Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
1 eller 2 par skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Valmgren" data-source="post: 1003575" data-attributes="member: 96738"><p>Att fråga om 1-2 par skidor räcker på ett forum som freeride, är att fråga skogen om den behöver alla träden. </p><p></p><p>Själv anser jag att fler skidor är bättre till en viss gräns och beroende på hur bra dem kompletterar varandra. I ditt fall så skulle jag köra kvar på Soul Ridern och sedan komplettera med snäppet fetare skidor. Alternativt byta ut Soul Ridern helt och hållet. Vet inte vilken park-karaktär SR besitter, men i mina ögon verkar inte 97 i midja vara allt för farligt, perfekta Sverige allround. </p><p>Men om du är en inbiten parkråtta och vill kunna köra samma backe en hel dag så är nog ett par renodlare parkskidor ett klokare val. För att återigen kompletteras med ett par lite fetare skidor, vet att Armada JJ är populära bland åkare som tar steget från parken till offpisten. ; men det är en skida som man antingen älskar eller hatar. Så det är värt att testa skidor för att komma fram till vilken typ av åkare du är när det kommer till offpisten.</p><p></p><p>edit: Även Bent Chetler och någon Salomon rocker är värd att lägga ögonen på, om det är en sån åkare du är vill säga. Har själv trott att jag ville köra lekfullt och ägde en kort period ett par BC. Men det var inget för mig så det blev ett par lagg med lite mer charger känsla.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Valmgren, post: 1003575, member: 96738"] Att fråga om 1-2 par skidor räcker på ett forum som freeride, är att fråga skogen om den behöver alla träden. Själv anser jag att fler skidor är bättre till en viss gräns och beroende på hur bra dem kompletterar varandra. I ditt fall så skulle jag köra kvar på Soul Ridern och sedan komplettera med snäppet fetare skidor. Alternativt byta ut Soul Ridern helt och hållet. Vet inte vilken park-karaktär SR besitter, men i mina ögon verkar inte 97 i midja vara allt för farligt, perfekta Sverige allround. Men om du är en inbiten parkråtta och vill kunna köra samma backe en hel dag så är nog ett par renodlare parkskidor ett klokare val. För att återigen kompletteras med ett par lite fetare skidor, vet att Armada JJ är populära bland åkare som tar steget från parken till offpisten. ; men det är en skida som man antingen älskar eller hatar. Så det är värt att testa skidor för att komma fram till vilken typ av åkare du är när det kommer till offpisten. edit: Även Bent Chetler och någon Salomon rocker är värd att lägga ögonen på, om det är en sån åkare du är vill säga. Har själv trott att jag ville köra lekfullt och ägde en kort period ett par BC. Men det var inget för mig så det blev ett par lagg med lite mer charger känsla. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
1 eller 2 par skidor
Tillbaka
Topp