Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
1,5 h rendering för 1 min!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FilleJ" data-source="post: 525586" data-attributes="member: 53905"><p>Men grafikkortet producerar ju vektor grafik. Inte pixel?(så som film och bilder)</p><p>Vad jag har hört så är det processorn och hårddisken som ska vara snabb i kombination med mycket ram. Jag tror inte grafikkortet spelar någon större roll.</p><p></p><p>Det finns mycket som kan göras för snabbare rendering. Men på dina inställningar. Har du hd inställt då?</p><p>Testa att byta liet inställningar och se vad du kan komma fram till. Fast egentligen hänger nog allt på datorn. </p><p>Men till nya datorn skulle jag(om jag var du) Satsa på snabb processor mycket ram och en bra stor och stabil men även snabb hårddisk. Inte blaffa på grafikkortet då det itne spelar någon roll enligt vad jag har hört.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FilleJ, post: 525586, member: 53905"] Men grafikkortet producerar ju vektor grafik. Inte pixel?(så som film och bilder) Vad jag har hört så är det processorn och hårddisken som ska vara snabb i kombination med mycket ram. Jag tror inte grafikkortet spelar någon större roll. Det finns mycket som kan göras för snabbare rendering. Men på dina inställningar. Har du hd inställt då? Testa att byta liet inställningar och se vad du kan komma fram till. Fast egentligen hänger nog allt på datorn. Men till nya datorn skulle jag(om jag var du) Satsa på snabb processor mycket ram och en bra stor och stabil men även snabb hårddisk. Inte blaffa på grafikkortet då det itne spelar någon roll enligt vad jag har hört. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
1,5 h rendering för 1 min!
Tillbaka
Topp