ni vill kolla in vem jag är smile

JohannesRamberg
1 inlägg
JohannesRamberg 1 inlägg 4 år sedan

Tjenare!

Go och glad grabb och förstasäsongare från Helsingborgsområdet på 21 bast som är fett taggad på att säsonga i vinter/vår! Letar också efter några sköna grabbar/tjejer att dela boende tillsammans med så är öppen för allt! smile Hakar gärna på om någon har plats kvar eller går gärna samman med andra som också är ute efter boende! smile Skidor, bräda, pulka, sopsäck... jag åker allt (bättre eller sämre)!

Hör sjukt gärna av er med pm!

/ Johannes

ni-kolina
15 inlägg

vad sägs om att vi samlas i denna grupp? smile
https://www.facebook.com/groups/1592780 … 0/?fref=ts

ni-kolina
15 inlägg

Är det någon som hittat boende än eller letar alla bara efter folk att bo med?
Om någon hittat något är jag och min tjejkompis grymt intresserade av att joina. partybarty

MrsNorris
8 inlägg

Prata med @richh, vad jag förstår så har han lite lägenheter kvar att fylla smile
Annars kanske dessa kan vara något: http://www.chalettime.com/en/rental/who … mmodation/
eller denna: http://www.valdinet.com/accommodation/s … al-d-isere
Tagga big_smile big_smile big_smile

erikkarrfelt
1 inlägg
erikkarrfelt 1 inlägg 4 år sedan

Hallå!

Ytterligare en glad grabb som tänkte säsonga för första gången i vinter. Letar som många andra efter något ställe att bo på och några att bo med, jag är öppen för allt! smile
Hörs!

malmbeck
35 inlägg
malmbeck 35 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad malmbeck (4 år sedan)

Tjenare! har fått tag på i en del olika lägenheter i Valdi via Richh och söker folk att splitta hyra med! Är en glad 21 årig kille som kör min tredje säsong. Puder prioriteras före fäst och hoppas att jag slipper vara själv o åka när det fortfarande finns fin snö kvar på berget!

gustavricksten
8 inlägg

Kul att alla är så aktiv i denna tråd! Vad är det för lägenheter du har fått tag i?

malmbeck
35 inlägg
malmbeck 35 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad malmbeck (4 år sedan)

Det är en 4 - 5 stycken tror jag. Han har skickat ett mail med massa bilder och det är en sån oordning så jag har inte riktigt listat ut hur det ligger till och vad de kostar/ samt hur många pers de rymmer ännu haha! Håller på och ordnar upp det lite nu. PM vid intresse! smile

EddeVS
9 inlägg
EddeVS 9 inlägg 4 år sedan

jag och min kära vapendragare Ozzy velar lite mellan Valdi och Verpan, men letar nu runt lite på båda efter boende. Föredrar att bo 4. Killar eller tjejer. Någon som har något schyst på G? Länka Gärna i ett ett PM wink wink

plonis
12 inlägg
plonis 12 inlägg 4 år sedan

Gjorde en säsong 11/12. Mkt sköna säsongare i Val D... åkningen är guld. Bra åkning i Tignes också men det är väldigt långt mellan Tignes och Val D med bil så säsongarna för Tignes och Val D hålls isär väldigt mkt. Bra att veta om man åker ett stort gäng. Val D har sjukt bra fest så skulle satsa på det men Tignes är nice när det är X Games.

Pröva få jobb i de olika skidshopsen, det fick jag. Eller Langleys hotel/bar. Annars finns lite andra småkrogar. Finns mkt jobb för de som pallar städa 15/20 h i veckan. Kommer inte ihåg vilket företag det var.

Vi hittade boende på http://www.valdisere-agence.com/

Rett ok, 100m f lift och alla krogar. Guld läge. Typ 50m2 Bodde där 5-6 pers. Funkar liksom inget lyx. Betalade ca 25,000 kr för hela säsongen. Annars finns det också Schyssta lägenheter i La Daille. Nice om man vill ha mer space, typ 25 kvm, fin dubbelseng. Med balkong. 2 kompisar bodde där. Kostar lite mer, typ 30-35 pp. Ligger dock 10-15min promenad efter krogen men det kan ju vara nyttigt ibland. ^^

Ha en supersäsong!

plonis Citera
Lofjard
12 inlägg
Lofjard 12 inlägg 4 år sedan

Kille på 22 år som är sugen på att göra ännu en säsong! Första gjordes i VT, så är lite sugen på en ny ort! Jag är lättsam, festsugen, openminded, duktig skidåkare och städar alltid undan efter mig wink Hör av er om ni har något gött boende och behöver trycka in 1 person till!! Ha en trevlig säsong smile

havreboll
1047 inlägg
havreboll 1047 inlägg 4 år sedan | Senast ändrad havreboll (4 år sedan)

Jag och @malmbeck sitter just nu och skall boka lägenhet och för att göra det så behöver vi hitta 4 personer till. Vi är pudergalningar som dock inte skyr en fest om prognosen visar snötorka dagen efter.

Lägenheten vi har på gång ligger cirka 5 minuters promenad från både liftar och centrum, har bra kök med diskmaskin och separat sovrum. Hyran ligger på omkring 4500-5000 kr/månad räknat på 5 månaders hyra och kommer att betalas i förskott.

Vi letar alltså efter 4 sköna personer som kommer stanna i valdi under hela säsongen, gärna har gjort säsong innan och är allmänt sköna att hänga med.

Känner du att du är en lättsam pudergalning som tänker hänga i valdi under säsongen och vill få en awesome time, dra iväg ett pm så kan vi snackas vidare. Killen som hyr ut lägenheten håller den inte så länge för oss så låter det intressant, tveka inte wink

-------------------------------------------------------
Lägenheten ser för tillfället ut att vara fylld

Kurtochingen
4 inlägg
Kurtochingen 4 inlägg 4 år sedan

Hej alla!

Jag heter Fredrik och är ifrån Göteborg men bor nu i Ålesund i Norge.

Jag och en norrman ska ner till Val d Isere 18 december till 4 januari och gå toppturer och sova i refuges (bara att hänga på). Vi skulle behöva ungefär var sin kvadratmeter med lagringsutrymme under den här tiden och kanske en natt på en soffa eller golv mellan den 3e och 4e januari. Betalning sker i vin.

I övrigt så har jag gjort en säsong tidigare i Valdi och har i princip åkt offpistguiden ifrån pärm till pärm så om ni vill ha några tips gällande vad som helst så är det bara att höra av sig!

fredrik.niklas.soderberg@gmail.com

lorichs
1 inlägg
lorichs 1 inlägg 4 år sedan

Jag och en kompis letar boende i Valdi! Vi är båda 19 år från stockholm. Vi är roliga som fan och gillar att åka skidor och festa såklart. Vi letar två stycken andra att bo med! Skriv gärna till nån av oss på Facebook om ni också letar någon att bo med!smile

https://www.facebook.com/ludvig.lorichs

https://www.facebook.com/peder.wachtmeister.5

Tortadellanonna
1 inlägg
Tortadellanonna 1 inlägg 4 år sedan

Någon som vet om man får billigare säsongskort ifall man jobbar ett visst antal timmar under säsongen? Ungefär som dom har i Schweiz

AronErici
1 inlägg
AronErici 1 inlägg 4 år sedan

Tjenare!
Det är så att jag och min kompis Sigrid @SigridSundmark (19 och 20 år) ska ut på vårat första säsongsäventyr i val d'isere! Vi är två sköningar från Lund som älskar skidåkning och vi drar oss inte heller för en sen kväll i alpbyn! Vi hoppas nu att det finns någon/några som har något sorts boende på gång som letar efter två rumskompisar! Vi tänker oss något i prisklassen billigt
Om någon har lust att dela med sig om något schyst jobbtips därnere vore det också toppen!

dcnb
12 inlägg
dcnb 12 inlägg 4 år sedan

@Heddious de e klart jag ska de, hör av dig bara så är du lika välkommen som alltid!!

ni-kolina
15 inlägg

Hej alla glada!
Som jag skrivit tidigare ska jag och @miiillla göra en säsong. Vi är båda 19 år från Lerum utanför gbg och är jävligt sugna på en säsong med mycket skidåkning. Men vem fan bangar fest? Vi har i alla fall ett boende på G tillsammans med @Helena94 och hennes kompis. Detta är en lägenhet för 6 pers så nu letar vi efter två till sköna killar eller tjejer som vill dela med oss. Hör av er fort om ni är intresserade för nu är det bråttom.
Puss och kjam

AfterskiZ
3 inlägg
AfterskiZ 3 inlägg 4 år sedan

Hejsan! Vi är 2 killar på 20år som för tillfället jobbar på Liseberg men planerar en säsong i Val D'isere . Vi tänker att vi kör en hel säsong nov-april/maj och undrar om det finns någon som har koll på allt ifrån boende och jobb. Tänker även att det vore kul att dela bostad med några sköna personer så ifall någon redan har boende så får ni gärna höra av er till oss. smile

Vi är som de flesta andra skit sugna på att få åka skidor igen men det kommer bli en hel del party och häng på Afterskin för vår del också wink ! PM eller Facebook funkar bra.

https://www.facebook.com/enilzzon
https://www.facebook.com/lukas.danielsson

Mvh,
Erik och Lukas

Carpef
10 inlägg
Carpef 10 inlägg 4 år sedan

Hejsan!
Vi är fyra personer från Lund (tre killar och en tjej) som är sugna på att dra en säsong Val d'Isére. Vi letar boende för hela säsongen och har inga problem med att dela med andra blivande säsongare. Om ni vet eller hör något så får ni hemskt gärna hojta till!

Tack på förhand!

DonEdvin
21 inlägg
DonEdvin 21 inlägg 4 år sedan

Tjena, ung man på 20 år som hade planer på att sticka till franska alperna i 2-3 månader! Har alltför tråkiga kompisar som jobbar eller har annat tråkigt för sig i vinter och söker därför någon likasinnad som kan tänka sig att dela boende med mig under denna resa!
Hade tänkt mig val thorens eller val d'isere
Skicka pm eller hör av er på Facebook om ni är intresserade. Ciao
https://m.facebook.com/edvin.alexandersson

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook