Säsonga Verbier 2015/2016

Tja! Jag gjorde säsong i VT förra vintern, galet sugen på en till! tänkte mig verbier! har ni hittat boende? :)

@fridamaansson VT var riktigt grymt om du e sugen på mycket fest och härligt bummarliv! stort som fan är hela "3valeés" oxå! riktigt mycket skidåkning är möjlig ;) alla bor relatvit centralt i VT, du behöver inte gå många meter till backen, var du än bor, typ. :)

fridamaansson sa:
Lätt att få jobb där?
Jag sökte lite jobb här hemifrån, och fick direkt. jag jobbade på Intersport där, men det var till stor del för att jag skrev ett CV och personligt brev på franska. Kan man inte franska är det nog bättre att söka jobb på plats, typ städfirmor eller bartender. jag gick in på valthorens.com, letade upp alla olika affärer/barer osv. och mailade alla, rätt go känsla att ha jobb fixat innan du drar ner ;)

bergsget sa:
fridamaansson sa:
Lätt att få jobb där?
Jag sökte lite jobb här hemifrån, och fick direkt. jag jobbade på Intersport där, men det var till stor del för att jag skrev ett CV och personligt brev på franska. Kan man inte franska är det nog bättre att söka jobb på plats, typ städfirmor eller bartender. jag gick in på valthorens.com, letade upp alla olika affärer/barer osv. och mailade alla, rätt go känsla att ha jobb fixat innan du drar ner ;)
Oj, jävligt luddigt svar. JA det går att få jobb innan, JA det går att få jobb på plats, men det är att föredra att fixa lite kontakter eller dylikt innan. det är mycket folk som ska ha jobben i VT, alla svenskar typ osså ;)

Hej!
Jag och min kompis är sugna på en säsong i alperna i vinter och har kollat lite på Verbier, men har inte riktigt bestämt oss. Vi letar boende så om ni behöver roomies så hojta gärna till :)
Hoppas vi hörs, Linn

Hej!
Är en 18 årig tjej från Stockholm som är riktigt sugen på en säsong i Alperna 15/16, har mest kollat på Verbier och St anton som verkar helt grymt!! Letar boende och jobb så om ni behöver roomies och nån att åka med är jag på!! :)

Hej!
Även jag är sjukt sugen på en säsong och har extremt svårt att välja ort, men Verbier är verkar lockande för tillfället. Jag är 18 år och åker själv så om någon har tips, boende, jobb etc så skicka gärna pm!

Jag är också sjukt sugen på en säsong i alperna! Säsongade i Åre i vintras, men känner att jag vill testa något nytt nu. Hör gärna av er om ni också söker resekompisar och folk att bo med!! Dela gärna med er av lite info om jobb också :)

Senast ändrad:
Tjena! Kille på 19 år som vill köra en säsong i alperna! Åker själv och letar efter roommates. Tänkte köra hela säsongen! Är från Uppsala och har åkt mycket skidor i Sverige och alperna sen jag var liten. Kan tänka mig både Österrike och Frankrike! Hör gärna av er om ni är på! Ville Anjou på Facebook!

Hej alla glada!
Jag är också riktigt taggad på verbier denna säsongen. Har någon plats för en 20 år gammal, skidgalen tjej så är alla tips välkomna!!

Hej!! Vi är 2 tjejer (19 och 20 år) som söker boende i Verbier antingen från början av Januari eller slutet av december? Någon som har plats eller har tips på boende? :D

Jag och en kompis skrev precis på ett kontrakt med Verbier Rentals. Vi hade svårt att välja mellan två studios, så vi ringde dit och Kim som svarade var väldigt trevlig. Rekommenderar verkligen att ringa till henne, hon svarar ärligt på allt man frågar. :)

Hej!
Jag tänkte jobba denna säsong i Verbier som skidlärare och är i full gång med att leta boende men även leta roomies. Skriv gärna ett pm!
:)

Hej
Vi är två tjejer som spenderade förra vintern i Verbier och är taggade på att åka tillbaka. Vi har en 4-bäddslägenhet på 70kvm till ett riktigt schysst pris, och letar efter 2 romies. Den ligger 10-15 min från centrum vilket är 3 med buss.

Eftersom vi är två tjejer redan föredras det två grabbar för att jämna ut hormonnivåerna, men alla glada människor är såklart välkomna att höra av sig.
Linnea

Hejhejj. En kille som tänkte dra ner solo. Om någon vill teama upp eller har en plats över så hojta gärna till ;)

Hallå!

Vi är två härliga Malmö-tjejer i 20 års åldern som tänkte dra och se vad Verbier har att bjuda på för en säsong. Som vanligt är vi ute i sista sekunden, och är gärna inte sugna på att slå läger i närmsta alptopp. Med det sagt söker vi boende alternativt några sköna roomies med start från början/mitten av december. Att vara likasinnade är en förutsättning för ett par månader så bra som möjligt. Vi är ganska lätta att ha och göra med, skrattar ofta och har inga krav på en pedantisk och Ajax-doftande lägenhet. Vem prioriterar disk framför en öl på afterskin? Förhoppningsvis inte våra blivande vapendragare iallafall ;)

Hör av er!!!

0709420627
0760094791

Som Rebecca skrev, fast närmare bestämt den 1/12? Landar 14.00 i Geneve och tänkte boka en alpybus.
Hör av er om ni landar samma dag och vill dela en privat transfer

Vi är ett gäng grabbar som landar vid 14:40 den 30/11. Ju fler desto billigare så om någon landar ungefär samtidigt så kan ni hänga på våran transfer. Hör av er!

Hej blivande Schweizare!

Vill bara gratulera er över ni valt Verbier för er kommande säsong, Verbier är grymt.
Bra friåkning, skön vibe och bra uteliv.

Varje måndag kommer jag och min vän Alex driva en klubb på ett ställe som heter “La Cheminée” från 22.00 till 02.00.
Stället ligger precis ovanför nattklubben “Casbah”. Dit flyttar vi ner efter 02.00 och kör till 04.00. Hela tillställningen kallar vi MAGIC MONDAY,
och detta blir andra året vi arrangerar det.

På måndagar fokuserar vi på musiken. Det spelas musik från Berlin och London på vinyl och vi kommer bjuda in ett flertal DJ’s under säsongen.

Premiär 30/11.

Välkomna

Tillbaka
Topp