Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
1,5 månader i alperna med barn 2027?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1331330" data-attributes="member: 144594"><p>Härligt...! Det ni önskar stämmer in på många byar i alperna, det hänger på dels era krav/förväntingar på offpist, dels hur stor by/stad ni tänkt er. Själv gillar jag Selva i Val Gardena, soligt och snösäkert med ett stort snällt barnvänligt liftområde mitt i byn (se bilder nedan), lugn by som inte är för liten, och direkt vid världens kanske största liftsystem. Har valt Selva själv flera ggr av just den orsaken när man åker i blandad grupp.</p><p>Boende hittar man bäst via de lokala turistbyråernas websidor, men ibland kan en sökning på t ex Booking.com ge bättre översikt.</p><p>Selva är inte lika starkt avseende offpist och prisvärt boende som en del andra andra ställen. Vill man ha brölig "umpa-umpa" och liknande hålligång finns det också bättre orter.</p><p></p><p>[ATTACH=full]43743[/ATTACH]</p><p>[ATTACH=full]43744[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1331330, member: 144594"] Härligt...! Det ni önskar stämmer in på många byar i alperna, det hänger på dels era krav/förväntingar på offpist, dels hur stor by/stad ni tänkt er. Själv gillar jag Selva i Val Gardena, soligt och snösäkert med ett stort snällt barnvänligt liftområde mitt i byn (se bilder nedan), lugn by som inte är för liten, och direkt vid världens kanske största liftsystem. Har valt Selva själv flera ggr av just den orsaken när man åker i blandad grupp. Boende hittar man bäst via de lokala turistbyråernas websidor, men ibland kan en sökning på t ex Booking.com ge bättre översikt. Selva är inte lika starkt avseende offpist och prisvärt boende som en del andra andra ställen. Vill man ha brölig "umpa-umpa" och liknande hålligång finns det också bättre orter. [ATTACH type="full" alt="1770728179205.webp"]43743[/ATTACH] [ATTACH type="full" alt="1770728681986.webp"]43744[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
1,5 månader i alperna med barn 2027?
Tillbaka
Topp